Emu 1820 M + Cubase Sx 2.0

BERRANTZ

Ingeburgerd
Lid sinds
12 mei 2004
Berichten
61
Locatie
Utrecht
Ik hoop dat ik er zo uitkom!

Ik vind mezelf ondanks de wetenschap dat jullie er ook nog zijn geen leek meer, maar hier kom ik ECHT NIET UIT!!

Ik heb 2 maanden geleden (alweer!) een Creative EMU 1820 M gekocht (die kaart met die AD/DA convertors van Digidesign). Daarnaast ben ik van Protools afgestapt en overgegaan op Cubase SX 2.0.

Probleem:

De EMU heeft een ingewikkelde mixer waarbij je in de software alles goed in moet stllen om goed te kunnen routen.
Je hebt physical in, host in, physical out en host out. Dat lukt al niet goed!

Vervolgens moet je in Cubase SX 2.0 je in- en uitgangen aanmaken maar als je die mixer van de EMU al niet goed instelt dan kom je DAAR dus ook niet uit! Ik loop er al 2 maanden mee te kloten maar het werkt niet, ik kom er gewoon NIET UIT!! De helpdesk van EMU heb ik ook niets aan. Ik denk dat het ook iets te ingewikkeld is om via internet op te lossen.

WAT MOET IK DOEN? WIE OF WAT KAN MIJ HELPEN?!!??? IK KAN GEWOON NIET VERDER!!!

Hoop op wat reacties...

groetjes,

Barry
06-24 88 29 15
berrantz@hotmail.com
 
als t via een helpdesk moeilijk is, waarom is dit dan makkelijker?

Maak gewoon eens een nieuwe mixer aan van je e-mu en voeg vier asio outs toe (4 stereo dan wel). Zet vervolgens op elke een send neer naar een andere (stereo) fysieke output.

Dit is tenminste als je op een outboard mixer mixt. Je kunt dan in cubase (na wat cubase gerommel) kijken naar welke asio outs je iets stuurt.
 
Er is toch een directory met een x-aantal voorbeeldsettings?
Trouwens, als je alles ingesteld heb kun je toch je geluidskaartsettings in een file opslaan,
en later weer oproepen?
 
EMU 1820 M

EMU 1820 M

Ik heb 4 fysieke inputs (3x synth + 1 microfoon) en 1 fysieke output, die gaat naar mijn monitoren.

Mijn drumcomputer loopt via een mengpaneel naar 1 fysieke input, het afmixen doe ik dus softwarematig in Cubase.
 
Ik liep er eerst ook mee te klooien....maar het is echt niet ingewikkeld....de terminologie die E-Mu gebruikt is alleen vaak wat verwarrend....

Maar het is vrij simpel ; zodra je een Asio strip in de PatchMix maakt,staat ie ook automatisch in Cubase...
Je moet in het Asio menu in Cubase wel ff de boel goed instellen zodat ze ook daadwerkelijk zichtbaar worden in je mixer in Cubase....( daar kun je ook een naam geven aan de kanalen,dat werkt later weer makkelijker )...

In PatchMix maak je dan een insert om te bepalen waar je die Asio strip naar toe wilt sturen...naar 1 van je dock outs bijv.....



Misschien helpt dit forum je ook wat verder :

http://www.productionforums.com/emu/forum.asp?FORUM_ID=5
 
Re: EMU 1820 M

Re: EMU 1820 M

Origineel geplaatst door BERRANTZ
Ik heb 4 fysieke inputs (3x synth + 1 microfoon) en 1 fysieke output, die gaat naar mijn monitoren.

Mijn drumcomputer loopt via een mengpaneel naar 1 fysieke input, het afmixen doe ik dus softwarematig in Cubase.

Dus heel simpel :

Je maakt 4 input strips,dock 1L/R enz.....vervolgens maak je een insert op elk van die strips naar een Asio channel (bijv. Asio 1/2 enz...)...

Je maakt 1 Output strip,bijv. Asio 31/32....je maakt een insertje,bijv Send to Dock out 1 L/R en daar hang je je monitors aan....

Als je dat gedaan hebt,start je Cubase,en die ziet dan de Asio channels die je gemaakt hebt.....simpel...
 
ik heb die 0404 en daar loop ik ook flink mee te stoeien soms

Klopt het dat ie dezelfde converters heeft als de digi 002??

peace
 
Origineel geplaatst door DJ41
Heb jij je monitors rechtstreeks op de Emu aangesloten, Dione? :confused:

nee...
 
Back
Top