Dé MPE Thread

sorry weer alleen voor roli, en dan de lightpad M:

Ik merk dat ik weinig tot niks met de Lightpad doe, daarom ben ik nu wel blij met Lion, hoewel ik de roli weer een tijdje uit heb staan omdat ik steeds bezig ben met een nieuwe track, het valt me ook op dat ik de Roli nog niet zo goed weet te gebruiken in de stijl muziek die ik maak. Neemt niet weg dat het erg leuk is om mee te spelen, maar dan speel ik het liefst vooral op de Seaboard. Ik ben trouwens benieuwd of jij ook het volgende ervaart op jouw Seaboard:
Als ik op de noten op de linkerkant druk, zeg maar de eerste 6 noten, dan hoor ik steeds een klik geluidje onder het rubber vandaan komen, alsof er iets niet goed vast zit onder het rubber, aan de andere kant van de Seaboard hoor ik dat niet. Verder doet alles het prima maar ben eigenlijk wel benieuwd of het hoort of niet.
 
Ik merk dat ik weinig tot niks met de Lightpad doe, daarom ben ik nu wel blij met Lion, hoewel ik de roli weer een tijdje uit heb staan omdat ik steeds bezig ben met een nieuwe track, het valt me ook op dat ik de Roli nog niet zo goed weet te gebruiken in de stijl muziek die ik maak. Neemt niet weg dat het erg leuk is om mee te spelen, maar dan speel ik het liefst vooral op de Seaboard. Ik ben trouwens benieuwd of jij ook het volgende ervaart op jouw Seaboard:
Als ik op de noten op de linkerkant druk, zeg maar de eerste 6 noten, dan hoor ik steeds een klik geluidje onder het rubber vandaan komen, alsof er iets niet goed vast zit onder het rubber, aan de andere kant van de Seaboard hoor ik dat niet. Verder doet alles het prima maar ben eigenlijk wel benieuwd of het hoort of niet.

ik moet dan geen geluid horen, ik bedoel "iets open hebben staan", ik hoor op de eerste toets op een bepaalde plek een klik geluidje. wat ik al merkte dat het rubber op de onderste 2 hoeken simpelweg (al) loszit. schijnbaar een vaker voorkomend probleem. ik heb geen last van dat klik geluidje, ik weet niet hoe sterk het je bij jou hoort.
ik heb de hoeken onder inderdaad gevoeld hoe los ze zaten, maakt het erger, neem ik aan. het heeft overigens totaal geen invloed op het spelen, je ziet en hoort niets.
of het hoort, nee. maar b.v. de encoders van de push 2 zijn niet precies uit de "mal" gekomen, de knoppen over de pot, je kunt ze gewoon wat hoger trekken, onzichtbaar, voel je geen weerstand meer.
dit soort kleine afwijkingen horen denk ik binnen de marge. gelukkig 3 jaar garantie, vanuit de winkel..

ik heb deze kleine afwijkingen louter gevonden via internet, moet ik niet gaan pulken.. het is niet echt erger geworden. goed de pads b.v. van maschine mk3, zitten in wezen op dezelfde folie, waarmee het probleem kan ontstaan dat je meerdere pads gaat triggeren, zelfs de knoppen erboven. er was nog iets mee, of was dat de push 2. ik denk maschine, ik zie het niet zo goed nu, dat andere pads een beetje meebewegen. ja heel licht. hoort er bij. en kan wel problemen geven, maar ik heb gisteren een maschine mk1 verkocht, deed er niets meer mee, ik was zeker de 2e eigenaar (of wellicht 3e...), was nog perfekt, een oud ding. encoders zuiver, geen jumps, lcd schermen (lcd!) nog perfekt, pads perfekt.

waarom dit verhaal, ik heb nog even toets 1, geprobeerd, werkt net zo goed als de andere toetsen. dit soort afwijkingen lijken me binnen de marge, en zoals al gezegd, ook de push 2 en maschine mk3 hebben een vreemde bouw, of vreemd. ik heb nog een korg nanoPAD, een kleintje, weet ff niet eens meer waar ie ligt, soms handig. voor een tientje gekocht via internet, werkte niet toen ie aankwam, gewoon opengemaakt, dan de folie even lostrekken, nou nu ga ik niet goed uitleggen, het was simpel, werkt nu al jaren goed. stond gewoon op youtube.

