Dé MPE Thread

Niemand hier de ASM Hydrasynth nog genoemd?

nee, schijnbaar alleen de module? lijkt me niet. inderdaad MPE!
bizonder synth, kende de naam wel, misschien eens bekeken, maar lijkt me een zeer krachtige synth.

staat genoteerd (hier)!

Ik heb Auras voor een prikkie van iemand over kunnen nemen, klinkt erg goed, deze lijkt me ook mooi, denk dat er nog veel meer mpe libraries gaan volgen.
het kan inderdaad al in elke library maar is best omslachtig, zelfde techniek ongeveer als in omnisphere.

auras voor een prikkie, ik ben niet zo'n library type maar die vind ik wel mooi..

een prikkie! nou ja ik heb toch een aantal dingen gekocht, voor een prikkie, gewoon soms lekker lang wachten, totdat je denkt nu is het lekker goedkoop, op KVR..

o ja, het is in wezen wel en niet een library, want er is een instrument van gemaakt, de scripts zijn sterk voor kontakt (al heb ze zelf nooit gemaakt, nu met kontakt 6 is het makkelikker geworden, kijken of ik gewoon wat kan pikken voor MPE...)

stone is niet zo prijzig, en lijkt me zelfs voor sounddesign een mooi instrument.

(lukt het nu wel met de roli's? bij mij blijft het hetzelfde, ff wachten, seaboard block 2maal, soms 1 maal, ligthpads geen probleem. er was een windows update, na een reboot, gaat het automatisch... wellicht ze aanzetten voor dat ik cold boot??)
 
auras voor een prikkie, ik ben niet zo'n library type maar die vind ik wel mooi..

een prikkie! nou ja ik heb toch een aantal dingen gekocht, voor een prikkie, gewoon soms lekker lang wachten, totdat je denkt nu is het lekker goedkoop, op KVR..

(lukt het nu wel met de roli's? bij mij blijft het hetzelfde, ff wachten, seaboard block 2maal, soms 1 maal, ligthpads geen probleem. er was een windows update, na een reboot, gaat het automatisch... wellicht ze aanzetten voor dat ik cold boot??)

Nou ja een prikkie, vergeleken de originele prijs dan. Helaas vind ik Auras toch niet zo goed, ik vind Kontakt meer geschikt voor mooie presets dan voor sounddesign. Stone is inderdaad wel een stuk leuker geprijsd dan Auras.

Het lukt niet met de Roli, maakt niet uit hoe lang mijn pc aan staat of dat ik hem 2 of 3x opnieuw opstart, ik moet die hardware driver steeds handmatig opstarten, ik heb nu die hardware driver maar in de taakbalk gezet. Ik moet nog even opzoeken hoe ik zoiets door windows zelf kan laten opstarten, dat is zeker mogelijk. Ik geloof dat een mail of ticket naar Roli sturen kansloos is momenteel, dus zoek ik het wel even uit. Overigens kan ik de Roli wel gewoon zonder de Dashboard gebruiken in Bitwig vreemd genoeg. maar als ik de lightpad in een andere modus wil zetten heb ik toch echt dashboard nodig. Roli blijft mijn vriend maar toch al heel wat eigenaardigheden ontdekt aan zowel de hardware en de software.
 
Nou ja een prikkie, vergeleken de originele prijs dan. Helaas vind ik Auras toch niet zo goed, ik vind Kontakt meer geschikt voor mooie presets dan voor sounddesign. Stone is inderdaad wel een stuk leuker geprijsd dan Auras.

Het lukt niet met de Roli, maakt niet uit hoe lang mijn pc aan staat of dat ik hem 2 of 3x opnieuw opstart, ik moet die hardware driver steeds handmatig opstarten, ik heb nu die hardware driver maar in de taakbalk gezet. Ik moet nog even opzoeken hoe ik zoiets door windows zelf kan laten opstarten, dat is zeker mogelijk. Ik geloof dat een mail of ticket naar Roli sturen kansloos is momenteel, dus zoek ik het wel even uit. Overigens kan ik de Roli wel gewoon zonder de Dashboard gebruiken in Bitwig vreemd genoeg. maar als ik de lightpad in een andere modus wil zetten heb ik toch echt dashboard nodig. Roli blijft mijn vriend maar toch al heel wat eigenaardigheden ontdekt aan zowel de hardware en de software.

