Reason ziet 3 hardware devices in plaats van 2

Disorder

Stamgast
Lid sinds
12 oktober 2004
Berichten
303
Locatie
Overijssel
Ik heb geprobeerd mijn probleemsituatie weer te geven in deze afbeelding:

reasonhelp.jpg


Ik heb dus een Behringer BCR2000 controller en een M-audio E49 midi keyboard via USB kabels aangesloten op mijn pc. Wanneer ik in Reason gebruik probeer te maken van deze apparaten treedt er verwarring op aangezien één van de twee apparaten als het ware dubbel verschijnt (vermoedelijk het keyboard, ik kan me niet herinnering dat dit ooit eerder gebeurde bij mijn midi controller die ik dus iets eerder had).

Heeft iemand enig idee hoe dit kan en of dit opgelost kan worden?
Trouwens, wanneer ik Reason opstart en mijn hardware per ongeluk niet aan heb staan moet ik alles opnieuw instellen. Ik klooi om eerlijk te zijn een beetje aan. Kan ik die midi instellingen in bovenstaande afbeelding niet opslaan? Moet ik trouwens bij zowel MIDI en MIDI advanced settings dingen instellen? Ik begrijp het nog niet helemaal. Ik word graag geholpen :)
 
Wat betreft het opnieuw instellen van je apparaten wanneer je deze later aanzet: Dat is vrij logisch aangezien het gaat om USB aansluitingen. Als er niets op de USB binnenkomt (omdat je keyboard uitstaat) zal hij hem dus niet detecteren en kun je hem niet kiezen. (omdat hij voor je pc dus niet bestaat.) Zet dus gewoon altijd je controllers aan voordat je opstart. (met digitale camera's e.d. werkt dit precies zo).

Over het dubbele USB device. (ben niet helemaal zeker maar misschien helpt hetvolgende antwoord). Heeft één van die controllers een midi-ingang achterop? Wat je dan in feite hebt zijn twee midi bronnen: De controller zelf én de fysieke midi-in aansluiting op je controller. Deze verschijnen als twee apparte poorten.

Ik heb een Evolution UC33 en daar gebeurt iets dergelijks. Ik kan in Reason kiezen tussen de controller zélf en de ingang op de UC33. (daar kan ik een andere midibron zoals een midiklavier aansluiten) Je hebt dus 2 midi poorten door 1 (USB) kabel.

Weet niet zeker of dit je helpt. Mocht het niets oplossen dan zou ik Reason een keertje opnieuw installeren of een keertje kijken welke usb apparaten op je pc staan geinstalleerd (bij je systeem conifguratie). Misschien staat er iets dubbel?

Succes:okdan:
 
Mijn midi controller heeft ook een midi port, dus dat zal het wel zijn dan :)
Trouwens, nu heb ik weer een ander probleem. Ik kan in Cubase mijn midicontroller niet gebruiken. Eerst lukte dat wel. Hoe stel ik in Cubase SX 2.2 mijn controller goed in?

Ik heb het idee dat deze nooit goed heeft samengewerkt met Cubase vanaf het begin aangezien veel knoppen, niet alle knoppen dus, niet reageerden op de controller. Dit kan natuurlijk ook aan de plugin zelf liggen, maar veel plugins zouden toch echt met een midi controller bestuurbaar moeten zijn.
 
Laatst gewijzigd:
Nou het is niet zo dat alle plugins per definitie met je controller te besturen zijn. De meeste softsynths e.d. wel maar dan moet je wel de goede instellingen (templates) in je controller hebben. Ik weet niet of je in je behringer een preset of template hebt voor de plugin die je wilt besturen.

Ik ken SX 2 niet (heb zelf SX1), dus ik weet niet specifiek hoe je het daar moet instellen. Bij SX1 kun je in ieder geval in het device setup menu je controller toevoegen en kun je zelfs instellen welke controller van je behringer (oftewel welk CC nummer) je aan een specifieke functie van je cubase wilt toewijzen.

Voor andere plugins (softsynths) moet je weten wat het CC nummer is van de functie die je wilt besturen met je Behringer. Vervolgens moet je in je Behringer dat CC nummer toewijzen aan de knop die je ervoor wilt gebruiken.

Is het wel zo dat SX de controller "ziet"? Je kunt die controleren door een aan een knop te draaien op je Behringer en kijkne of het MIDI In ledje in je transport window knippert.

:okdan:
 
Cubase ziet de midi controller wel, aangezien dat grafiekje beweegt wanneer ik aan een knop draai. Ik denk het probleem al opgelost te hebben trouwens. Ik heb even de nieuwste midi drivers en firmware geïnstalleerd, dat schijnt te hebben geholpen. En in Cubase heb ik ook wat wijzigingen aangebracht. Het werkt in ieder geval bij sommige plugins. De anderen zijn waarschijnlijk gewoon niet met een controller te besturen.
 
Back
Top