maar je verwacht perfekte werking. wanneer dat klikken ook betekent dat bij pressure, b.v., of slide, de noot b.v. 2maal wordt getriggerd (wat weleens voorkomt, je moet echt heel goed voor de roli gaan zitten, en even de vingers losmaken, dan werkt het goed), en het ligt niet aan de speelwijze, dan heb je een probleem.

de seabord is niet echt gemaakt om te vervoeren, al heb jij b.v. de snapcase, nou ja, wanneer je voorzichtig bent, lukt dat wel. mijn laptop sleep ik ook mee. (en de bouwkwaliteit van mijn laptop kan beter, was aan de prijs, goed mensen kopen een laptop van €2500 en denken er niet over na, zo duur was ie nou ook niet, maar toch, een desktop vervanger. het plastic is niet echt top. dat is dan de trade off. (of trade of??).)

maar ik laat ze lekker in de studio staan.

over de lightpad, ik wil juist een 2e hebben. staat ook hier in Te koop/ruil gevraagd. ik kan de lightpad juist heel erg goed bij mijn muziek en synths gebruiken. zo zie je maar, hoe het verschilt, wellicht ontdek je nog hoe m te gebruiken in je muziek.

seabord + lightpad M, heerlik. en een echte X Y pad, sommige synths hebben die, maar dan klopt het nooit met de X Y pad van een controller (al heb ik alleen in equator en cypher 2 uitgeprobeerd... wie weet werkt het dan ook vreemd...), goed de mogelikheden voor ekspressie, en ik kan de lightpad M en de seaboard b.v. apart gebruiken in voltage modular. kan ik een andere MPE konnektie maken. zo veel mogelikheden.

ook de simpele sliders van rise controller app, fijner dan echte faders, sneller.

goed, wat een lang bericht weer....
 
ik kan het wel hier verklappen, er is geen NDA, en geen afspraken erover, en ik denk dat de developer, tobias, er alleen maar blij mee is.

vast dynamics vaporizer2 is nu MPE!, wel ben ik nu de enige (of weinige, denk ik niet..), die de MPE versie heeft.
ik mailde hem juist met een vraag en hij stond net op het punt mij een e-mail te sturen, om te vertellen dat MPE er in zit, en veel andere verbeteringen, en om de MPE en andere zaken te testen. in andere DAW's..

goed. een soft synth erbij mét MPE (en dat is omdat ik erom gevraagd heb...). of een soft synth, je kunt er niet om heen, het is een serum konkurrent. al zijn er zeker verschillen. zoals de developer nu gaat...
4 oscillatoren... routing die erg goed is, natuurlik de obligate matrix (obligaat is niet het juiste adjektief...), wat eigenzinnig soms, maar dat mag ik wel.

goed enthousiast! (en leuk dat een developer, waar ik al maanden mee korrespondeer, al veel van op/aanmerkingen en wensen van mij verwerkt heeft, nou ja, leuk om bij het proces een kleine radertje te zijn.)
 
Dat is wel erg leuk! Ik ken de Synth niet, maar zeker eens checken op Youtube of voor een demo. Ken je toevallig ook iemand bij Reveal Sound die mijn top favoriete synth 'Spire' van MPE kan voorzien? :D

haha, nee, reveal sound, nee, ik heb geen spire, of een u-he synth, of geen serum. prachtige synths, daar gaat het niet om.

vaporizer2 is nog vrij onbekend, maar begint al wat bekender te worden, ik ben toevallig, door wat opmerkingen, aanmerkingen, met hem in "gesprek" geraakt, wat ie zelf ook leuk vind, dat zeg ik maar ff bij..........
heel enthousiast meldde ie eens dat ie eindelik iets gefixt had, wat inderdaad moeilik was te fixen. en alle wensen heeft ie geïmplementeerd, zoals ik al zei. maar natuurlik alleen vanwege dat ie dat zelf ook goede feedback vindt.