ow auras is niet zo goed... jammer.. goed dan geen optie... kontakt is niet zo'n sounddesign ding, het is eigenlik gemaakt om instrumenten (libraries) te maken. toch wil ik het eens proberen, met spaarzame scripting, kontakt is géen slechte sampler, om eigen samples mee te bewerken, niet als in een editor, maar met al de mogelikheden die kontakt 6 heeft. (sja ineens heb ik kontakt 6, en massive x en super 8... etc. en dat voor een prikkie, werkelik een prikkie)

goed. ik moest net rebooten, libreoffice heeft dat nodig, beetje vreemd, maar goed. roli gaat otomatisch aan. na een aantal minuten...
wat ook kan werken is roli connect open laten, bij devices... het wordt inderdaad door roli aangeraden, wanneer ze níet starten, de hardware drivers, dit handmatig te doen. doe je dit met administrator rechten, dit uitvoeren, wellicht werkt dat. ik merk meer en meer op dat zelfs van die centrale installers, zoals softube en ik multimedia, niet vanzelf als administrator opstarten.. bij een hardware driver niet echt noodzakelik.

wel maf, ik zie dat ie bij de opstart services staat, dus hij moet otomatisch worden opgestart, waarom ie zo weigert in jouw geval?

het leek alsof ik het kon forceren via roli connect, die bij otomatisch laadt, en doet toch niet veel, laat m in de taakbalk. of door de roli dashboard een aantal keren op te starten, totdat ie zegt, sluit iets aan via USB.

je doet alles via éen DNA connector? wel via een USB 3.x poort hoop ik, anders trekt een USB poort het niet. denk ik. mijn 2 lightpads lijken het te overleven, of beter de 2.0 hub...

wellicht een andere USB connector, en aan te raden een USB 3.x poort.

ja dat kan het niet zijn, er is een mooi programma van microsoft zelf die aangeeft welke services worden opgestart, dieper dan die in windows 10 zelf,goed niet nodig

ik zie nu: dat bij opstarttype van de roli hardware driver automatisch staat, je kunt de volledige eigenschappen uitlezen, staat er "automatisch (vertraagd starten)".... wist niet dat er 2 types waren, of was dat vergeten...

in windows -> start -> instellingen -> komt windows instellingen tevoorschijn tik in de zoekbalk "configuratie" en dan verschijnt vanzelf "configuratiescherm", dat opstarten, dan naar systeem -> systeembeheer -> component services -> services...

veranderen in normaal "automatisch"? ik ken vertraagd starten niet. er kan niets mis gaan, behalve dat ie niet geladen wordt.... als het niet werkt, weer terug zetten, wellicht heeft het een reden, of doet windows het of roli heeft het zo ingesteld, foutief of er is iets met die driver...

bij mij gaat gelukkig vrijwel vlekkeloos, en 2 lightpads aan elkaar blijft grote mogelikheden geven. vandaag verloor ie even kontakt met de lightpads, maar de usb hub is niet de beste, ook niet slecht, soms is het de verbinding... meestal geen last van en ik ben lui, heb al een andere in huis, nog niet aangesloten.

in bitwig is het niet eens noodzakelik om "seaboard rise" te gebruiken volgens mij, het maakt niets uit, bitwig doet niets speciaal.

de dashboard is altijd noodzakelik, om van "app" te veranderen (want een app kent ook weer modes...). dat had beter gekund, of via de tray. sneller.

de software is inderdaad niet perfekt. toch werkt het, en heb mooie apps gekocht, sequencers! MPE sequencers vanuit lightpad, wel leuk! maar ook de simpele modes, breiden het spelen uit... samen met de seaboard block..

dashboard is ook niet noodzakelik, alleen voor instellingen en apps.

ik geef toe het zit niet echt overzichtelik in elkaar. en sommige dingen kunnen beter (en waren beter in vorige dashboard versies, zag ik via screenshots, curves, zoals in equator of cypher 2, da is hendig....)

een tray versie die veel simpeler en sneller wat settings kan veranderen.... zo erg handig zijn...
 
ik zie nu: dat bij opstarttype van de roli hardware driver automatisch staat, je kunt de volledige eigenschappen uitlezen, staat er "automatisch (vertraagd starten)".... wist niet dat er 2 types waren, of was dat vergeten...

in windows -> start -> instellingen -> komt windows instellingen tevoorschijn tik in de zoekbalk "configuratie" en dan verschijnt vanzelf "configuratiescherm", dat opstarten, dan naar systeem -> systeembeheer -> component services -> services...

veranderen in normaal "automatisch"? ik ken vertraagd starten niet. er kan niets mis gaan, behalve dat ie niet geladen wordt.... als het niet werkt, weer terug zetten, wellicht heeft het een reden, of doet windows het of roli heeft het zo ingesteld, foutief of er is iets met die driver...

