ervaring met nieuwe imac

olaf

Ouwe rot
Lid sinds
14 juli 2002
Berichten
524
Hoi,

heeft er iemand al ervaring met de nieuwe imac? en met welke geluidskaart gebruik je hem? ik wil er deze week een gaan bestellen. iemand ervaring met zowel windows als imac voor een objectieve vergelijking (alsjeblieft geen mac versus windows discussie!!! maar ik neem aan dat iemand die met beide werkt hier een objectief oordeel over kan geven), ik heb al een windows-machine namelijk maar wil de imac gaan gebruiken voor bepaalde software die alleen voor apple uit is en omdat ik er op school steeds mee werk.
 
er kunnen toch geen geluidkaarten in de imac :erm:

maar ik heb net een nieuwe powerbook gekocht en ben er lichtelijk idolaat over
zo soepel als het loopt vergeleken met mijn windows laptop :luv:

tis alleen niet compateble met alles dus helaas moet ik mijn windows laptop behouden anders was ik zowiezo overgegaan ...
 
Re: ervaring met nieuwe imac

Origineel geplaatst door olaf
Hoi,

heeft er iemand al ervaring met de nieuwe imac? en met welke geluidskaart gebruik je hem? ik wil er deze week een gaan bestellen. iemand ervaring met zowel windows als imac voor een objectieve vergelijking (alsjeblieft geen mac versus windows discussie!!! maar ik neem aan dat iemand die met beide werkt hier een objectief oordeel over kan geven), ik heb al een windows-machine namelijk maar wil de imac gaan gebruiken voor bepaalde software die alleen voor apple uit is en omdat ik er op school steeds mee werk.

ben ook van plan hem te kopen. in combinatie met de motu 828 mkII.
maar 't is natuurlijk wel goed om weten of er iemand al een heeft en of hij er tevreden over is voor muziektoepassingen.
 
Denk dat het een beetje vroeg is om nu al naar ervaringen te informeren. Kijk eens hoe een gewone G5 bevalt en je hebt je info.
 
heeft iemand die imac al? daar gaat het me namelijk om. het zal toch wel? en het gaat me inderdaad om muziektoepassingen. divi, jij hebt een oudere mac of zo? of heb jij een imac?
 
Origineel geplaatst door olaf
heeft iemand die imac al? daar gaat het me namelijk om. het zal toch wel? en het gaat me inderdaad om muziektoepassingen. divi, jij hebt een oudere mac of zo? of heb jij een imac?
Ben al van 12 oktober wachtende,(20")en nog niet binnen:(
 
Origineel geplaatst door olaf
heeft iemand die imac al? daar gaat het me namelijk om. het zal toch wel? en het gaat me inderdaad om muziektoepassingen. divi, jij hebt een oudere mac of zo? of heb jij een imac?
ik heb 'n powerbook G4 1.5GHz (check mn list). ben ik zeer tevreden mee sinds ik 2 maanden geleden ben geswitcht. je merkt gewoon dat apple er alles aan doet om zn OS X op creativelingen (graphics, muziek,...) af te stemmen. qua performance ook best tevreden, en ik heb nog geen G5 hé. met Live 3 begint ie te sputteren bij een audiospoor of 6 met een stuk of 25 effectplugins in totaal (filters, compressors, EQs, spectrum analyzers,...). dat bij 3msec input latency. factoren als harde schijf (5400RPM), RAM (512MB) en audiointerface (usb: emagic a62m) hebben daar natuurlijk ook veel mee te maken.

ik weet de precieze specs niet van de iMac die je op t oog hebt, maar teleurgesteld zul je vast niet zijn.
 
Ik ben net terug van de RBMA en daar hadden ze in 6 van de 8 studio's 'n G5 iMac staan om Logic en Live op te draaien. Liep vlekkeloos, voor zover ik kon zien. En aangezien ik op 'n G4 1.3ghz powerbook al prima Logic met SpaceDesigner kan draaien denk ik niet dat je snel iets tekort komt qua power.
 
vandaag heb ik m gehaald. ik moet zeggen dat in vergelijking tot mijn pc ik de mac een verademing vind. alles verloopt erg soepel, zo soepel dat ik me erover verbaas. alleen de ventilator is wel erg enthoesiast maar het was warm op mijn kamer dus misschien kon ie het niet zo kwijt:-))
 
Back
Top