Emu geluidskaarten: Hoeveel FX kan je op dat dsptje draaien?

tim-b

Stamgast
Lid sinds
15 februari 2003
Berichten
291
Hoi,

Een vraag voor alle Emu geluidskaart gebruikers, ik ben van plan om zo'n kaart te kopen vooral vanwege de FX die op zo'n DSP chip kunnen draaien (ik moet nog even verder sparen voor een Powercore of uadje =( ) Maar nu vroeg ik me af hoeveel effecten kan je ongeveer tegelijk draaien? Ik weet dat het verschilt per effect, maar is het bijvoorbeeld mogelijk om 2 stereo reverbs, 2 stereo delays en nog wat compressors tegelijk te gebruiken?

Alvast bedankt!

Tim
 
weinig....sinds de update zijn er simpelere reverbs bijgekomen die niet zoveel power vereisen...maar als je 1 stereo reverb gebruikt heb je al niet veel meer over....

ik vind de fx ook niet echt top....er zitten wat leuke fx tussen,maar de reverbs en delays vind ik niet echt supergoed....er zijn zat (gratis) plug-ins die beter klinken...

pluspunt is wel dat je de 'core' fx zelf kunt combineren tot een multifx,je kunt zelf de volgorde bepalen,zo maak je fx die je niet snel ergens anders tegenkomt....
en alle fx zijn te automatiseren in je sequencer...

maar : die fx moet je ook zien als een extraatje....waar het om gaat is de sublieme geluidskwaliteit van de geluidskaart....voor dat geld kun je gewoon geen betere kwaliteit krijgen...
 
Bedankt voor je antwoord! Toch wel jammer want mijn pc kan mijn projecten haast niet meer aan (ik werk nu puur software met vst'tjes) En ik heb al een redelijk goede geluidskaart (delta 1010lt), dus daarvoor hoef ik hem dan ook niet te kopen, dan nog maar even doorsparen voor een powercoretje!
 
waarschinlijk niet zoveel als op een creamware systeem.

;-)

sorry was niet constructief.
Reverbs zijn altijd DSP hongerig, maar EQ en de meeste andere fx vragen meestal niet zoveel.

Ronald
 
Back
Top