Bij mij staat de Roli Hardware driver er niet tussen, denk dat ik de boel opnieuw moet installeren, het kan ook weer komen door de virusscan die ik heb, die zorgde ervoor dat ik een halve dag nodig had om de software te installeren, ik moest de antivirus dus uit zetten kwam ik achter. ook veel problemen gehad met het installeren van de soundpacks, wat dat betreft is een Roli echt niet handig voor een computer leek, gelukkig kom ik overal wel achter, als ik er maar even de tijd voor neem, dat heb ik nog niet gedaan, misschien van het weekend. ondertussen is het geen enorm probleem nu ik de driver in mijn taakbalk heb gezet.
 
Bij mij staat de Roli Hardware driver er niet tussen, denk dat ik de boel opnieuw moet installeren, het kan ook weer komen door de virusscan die ik heb, die zorgde ervoor dat ik een halve dag nodig had om de software te installeren, ik moest de antivirus dus uit zetten kwam ik achter. ook veel problemen gehad met het installeren van de soundpacks, wat dat betreft is een Roli echt niet handig voor een computer leek, gelukkig kom ik overal wel achter, als ik er maar even de tijd voor neem, dat heb ik nog niet gedaan, misschien van het weekend. ondertussen is het geen enorm probleem nu ik de driver in mijn taakbalk heb gezet.

ik heb avast, wordt nu erg afgeraden, maar het is de enige gratis virusscanner die ik ken waarbij je de schilden kunt uitschakelen, ik merk op sinds, gratis virusscanners ook aan malware doen, veel installers falen, wanneer de avast schilden niet uitzet. avast kan ook vrijwel geheel uit worden gezet. daarom kies ik nog voor avast. heeft veel instel mogelikheden, wellicht is er een betere optie.

maar je hebt gelijk, virusscanners worden steeds agressiever. er hoeft meer een bepaalde code (letterlik een code) in te zitten, en ze slaan al aan, op normale installers.

hij staat er niet tussen? dan opnieuw installeren.

tegenwoordig zet ik maar altijd de schilden van avast uit wanneer ik iets installeer (gaat het ook iets sneller), want zelfs arturia installers vreet ie weg... (disclaimer: alles legaal!!!!)

ik hoop dat het de oplossing is voor je probleem, hij start vertraagd op, maar als ie er is, otomatisch, dan werkt het wel goed.

ik ben een ex-nerd, kwa komputers (nou ja, ik bouw nog immer mijn eigen desktops, en mijn kennis is nog wel wat up-to-date, maar vroegah.... sja, toen moest het wel, b.v. voor videobewerking, je moest windows geheel tweaken er voor, om dat goed te laten lopen, maar da is lang geleden). als je een vraag hebt, stel maar. er zullen zeker mensen zijn die echt alles goed of beter bijhouden, maar merk dat ik in fora, toch met meestal de juiste oplossing kom... het is geen rocket science...
 
ik ben een ex-nerd, kwa komputers (nou ja, ik bouw nog immer mijn eigen desktops, en mijn kennis is nog wel wat up-to-date, maar vroegah.... sja, toen moest het wel, b.v. voor videobewerking, je moest windows geheel tweaken er voor, om dat goed te laten lopen, maar da is lang geleden). als je een vraag hebt, stel maar. er zullen zeker mensen zijn die echt alles goed of beter bijhouden, maar merk dat ik in fora, toch met meestal de juiste oplossing kom... het is geen rocket science...

Ik was vroeger ook behoorlijk handig in dit soort dingen, ik merk dat dat allemaal wat minder wordt, is ook de interesse denk ik, en de techniek die te snel gaat. Maar ik heb die van KPN, dat is F-Secure. Ik denk dat als ik opnieuw installeer het allemaal wel weer werkt, ik laat het je weten.
 
k heb avast, wordt nu erg afgeraden, maar het is de enige gratis virusscanner die ik ken waarbij je de schilden kunt uitschakelen, ik merk op sinds, gratis virusscanners ook aan malware doen, veel installers falen, wanneer de avast schilden niet uitzet. avast kan ook vrijwel geheel uit worden gezet.

