Vraagje over US-122 en Studio Projects B3.

speedy

R&B Superstart
Lid sinds
16 juni 2004
Berichten
34
Locatie
a'dam
Beste mensen,

Ik wil een klein studio'tje maken voor mezelf om mijn eigen muziek te maken.
wel met studiokwalitiet. ik ben van plan om een mic te kopen van studio projects.

foto:

sp_b3_m1.gif




en daarbij wil ik een US-122 kopen, maar kan dat bij elkaar?

foto:

us122-9fed4fe94ff65a3d4ad9b48ce663c211.jpg




nu zijn mijn vragen:


Kan us-122 en studio projects B3 bij elkaar?
Is dat goede kwaliteit?
Waar kan ik dat kopen (in amsterdam)? (goedkoopste, sommige winkels verschillen van prijs)
als ik die beide heb, welk (opname)programma kan ik erbij kopen om mijn zang & beat op te nemen? (zoals cakewalk, logic, enz...)
Welke kan ik beter kopen van studio projects microfoons? B1 of B3?

http://www.helios.nl/productinfo/studioprojects/studioprojects.htm

Dank je,
Tamara :dj: .
 
Ja die 2 kunnen met elkaar samenwerken:) , Ik heb geen ervaring met beide maar ik hoor toch vaak dat die studio projects mics van hele goede kwaliteit zijn, die tascam weet ik niet. En ik denk dat je beter de B1 kunt kopen, ik denk niet dat je meerdere polar patterns nodig hebt, want je gaat alleen vocals opnemen?

Hier is een lijst met winkels in Nederland die die mics verkopen: http://www.helios.nl/productinfo/studioprojects/studioprojects_dealers.htm, ik zie www.audio-pro.nl en www.midi-amsterdam.nl ze in amsterdam verkopen.

Succes!
 
dank je,

ik wil er muziek bij opnemen, want ik weet niet hoe ik zang en muziek op pc moet samenvoegen.
die mic is wel goedkoper.. maar is het allebei dezelfde kwaliteit?



klinkt misschien dom, maar weet u misschien hoe dit heet:

attachment.php

links naast de mic (eerste foto, niet de shockmount, dat ronde ding wat wind van je mond tegenhoud)
 
Origineel geplaatst door speedy
dank je,

ik wil er muziek bij opnemen, want ik weet niet hoe ik zang en muziek op pc moet samenvoegen.
die mic is wel goedkoper.. maar is het allebei dezelfde kwaliteit?



klinkt misschien dom, maar weet u misschien hoe dit heet:

attachment.php

links naast de mic (eerste foto, niet de shockmount, dat ronde ding wat wind van je mond tegenhoud)


Dank je :okdan:
 
Origineel geplaatst door speedy
dank je,

ik wil er muziek bij opnemen, want ik weet niet hoe ik zang en muziek op pc moet samenvoegen.
die mic is wel goedkoper.. maar is het allebei dezelfde kwaliteit?



klinkt misschien dom, maar weet u misschien hoe dit heet:

attachment.php

links naast de mic (eerste foto, niet de shockmount, dat ronde ding wat wind van je mond tegenhoud)
u? haha, zeg maar je hoor, ik ben pas 19 (bijna dan), dat is een popscreen zoals maks al zei ja, maar je wil er dus ook instrumenten mee opnemen of heb je al de muziek op de computer staan? Als je het al op de comp. hebt staan dan kan je gewoon de muziek afspelen en de vocalen er overheen opnemen op een apart spoor.

Volgens mij zijn de B1 en B3 kwa kwaliteit gelijk, de reden dat de B3 duurder is, is omdat hij meerdere polar patterns heeft (Cardioid, omni en Figure of eight)
 
Origineel geplaatst door tim-b
u? haha, zeg maar je hoor, ik ben pas 19 (bijna dan), dat is een popscreen zoals maks al zei ja, maar je wil er dus ook instrumenten mee opnemen of heb je al de muziek op de computer staan? Als je het al op de comp. hebt staan dan kan je gewoon de muziek afspelen en de vocalen er overheen opnemen op een apart spoor.

Volgens mij zijn de B1 en B3 kwa kwaliteit gelijk, de reden dat de B3 duurder is, is omdat hij meerdere polar patterns heeft (Cardioid, omni en Figure of eight)



dank je ;)
kun je me misschien ook uitleggen wat je met Cardioid, omni en Figure of eight kan doen.
en als ik de muziek afspeel van de pc en dan zing over de muziek, welke mic is dan het beste geschikt?
want de microfoon komt een beetje boven mijn boxen te hangen :D

kan ik die popscreen gewoon in een muziekzaak kopen (in amsterdam) of ook op internet?
 