nou ja, het is eigenlik heel simpel, neem kontakt op met een developer. vaak, vooral de kleinere developers, stellen dat zéer op prijs. is reveal sound groot? xfer serum is een 1mans projekt volgens mij, en de u-he synths worden door urs gemaakt, maar die laatste 2 zijn volgens mij ook zeer benaderbaar.

ook de maker van biotek2 heeft mij een e-mail gestuurd, had ook een bug report en vragen over MPE, nam de tijd er voor. en die zit bij een brand, dus minder tijd.
of de maker van spectralayers, bij pro 7, heb ik in het begin wat dingen aangegeven, nu zijn anderen mij voor, en heb ik niet altijd zin om... ik wil ook muziek maken.

dus veel developers zijn vrij benaderbaar, op fora, of PM. dus neem je kans! als spire in JUCE is gemaakt, is het makkelik...

goed. het helpt om te zeuren.... :beard:

en met een developer praten, betekent soms ook, beta tester worden, en dan je inlezen in een gebied, dat je nooit betreden hebt... om het ding te begrijpen, wel leuk.

wat een verhaal weer.
 
seabord + lightpad M,

Wat ik nog even kwijt wil over deze 2. Jij had het in een ander topic over dat Roli Dashboard soms niet alle hardware ziet, dat heb ik dus ook. En wat ik nog erger vind is dat ik in filmpjes zie dat men de Lightpad links heeft en de Seaboard rechts, dit is bij mij echter niet mogelijk, dan ziet dashboard alleen de lightpad. Heb jij dit ook? ik speel namelijk beter met rechts en dan heb ik graag de lightpad aan de andere kant, bovendien staat mijn pc aan de rechterkant en het snoertje moet er nu aan de linkerkant in, wat te kort is en onhandig is. ik ben nog steeds ontzettend blij met de hardware maar dit zijn toch wel dingetjes wat ze beter hadden kunnen doen.
 
Jason31 werkt het nog... goed. ik zie in mijn dashboard beide. maar ik heb ze ook apart aangesloten, vanwege bitwig... die iets niet kan, dat reaper en cubase wel kunnen, namelik wanneer de lightpad M in rise controller appmode staat, werkt dit in bitwig niet, wanneer aangesloten via MPE.
ik dacht dat het dashboard wel goed herkende aan welke kant ie zit, maar als je m links doet, dat kan toch niet, daar zit de mode knop van de seaboard..

ow dat kan wel, even gekontroleerd. de eerste weken had ik de seaboard block + ligthpad M aan mijn laptop hangen, met DNA, volgens mij herkende ie wel goed waar ie zat.

ja, bij mij als ik dashboard opstart, om even iets anders in te stellen, valt bij mij juist de ligthpad weg, na 10 sekonden of iets sneller, zie je m dan weer verschijnen.

maar je sluit het m via de lightpad M aan? of de seaboard block?

bij het opstarten was het altijd gedoe, nu lukt het meestal vrij snel. al wil de lightpad M, nog te vaak niet herkend worden, moet ik weer ff aan en uitzetten. meestal gooi ik roli connect open, ga naar devices, en dan het dashboard.
(ik heb het met meerdere controllers, ik moet een volgorde aanhouden, anders gaan er dingen mis, sja, wat staat er standaard aangesloten, niet per se aan, 10 controllers (incluis roli). meestal staan er 6 aan, soms 8, soms 10...(ik heb er nog 2 of zelfs 3, maar die staan meestal niet aangesloten, netjes weggezet.)

of alleen het dashboard open en dan ze aanzetten, dat werkt nog het beste.

bij mij komt de lightpad M rechts te staan, dashboard kan niet weten waar ie staat, maar hij staat rechts, al ben ik rechtshandig, ik vind het juist handiger dan ie links staat vreemd genoeg. maar sowieso staat het niet goed. goed genoeg, als ik mijn burostoel zwaai, dat ik er goed kan voor zitten, het bespelen werkt dan fijn. waarom ik de voorkeur voor rechts? vreemd, nou ja.