Ik heb 't met Panda ook al een paar keer gehad dat wannneer ik een installer downloadde van een plugin bijv dat ie meteen aansloeg of als ik dan wilde installeren dat ie meteen de installer kaapte en ik 'm daarna weer uit de quarantaine moest halen.
Tegenwoordig zet ik m'n virusscanner maar ff uit op het moment dat ik wat wil installeren.
 
Ik heb 't met Panda ook al een paar keer gehad dat wannneer ik een installer downloadde van een plugin bijv dat ie meteen aansloeg of als ik dan wilde installeren dat ie meteen de installer kaapte en ik 'm daarna weer uit de quarantaine moest halen.
Tegenwoordig zet ik m'n virusscanner maar ff uit op het moment dat ik wat wil installeren.

doe ik ook, ze zijn vele malen aggresiever geworden. moet misschien maar ze slaan wel erg snel aan. als een installer een bepaalde methode gebruikt. developers moeten er steeds meer op letten. doen ze niet allemaal..
 
Ja, hier is een hele interessante wat mij betreft; een MPE controller die heel veel verschillende eigenschappen heeft voor een hele nette prijs.
Onder andere kan je de toonladder instellen dus nooit meer foute noten, je kan verschillende screens oproepen zoals een keyboard of een 64 step sequencer of de Ableton clip layout bijv en nog meer.
M'n Push 2 heb ik verkocht maar deze zou er wel 'ns voor in de plaats kunnen komen, voor early adopters krijg je korting en betaal je 586 euro.
Je krijgt Continua van Audio Damage er nog gratis bij.
Ik wil me opgeven voor deze maar hoe doe ik dat, ik wil storten via Paypal en dan zie ik dat je alleen per creditcard kan betalen op kickstarter?

Erae touch op kickstarter; https://www.kickstarter.com/project...the-expressive-music-controller-0/description
 
Ja, hier is een hele interessante wat mij betreft; een MPE controller die heel veel verschillende eigenschappen heeft voor een hele nette prijs.

Erae touch op kickstarter; https://www.kickstarter.com/projects...-0/description

Ik wil me opgeven voor deze maar hoe doe ik dat, ik wil storten via Paypal en dan zie ik dat je alleen per creditcard kan betalen op kickstarter?

Ik zag hem het filmpje, was overigens ook door Vink genoemd aan het begin van deze topic, echter nu is ie inderdaad ook echt te bestellen. Waarschijnlijk komt ie er bij mij ook wel in volgend jaar.
Ik heb zelf nooit wat via kickstarter besteld, ik zou het dus echt niet weten. Ik heb wel een credit card omdat het verrekte handig is, zoveel online aankopen in de muziek, subscriptions, plugins.
Maar ik wacht sowieso tot ie gewoon bij Bax of Thomann te bestellen is.
 
Ja, hier is een hele interessante wat mij betreft; een MPE controller die heel veel verschillende eigenschappen heeft voor een hele nette prijs.
Onder andere kan je de toonladder instellen dus nooit meer foute noten, je kan verschillende screens oproepen zoals een keyboard of een 64 step sequencer of de Ableton clip layout bijv en nog meer.
M'n Push 2 heb ik verkocht maar deze zou er wel 'ns voor in de plaats kunnen komen, voor early adopters krijg je korting en betaal je 586 euro.
Je krijgt Continua van Audio Damage er nog gratis bij.
Ik wil me opgeven voor deze maar hoe doe ik dat, ik wil storten via Paypal en dan zie ik dat je alleen per creditcard kan betalen op kickstarter?

Erae touch op kickstarter; https://www.kickstarter.com/project...the-expressive-music-controller-0/description

Ik zag hem het filmpje, was overigens ook door Vink genoemd aan het begin van deze topic, echter nu is ie inderdaad ook echt te bestellen. Waarschijnlijk komt ie er bij mij ook wel in volgend jaar.
Ik heb zelf nooit wat via kickstarter besteld, ik zou het dus echt niet weten. Ik heb wel een credit card omdat het verrekte handig is, zoveel online aankopen in de muziek, subscriptions, plugins.
Maar ik wacht sowieso tot ie gewoon bij Bax of Thomann te bestellen is.

ja is een mooie MPE controller, een soort van uitvergrote lightpad M. door de grootte kan ie ook meer, al heb je een aantal apps, die ook sequencers, MPE sequencers, zelfs, zijn.