Origineel geplaatst door speedy
dank je ;)
kun je me misschien ook uitleggen wat je met Cardioid, omni en Figure of eight kan doen.
en als ik de muziek afspeel van de pc en dan zing over de muziek, welke mic is dan het beste geschikt?
want de microfoon komt een beetje boven mijn boxen te hangen :D

kan ik die popscreen gewoon in een muziekzaak kopen (in amsterdam) of ook op internet?

iemand?
 
de B1 is echt goed genoeg, vooral voor jou.
ik ben van plan om er binnenkort ook een te kopen...

plopscreens kan je bij veel muziekzaken kopen, in amsterdam in ieder geval bij midi amsterdam.
sowieso winkels die microfoons verkopen... :)

veel succes,

Jimi:)
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
de B1 is echt goed genoeg, vooral voor jou.
ik ben van plan om er binnenkort ook een te kopen...

plopscreens kan je bij veel muziekzaken kopen, in amsterdam in ieder geval bij midi amsterdam.
sowieso winkels die microfoons verkopen... :)

veel succes,

Jimi:)



kan ik met de b1 dan ook dit: mijn muziek afspelen op mijn pc en daarover zingen.
komt de muziek dan ook mooi in de mic?
 
mmm... dus je wilt de muziek uit de speakers + je eigen stem met die microfoon opnemen ?

dat kan wel, maar waarom zou je dat doen.
je kan beter een multitrack progje kopen / downen whatever.
dat is makkelijker, het klinkt ook veel beter... trouwens: volgens mij zit er bij de tascam us122
ook een versie van cubase, werkt prima !
 
Ik heb een US-122 en ben vrij tevreden. Inderdaad, "vrij" tevreden. De opname kwaliteit is echt prima, maar het heeft me toch enige moeite gekost om het bakje aan de praat te krijgen. Nou ja, het lag dan ook aan feit dat mijn PC slechts 256 Mb ram heeft... Zowiezo zijn er "klassieke" problemen met USB-geluidskaarten, maar die kan je op een eenvoudige manier omzeilen.

Conclusie: waar voor je geld, maar verwacht niet te veel.

ps: uiteindelijk heb ik met die US-122 wel een single opgenomen (kijk eens op www.kash-music.com), en nog niemand heeft me gezegd dat de opname kwaliteit slecht is...
 
ik werk met die tascam us-122 en heb er geen klachten over, goede preamps (maar geen topkwaliteit verwachten é), gemakkelijk installatie en geen bugs. de usb is voldoende voor 2 audio in/uit en midi in/uit/door als je usb 2.0 op je pc/mac hebt. Je hebt zelf een insert per kanaal mocht je dat willlen (voor compressor of zo)

ik gebruik hem in combinatie met een akg c3000b en cubase sx 2.2 voor het opnemen van dancehall (de mc's en zangers) over afgewerkte beats. Met goed resultaat. Dus voor wat jij hem nodig hebt moet het zeker lukken.

die mic ken ik niet, maar andere blijkbaar wel
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
mmm... dus je wilt de muziek uit de speakers + je eigen stem met die microfoon opnemen ?

dat kan wel, maar waarom zou je dat doen.
je kan beter een multitrack progje kopen / downen whatever.
dat is makkelijker, het klinkt ook veel beter... trouwens: volgens mij zit er bij de tascam us122
ook een versie van cubase, werkt prima !




wat kan je met Cardioid, omni en Figure of eight doen dan?
wat is het verschil tussen b1 en b3? (behalve de prijs dan, hahaha)
want de meeste mensen die ik ken zeggen dat b1 beter dan de b3 is.
 
cardioid, omni en 8 vorm zijn aanduidingen voor de richtingen waarin de microfoon gevoelig is.

cardioid (niervormig, bruine bonen:) is gevoelig van voren en een beetje opzij.

omni (rondom) is rondom overal wel gevoelig

8 vorm is van voren en van achteren gevoelig (handig als je met 2 mensen in een mic wilt praten oid.... dan kan er 1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant in praten.

de b3 is schakelbaar voor verschillende van deze vormen... maar voor gewone vocals zou ik zelf een b1 nemen...
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
cardioid, omni en 8 vorm zijn aanduidingen voor de richtingen waarin de microfoon gevoelig is.

cardioid (niervormig, bruine bonen:) is gevoelig van voren en een beetje opzij.

omni (rondom) is rondom overal wel gevoelig

8 vorm is van voren en van achteren gevoelig (handig als je met 2 mensen in een mic wilt praten oid.... dan kan er 1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant in praten.

de b3 is schakelbaar voor verschillende van deze vormen... maar voor gewone vocals zou ik zelf een b1 nemen...


dus met de b1 kan je alleen van 1 kant zingen? en in je 1tje?
maar de kwaliteit verschilt dus niet echt tussen b1 en b3?
kan ik met de b1 wel 5 cm (of 10 cm) afstand staan van de microfoon?


dank je wel voor alle reacties.. :okdan:
 
koop gewoon een b1, daar heb je genoeg aan.

over de voorversterker: je kan ook een gewone audiokaart kopen, een mixertje en een losse mic voorversterker, ik zit zelf te azen op de presonus tube pre... veel goede verhalen over gehoord...
 

Attachments

  • tubepre.jpg
    tubepre.jpg
    37,9 KB · Bekeken: 57
ja ik heb de b1 :D

MOOI DING ZEG! wow


wat kan ik erbij kopen om het te laten doen?
zoals een us-122 maar dan anders, betere kwaliteit, ong. zelfde prijs of goedkoper?
 
Back
Top