snoertjes zijn inderdaad zéer kort, ik heb 2 usb hub's, moet wel, met al de controllers die ik heb én mijn desktop staat op de grond, onder de tafel. alle kabels zijn er voor aangepast, of gekocht kwa lengte. stom eigenlik want wil alles anders zetten, kost me nieuwe audio kabels, maar goed, ik denk dat ik lui blijf, en het zo laat staan. en dan zelfs zijn ze erg kort de usb hubs staan op 1 van de tafels, en roli's zeer dichtbij... kan net... (ook omdat er een push 2 tussen zit, niet echt handig).

overigens voor de liefhebbers: roli songmaker kit performance of zoiets, b-stock €387, met OSC820 nog eens 10% korting, ik heb gebeld; waarom zo laag. deze b-stock prijs. had het net bijna gekocht, totdat ik besefte, dat ik voor dezelfde prijs een seaboard block en lightpad M heb gekocht... dan zit er niet de loop block bij en de snapcase, dat wel. maar de loop block... o bellen, hielp niets, meer info kon niet worden gegeven. het is niet de studio versie (verschil meer software). en je weet niet of ie al geregistreerd is en zo.
dus ik kan wachten op een 2e hands lightpad M, en 2e hands seaboard (studio) block, of b-stock seabord (studio) block. was wel even verleidelik, want een 2e seaboard block, 48 toetsen, mwah, wel lekker, maar dit werkt ook goed.

en ik moet uitkijken dat mijn spaarrekening, geen spaarrekening meer is. heb het geld, en komt goed, waarom schrijf ik dat hier. o altijd in de verdediging over uitgaven.. afgelopen maand weer tegen de 300 euro uitgegeven volgens mij, aan software. of 250.
en over dit hele jaar? en vorig jaar? ay! ay!

maar ik kan wachten, een lightpad M erbij is al genoeg, en heb de ruimte eigenlik niet... alles staat vol!

goed terug, de software en drivers, etc. kunnen beter. roli support lijkt weer iets sneller te reageren. wellicht komt er eens een update.. nou ja, dan kan het ook weer slechter worden.

kan ik eens een kort antwoord geven? nee, dus.
 
Jason31 werkt het nog... goed. ik zie in mijn dashboard beide. maar ik heb ze ook apart aangesloten, vanwege bitwig... die iets niet kan, dat reaper en cubase wel kunnen, namelik wanneer de lightpad M in rise controller appmode staat, werkt dit in bitwig niet, wanneer aangesloten via MPE.

Bedoel je dit in Equator, het werkte voorheen ook niet bij mij maar van de week weer geprobeerd en het doet het, misschien komt het door de laatste update van Roli Dashboard.
 
Bedoel je dit in Equator, het werkte voorheen ook niet bij mij maar van de week weer geprobeerd en het doet het, misschien komt het door de laatste update van Roli Dashboard.

ik heb dat nog niet getest in equator. sowieso werkt het nu goed, ook met MPE wanneer de lightpad gewoon als een generic controller staat aangesloten. ik zal eens kijken.

o ja, vaporizer2, had inderdaad problemen met bitwig, heeft de developer veel tijd en mij wat tijd gekost. bitwig sandboxed, en vraagt per minuut om de preset state, en wat andere dingen waren er aan de hand, die niets met bitwig te maken hadden, maar waar hij achter kwam door een preset van mij.

maar de MPE versie komt, ik krijg zo de laatste versie, nu ook mét LIFT..

ik vind vaporizer2 gewoon echt goed, en ja je wordt wat agit-prop achtig, wanneer je de developer helpt, maar het is het zeker waard. €60 normaal, €40 in sale. eigen authentifikatie systeem. lifetime updates.
stop!
wanneer er is, public, zal ik dat hier aankondigen.

ik merk dat ik bij het opstarten van windows gewoon heel geduldig moet zijn, na 2 minuten, de dashboard open, seaboard block aan, dan even wacht, lightpad M aan. dan gaat het goed. wanneer je te snel bent, ziet ie de hardware drivers niet, of beter die zijn dan nog niet gestart, wat een aanfluiting is natuurlik. goed.

ik blijf de roli's erg erg erg fijn vinden. dus, ik kan er makkelik mee leven.
 