ik vind eigenlik vrijwel elke MPE controller aantrekkelik, maar blijf bij mijn kleine setup (ik heb er ook nét plek voor...); seaboard block, 2 lightpad M blocks. al blijft de verleiding.. en wie weet...

filmpje nu bekeken, het is wel erg fijn roli afgekeken... maar heeft door de grootte, en sterkte, wel veel mogelikheden. een goedkopere linnstrument? (en eigenlik een kombi van ongeveer 8 ligthpad M blocks??)
beter goed gemaakt, dan slecht gestolen, of is het beter goed gestolen, dan slecht gemaakt. dus geen oordeel, in de zin veroordeling, maar oordeel in de zin van vaststelling (wat ook het oorspronkelikke doel is van het woord).
software ziet er ook goed uit.

is de prijs zonder of met VAT (b.v. op de sensel morph pagina, die sowieso hun prijzen hebben omhoog gegooid, de laatste keer dat ik keek, wordt een sensel morph heel wat prijziger)?

leuk spul! nu nóg meer MPE spul! i.e. instrumenten...

daarom, ik kwam deze tegen, wel een heel erg specifiek library voor kontakt, klinkt wel lekker;

https://silenceandothersounds.com/products/maleventum/#Description-tab-maleventum
 
Interessant, en ook niet heel erg prijzig. Heb jij hem gekocht? Ik pas een beetje voor Kontakt libraries, ik vind ze leuk voor presets maar tweak er zelf niet zo graag in. Misschien moet ik me er maar eens gewoon wat beter in verdiepen.

aangezien ik graag mijn eigen samples maak, is zo'n library wel interessant, mooie geluiden, om te horen wat kan. kontakt gebruik niet vaak, maar wanneer ik m gebruik kan ik samples, uit eigen bron (soft-synth, schets in een daw, field-recording), wel erg tweaken.

ik heb 'm niet gekocht, ik vind de geluiden wel erg goed. maar dan zou ik daarna toch weer willen toe-eigenen. dus ik weet het niet.

de andere kontakt library, waar staat hier in de thread, stone, ook rond die prijs, daar kun wel meer sounddesign toepassen (sounddesign wordt eigenlik op 2 manieren gebruikt, of gebruik ík het steeds verkeerd, een preset maker is toch ook een sounddesigner? sounddesigners zijn ook, maar dan gebruiken ze al presets, of tweaken, of eigen libraries, er voor film, trailers, etc. nou ja.)

natuuurlik, je kunt een kontakt instrument ook zien als een synth met een eigen karakter.

maar tweaken van kontakt libraries? ik doet het zelf ook niet, natuurlik heb kontakt libraries, een aantal, die bij 11 ultimate zitten en komplete 13, de factory library heb ik niet geïnstalleerd, wel de orchestrale libraries, en de play series. lekker om mee te spelen, maar gebruiken doe ik het nog niet.

toch verleiden een aantal libraries me wel, misschien moet ik me van mijn dogma's af... maar ik heb er zoveel plezier in, om alles van scratch te maken (en dat is natuurlik ook niet geheel waar, een soft synth die je programmeert, je neemt eens stuk op, en maakt een sample, de soft synth heb ik niet zelf gemaakt, sja met soft modulars, heb je al meer diepte.. zeg maar..).

maar ik vind deze wel erg mooi, de geluiden zijn wel bizonder. en je kunt ze natuurlik op eigen wijze gebruiken. ik gebruik al heel lang geen drums meer, dus nu is alles from scratch, maar gebruikte de drumkits die ik had, ook van maschine. of een samenstelling. misschien eens uitproberen, om zo'n library zo te gebruiken...

nou ja, niet antwoord dat je verwacht.

de geluiden zijn bizonder, van deze, lijken soms op klanken uit mijn muziek, in de verte... sja.... ik ben moe... een beter antwoord volgt. hoop ik...

maar er komen steeds MPE libraries, moet toch eens kijken hoe dat gescript wordt. maar zelf een instrument maken? zo ingewikkelde samples maak ik niet, ik gebruik geen zones, of layers, nog niet. of niet ingewikkeld.. nou ja...

de libraries die je bij ultimate krijgt zijn erg goed.
 
is de prijs zonder of met VAT

Volgens mij is de prijs incl VAT, als ik wel had kunnen betalen dan had ik dacht ik iets van rond de 610 euro betaald incl verzending naar Europa.

