Min. 4 in + 2 out (of 6 surround) + midi (2)

M_vh_K

Stamgast
Lid sinds
2 november 2004
Berichten
189
deze onderwerp werd net gesloten met vreemde reden. zoals ik schreef ik ook gezocht maar geen antwoord gevonden.
ook door de mod gegeven adres had ik al bezocht omdat daar al meer geluidskaart onderwerpen mee gesloten waren. maar op die pagina staan maar een paar kaarten en die hebben niet wat ik zoek.

ik heb alleen een terratec (Phase 88 ) gevonden die heeft wat ik wil. maar hoe is die kaart?
verder alleen esi en audiotrak maar die is volgens sound on sound niet zo goed.

dus nog maar een keer in een nieuwe post 8D

ik zoek een geluidskaart van goede kwaliteit die minimaal aan de volgende eisen voldoet.

minimaal 4 ingangen (of 2 stereo)
2 uitgangen (1 stereo), of 6 maar dat is dan eventueel voor surround
bij voorkeur 1 midi in + uit

digitale in en out is geen must, breakout box of mic amps ook niet

m-audio is uit den boze, niet compatible met andere hardware in mijn comp

ik heb gezocht maar kom niet verder dan esi, audiotrak of soundblaster. die laatste wil ik niet.

hebben jullie tips of advies?

bedankt.
 
Laatst gewijzigd:
E-mu 1820(m) is misschien overkill, maar wel een mooi kaartje. Maar, wat is je budget? Overigens is die sluitmessage niet zo vreemd; er staan hier tig geluidskaarten op het forum. Maar wij kunnen niet voor jou het geld uit geven, en we gaan niet de reviews voor je lezen. Check eens SoundOnSound.com of zo en tik daar de naam van een potentiele kandidaat in.

Dan nog; meer info is ook leuk. Welke van de ESI of Audiotrak kaarten staan je aan? Een modelnaam of zo helpt al wat meer.
 
het gaat mij juist ook om namen om dan zelf verder te zoeken. maar het is lastig zoeken zonder een richting. als ik het verhaal in google invul komt er niets uit :D



audiotrak Maya 1010 heeft zat ingangen en uitgangen en de 44 mkII heeft zat ingangen maar een uitgang te weinig voor eventueel surround. maar de audiotraks komen niet zo best uit de test bij sound on sound. want daar heb ik dus ook al gezocht.



de esi waveterminal 192 X heeft weer voldoende uitgangen maar twee ingangen wat er minimaal vier moeten zijn. de prestaties schijnen wel weer beter te zijn.
dan de esi waveterminal 192 M heeft 4 in en 8 uit. dat is genoeg. maar ik mis midi en volgens sound on sound test is de M kwalitatief slechter dan de X.

vandaar dat ik op terratec uit kwam. maar hoe is die in gebruik? dan vraag ik ervaringen en dat kan dan toch op een forum als dit?



budget maximaal rond de 300,-
 
Waarom is m-audio niet goed voor jou en een andere kaart wel?

Terratec drivers vind ik zwaar kut, daar lopen ook al een paar threads over.

Moet het perse een PCI kaart zijn of maakt dat niet uit?
 
Tjeezis... Terratec... Breek me de bek niet open

*hangt de vlag halfstok*

Ik vind het een rampbedrijf dat mooie beloftes maakt en uiteindelijk zit je met een kaart waar je na een paar jaar pas mee kan werken zoals de specs beloofden. Andere features worden nooit geimplementeerd of uitgebracht.
Driewerf :r voor terratec!

-C-
 
een duur onderdeel van mijn systeem kan niet met m-audio. staat op de pagina van de producent.
ik denk dat dit te maken heeft met asio en zij ondersteunen alleen mme dacht ik.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door C738
Tjeezis... Terratec... Breek me de bek niet open

*hangt de vlag halfstok*

Ik vind het een rampbedrijf dat mooie beloftes maakt en uiteindelijk zit je met een kaart waar je na een paar jaar pas mee kan werken zoals de specs beloofden. Andere features worden nooit geimplementeerd of uitgebracht.
Driewerf :r voor terratec!

-C-

is m-audio beter dan?
hoor ik ook niet veel goede dingen over op internet.
 
ik weet het nu wat precieser. de kaart moet directsound 5.1 hebben.
is dat directx? wat dat kan die m-audio wel staat op hun site.
 
Back
Top