Nice, Ik ga het zeker overwegen om deze te verwelkomen in mijn VST library. Ik had de Demo versie al geprobeerd (die zonder MPE natuurlijk), en even door de presets gescrolled, klinkt allemaal goed. :okdan:
Nu eerst nog eens ontdekken wat de synth nog meer kan. Denk dat dit wel een ontzettend mooie toevoeging is voor het MPE wereldje.
 
Nice, Ik ga het zeker overwegen om deze te verwelkomen in mijn VST library. Ik had de Demo versie al geprobeerd (die zonder MPE natuurlijk), en even door de presets gescrolled, klinkt allemaal goed. :okdan:
Nu eerst nog eens ontdekken wat de synth nog meer kan. Denk dat dit wel een ontzettend mooie toevoeging is voor het MPE wereldje.

denk het ook, een mooie toevoeging voor het MPE wereldje, en het was al een goede wavetable synth. de LIFT implemantatie, is prachtig, op een andere plek dan waar je 'm verwacht, maar maakt veel meer mogelik. (en ja, gezeurd om LIFT...)

sinds ik vaporizer2 heb is ie met elke update veel en veel beter geworden. voor deze versie was veel nodig om m werkend in bitwig te krijgen... maar zeer goed gelukt, werkt onder bitwig erg goed.

goed, ik heb al een paar mooie (en maffe...) MPE patches gemaakt. is heerlik.
 
denk het ook, een mooie toevoeging voor het MPE wereldje, en het was al een goede wavetable synth. de LIFT implemantatie, is prachtig, op een andere plek dan waar je 'm verwacht, maar maakt veel meer mogelik. (en ja, gezeurd om LIFT...)

sinds ik vaporizer2 heb is ie met elke update veel en veel beter geworden. voor deze versie was veel nodig om m werkend in bitwig te krijgen... maar zeer goed gelukt, werkt onder bitwig erg goed.

goed, ik heb al een paar mooie (en maffe...) MPE patches gemaakt. is heerlik.

Eindelijk even de tijd genomen om deze synth uit te proberen, ik had nog de oude demo versie, dus zonder MPE, maar ik moet zeggen dat het ontzettend indrukwekkend is wat hier allemaal in zit, 4 WT oscillators! met mogelijkheid om zelf wavetables in te laden, behoorlijk fraaie FX, zoals de Atomizer. Lekker veel filters, kortom, zonder MPE is ie al goed, laat staan als ik de nieuwe versie probeer. Wat mij wel vaak opvalt bij dit soort synths, is dat de presets vaak niet erg best zijn, dat heb ik met Lion ook, er is geen enkele preset in Lion die ik zou gebruiken. Maar ga je vanaf de init een sound opbouwen, dan heb je al heel snel een verrassend bruikbaar geluidje. ik zie wel dat er nog een hoop extra presets te downloaden zijn voor Vaporizer. Denk je dat ze een dezer dagen nog een sale hebben?
 
Eindelijk even de tijd genomen om deze synth uit te proberen, ik had nog de oude demo versie, dus zonder MPE, maar ik moet zeggen dat het ontzettend indrukwekkend is wat hier allemaal in zit, 4 WT oscillators! met mogelijkheid om zelf wavetables in te laden, behoorlijk fraaie FX, zoals de Atomizer. Lekker veel filters, kortom, zonder MPE is ie al goed, laat staan als ik de nieuwe versie probeer. Wat mij wel vaak opvalt bij dit soort synths, is dat de presets vaak niet erg best zijn, dat heb ik met Lion ook, er is geen enkele preset in Lion die ik zou gebruiken. Maar ga je vanaf de init een sound opbouwen, dan heb je al heel snel een verrassend bruikbaar geluidje. ik zie wel dat er nog een hoop extra presets te downloaden zijn voor Vaporizer. Denk je dat ze een dezer dagen nog een sale hebben?

er was laatst een sale, rond €40, tot februari dit jaar of zo, was ie nog steeds als introduktiepijs; eveneens; €40. nu dus rond €60.
ik weet het niet, ik kan het vragen... black friday wellicht.