Maar goed, ik wacht wel tot ie in de winkel ligt maar zowiezo vind ik dit één van de meest aantrekkelijke MPE controllers omdat ie gewoon zo veelzijdig is en wie weet door updates in de nabije toekomst nog wel meer mogelijkheden krijgt?
 
Volgens mij is de prijs incl VAT, als ik wel had kunnen betalen dan had ik dacht ik iets van rond de 610 euro betaald incl verzending naar Europa.

Maar goed, ik wacht wel tot ie in de winkel ligt maar zowiezo vind ik dit één van de meest aantrekkelijke MPE controllers omdat ie gewoon zo veelzijdig is en wie weet door updates in de nabije toekomst nog wel meer mogelijkheden krijgt?

ok, wel een nette prijs lijkt, zeker voor wat ie kan. inderdaad zeer veelzijdig. de software kant is altijd wat onvoorspelbaar. zelfs sensel morph lijkt zijn zaakjes niet op orde te hebben, maar daarin kan ik me vergissen.
het voordeel van roli, b.v. ze hebben JUCE library voor de ligthpad M, dus je kunt er apps voor maken. en er zijn third party apps.

wanneer erea touch dat ook kan, of op een andere wijze toegang geeft tot het maken van apps, of het zelf doet.... het lijkt nu al veel mogelikheden te bieden. gezien de voorbeelden. en de software laat je al het ding programmeren, dus, ik denk dat je ook veel zelf kan doen, al lijk je wel afhankelik van building blocks in de software, maar goed dat is bij OSC b.v. ook (al is dat iets anders) en toch zeer flexibel.

een zeer ekspressieve controller, lijkt me. zoals al gezegd, een uitvergrote lightpad M, zelfs in de building blocks, en layouts.. waar niks mis mee is, en ik kan al veel met 2 lightpad M blocks, dan moet zo'n controller, je veel meer kunnen bieden. eerst was ik wat skeptisch, maar nu ik alle mogelikheden heb gezien, zit het goed in elkaar, en prijs/grootte tegenover een linnstrument (ik denk dat ie zelfs een linnstrument mode kan hebben...), ja mooie controller.

eigenlik vind elke MPE controller die ik ken wel erg goed, een keuze gemaakt, waar ik géen spijt van heb. wat ik wil kan ik. ik kan ze niet allemaal kopen...

de controller zal zeker meer mogelikheden krijgen, en zoals al gezegd, ze hebben al veel geïmplementeerd. dus..
 
Ook voor deze draad het vermelden waard dat Ableton Live 11, dat begin volgend jaar uitkomt, MPE support heeft.

Nu heb ik dus Bitwig voor niks gekocht :frons:
 
Nu heb ik dus Bitwig voor niks gekocht :frons:

Nou ja dat ligt eraan. Maar anders denk ik dat het door verkopen niet al te moeilijk moet zijn.

Ook hoop dat Ableton naast mpe ook gewoon poly aftertouch doet zodat ik met push polyAT op de XV5080 en Camel Audio kan doen.
 
Nou ja dat ligt eraan. Maar anders denk ik dat het door verkopen niet al te moeilijk moet zijn.

Ook hoop dat Ableton naast mpe ook gewoon poly aftertouch doet zodat ik met push polyAT op de XV5080 en Camel Audio kan doen.

Poly aftertouch is bevestigd! Dus dat zit er gewoon in.

Bitwig verkopen is wel een optie, het zou ook kunnen dat de Osmose er eerder is dan Live 11 dus we zien wel. Ben wel blij met de upgrade, want ondanks dat ik Bitwig op veel punten een fijne DAW vindt, zijn er toch behoorlijk wat dingen die ik mis en blijf missen die wel in Live zitten.
 
Ja ik klaag wel eens over Live maar werk verder prima.
Een een nieuw DAW kost veel tijd voor je weer productief word.

Dat is wel een reden waarom ik bij Live blijf.
 
Ook voor deze draad het vermelden waard dat Ableton Live 11, dat begin volgend jaar uitkomt, MPE support heeft.

Nu heb ik dus Bitwig voor niks gekocht :frons:

Er zijn inderdaad zaken in Ableton die in Bitwig ontbreekt. Echter is en blijft voor Sound design Bitwig nog de beste keuze, en dat is juist hetgeen wat interessant is bij MPE, het sound design.
 
Back
Top