3.1.3 voegt niet alleen MPE toe, maar ook handigheidjes. jij hebt bitwig? daar was een probleem mee, uitgedokterd. dus ook een aantal bugfixes, en optimalisaties.

ja presets, ga ik soms af, ook voor ideeën, gebruik ze eigenlik vrijwel nooit, tenzij er éen is die perfekt ergens invalt.

ook de routing mogelikheden, 3 filters!, apart te routen (van OSC van filter naar filter of naar 1 van de 3 FX bussen en die zijn ook te routen, FX bus 1 naar 2 b.v. of alles direkt naar de master, in alle gevallen).

stop!

och ja, waarom niet: 4 WT oscillators! en een sampler en noise.. ik heb bijna nooit verder dan 2, met de wavetables die ik maak, zit het al vol, al gebruik ik vaak een 3e, als sub-osc, een simpele sine.
heeft genoeg wavetables aan board, ook single sycle waves. en kan gewoon serum wavetables laden, de standaard.
maar ze zelf maken! gaat erg goed, is ook erg verbeterd! vanuit de sampler. (die ook granular kan werken, mijn laatste patch, gebruikt dezelfde sample als voor de 2 wavetables (stereo gemaakt uit deze sample, stereo: 2 WT...), met modulatie, MPE, op de grain size. maffe patch, maar voor mij een erg lekkere patch.
 
Laatst gewijzigd:
60 euro is eigenlijk ook niks voor zo’n uitgebreide synth. Ga hem aanschaffen. Weet alleen nog niet wanneer. Van de week de shaperbox 2 eindelijk gekocht.

ik smeer mijn aankopen ook uit, wanneer het mogelik is. en heb wat sales overgeslagen, heel goed van mij. maar wel gisteren een 2e hands lightpad M gekocht, de 2e, komt begin volgende week. voor dezelfde prijs als de eerste lightpad M. 2 voor de prijs van 1... zelfs minder...

60 euro is niets voor deze synth inderdaad, en er komen nog nieuwe dingen bij. en dat zal zo blijven, totdat de developer neervalt...

het is nu een serieus alternatief voor serum, er zijn verschillen. serum heeft wat dingen die vaporizer2 niet heeft en omgekeerd, en zoals altijd dan, zoals je ergens anders al zegt; smaak.
alternatief zeg ik, want de keuze blijft persoonlik. kwa geluidskwaliteit zullen ze elkaar zeker raken. de developer van vaporizer2, heeft krachtige technieken gebruikt om het geluid zo zuiver mogelik te houden en dat werkt.
wavetables hebben sowieso geen last van aliasing... ze gebruiken vrijwel altijd FFT/iFFT, en dat is bandlimited by design.
 
Er is al best wat leuke software te krijgen bij elkaar maar wat ik nog wel een beetje mis zijn de grote fabrikanten?
Je zou toch mogen verwachten dat bijv Novation, Korg, Roland, M Audio, Behringer, Akai en al die andere grote jongens nu 'ns een keer met MPE hardware controllers gaan komen.
Misschien dat met de NAMM in januari wel het een en ander op de markt komt?
Een beetje meer concurrentie zou wel goed zijn en dat heeft behalve meer keuze ook z'n uitwerking op de prijs denk ik zo.
Anyway; tegen de tijd dat Studio One (meestal black friday) voor een leuk prijsje naar versie 5 geupdate kan worden dan wordt het voor mij ook tijd dat ik 'ns ga nadenken over nieuwe hardware.
 
Er is al best wat leuke software te krijgen bij elkaar maar wat ik nog wel een beetje mis zijn de grote fabrikanten?
Je zou toch mogen verwachten dat bijv Novation, Korg, Roland, M Audio, Behringer, Akai en al die andere grote jongens nu 'ns een keer met MPE hardware controllers gaan komen.
Misschien dat met de NAMM in januari wel het een en ander op de markt komt?
Een beetje meer concurrentie zou wel goed zijn en dat heeft behalve meer keuze ook z'n uitwerking op de prijs denk ik zo.
Anyway; tegen de tijd dat Studio One (meestal black friday) voor een leuk prijsje naar versie 5 geupdate kan worden dan wordt het voor mij ook tijd dat ik 'ns ga nadenken over nieuwe hardware.

ik kan weinig zeggen, behalve over novation, die volg ik een beetje, die richten zich op geheel andere doelgroep. ook nektar b.v.

MPE blijft een niche, roli, sensel, joué, linnstrument, osmose. er komt nog een MPE controller, een uitvergrote lightpad, waar je ook op kan drummen, met drum sticks..

ik denk dat roli, sensel, joué, linnstrument (en ik zal er een aantal vergeten) de markt al aardig bedienen.

wellicht met MIDI 2.0 zou er verandering kunnen komen, maar dan spreken we over jaren.. nou ik denk dat midi 2.0 niet zoveel zal geven voor MPE, maar meer voor makkelikker implemetatie van direkte parameter control.
ik heb de specifikatie niet gelezen, zelfs de highlights niet, och wel in wat artikelen.

maar wie weet, onvoorspelbaar. steeds meer DAW's kunnen MPE, maar dan moet je nog altijd VST plugins hebben die MPE kunnen, het merendeel niet. al kun je zeker MPE gebruiken, of beter de expressie mogelikheden van een MPE controller voor een niet-MPE synth, gewoon m niet in MPE mode zetten... en je kunt er ook poly aftertouch mee... leuk voor de CS-80 emulaties, largo kan poly. meer synths kunnen dat.

wat ook een drempel is; het bespelen van een MPE controller.

de prijs? sensel morph is op 1 of ander wijze wat omhoog geschoten in prijs. de prijs voor de controller met 1 overlay is over de €320 dacht, incluis de TAX.
roli, sja de lightpads heb ik 2e hands gekocht, seabord block voor de prijs zoals nu nog voor b-stock staat, al was het geen b-stock (en met wat ekstra korting met een coupon).

joué blijft rond de 400 euro hangen. een rise controller schiet omhoog, 25 toetsen, rond 700, 49 rond de 1000?
 
ik smeer mijn aankopen ook uit, wanneer het mogelik is. en heb wat sales overgeslagen, heel goed van mij. maar wel gisteren een 2e hands lightpad M gekocht, de 2e, komt begin volgende week. voor dezelfde prijs als de eerste lightpad M. 2 voor de prijs van 1... zelfs minder...

60 euro is niets voor deze synth inderdaad, en er komen nog nieuwe dingen bij. en dat zal zo blijven, totdat de developer neervalt...

het is nu een serieus alternatief voor serum, er zijn verschillen. serum heeft wat dingen die vaporizer2 niet heeft en omgekeerd, en zoals altijd dan, zoals je ergens anders al zegt; smaak.
alternatief zeg ik, want de keuze blijft persoonlik. kwa geluidskwaliteit zullen ze elkaar zeker raken. de developer van vaporizer2, heeft krachtige technieken gebruikt om het geluid zo zuiver mogelik te houden en dat werkt.
wavetables hebben sowieso geen last van aliasing... ze gebruiken vrijwel altijd FFT/iFFT, en dat is bandlimited by design.

Ben benieuwd hoe dat werkt, 2 lightpads. Ik heb Vaporizer2 toch maar aangeschaft, was nog lang niet klaar met rommelen ermee en die demo die kapte er elk kwartier mee, ben er helaas nog niet uit hoe ik Lift kan gebruiken, ik heb wel een preset geinspecteerd, het lijkt mij ergens in de MSEG modulator te zitten, maar hoe zeg ik dan welke MSEG de LIFT functie moet gebruiken? Het is jammer dat ze niet gelijk ook de manual hebben geupdate, er is wel een YT filmpje maar daar wordt LIFT niet in belicht. Verder voor MPE zijn het weer bizarre slechte presets die zijn toegevoegd. Ik weet zeker dat ik er wat leukers uit ga krijgen. Ik vind het inladen van een sample ook heel leuk. Goed, Serum heeft het meeste ook allemaal wel maar ik vind de sounds uit Serum vaak een beetje hard en nerveus klinken, waardoor ik het al gauw niet kan gebruiken, ik heb nu al betere sounds uit Vaporizer gekregen, maar ik heb dan ook nog niet veel tijd in Serum gestoken, dat blijft toch een showstopper elke keer, tijd, en des te meer Synth, des te minder tijd. Ik ga nog even uitdokteren hoe ik een goeie preset incl. LIFT kan maken in Vaporizer2. Bedankt voor de tip nog!
 
Back
Top