Dé MPE Thread

Ook voor deze draad het vermelden waard dat Ableton Live 11, dat begin volgend jaar uitkomt, MPE support heeft.

Nu heb ik dus Bitwig voor niks gekocht :frons:

ja zeker voor deze draad geschikt, volledige MPE implementatie, wel nog niet voor alle devices, maar 3, geen probleem vind ik. er is tenminste MPE. én poly aftertouch! dat nu wordt herkend (ook vanuit de push 1 en 2).
 
Ja, lekker hoor dat Ableton nu ook MPE support.
Voor mij is het nu wachten tot ergens in de winter de Erae Touch in de shop ligt en dan kan MPE eindelijk 'ns goed van start voor mij. :okdan:
 
oeps een double post. maak er op een andere wijze gebruik van...

krautrock1958 je hebt ableton, of bitwig, mijn geheugen? ben wel benieuwd naar de ervaringen met de Erea touch (en de osmose van Nap )

zo breidt de wereld van MPE langzaam uit...

Dit gaat over MPE en Ableton kwam in deze draad nu ter sprake, daar reageerde ik op zoals sommige anderen dat ook doen, wellicht wat verwarrend.
Ik heb Ableton en MPE was één van de belangrijkste dingen om nu te upgraden.
Ik laat alleen nog even weten dat ik de combi van Live en die nieuwe MPE controller wel zie zitten.
 
Dit gaat over MPE en Ableton kwam in deze draad nu ter sprake, daar reageerde ik op zoals sommige anderen dat ook doen, wellicht wat verwarrend.
Ik heb Ableton en MPE was één van de belangrijkste dingen om nu te upgraden.
Ik laat alleen nog even weten dat ik de combi van Live en die nieuwe MPE controller wel zie zitten.

lijkt me een goede combi, ableton is erg goed (en heb ook bitwig, ook erg goed, de keuze is persoonlik, en wanneer je niet kiezen, neem ik ze allebei...), en de MPE implementatie zal gewoon goed zijn, zelfs met curves, erg handig. MPE control, zag ik, een kleine device voor curves voor pressure, slide en glide (laatste weet even niet zeker), handig voor synths die geen MPE curves hebben.

live 11 zit wel vol nieuw spul, en eindelik MPE. de pre-order staat.
 
zo.... naast ableton live 11, cubase 11, nu:

equator2

een opgeblazen versie van equator, natuurlik. wavetable, sampler, VA, granular. meer modulatie mogelijkheden en routing mogelijkheden, upgrade prijs vanaf equator is €90.

https://roli.com/products/software/equator2/overview
 
zo.... naast ableton live 11, cubase 11, nu:

equator2

een opgeblazen versie van equator, natuurlik. wavetable, sampler, VA, granular. meer modulatie mogelijkheden en routing mogelijkheden, upgrade prijs vanaf equator is €90.

https://roli.com/products/software/equator2/overview

Staat bij mij dan gelijk op nr. 1 van de 3 aankondigingen. Toch nog wel 90 euro. Even zien of ik nog wat uit mijn portemonnee kan schudden. Eerst maar eens de features bekijken.
 
Staat bij mij dan gelijk op nr. 1 van de 3 aankondigingen. Toch nog wel 90 euro. Even zien of ik nog wat uit mijn portemonnee kan schudden. Eerst maar eens de features bekijken.

voor mij op 2 of 3.... live 11, is wel heel erg goed, en blijf ook bitwig houden, natuurlik, maar live 11 geeft ook heel wat speelgoed weg voor sounddesign. goed persoonlik.

ja €90, is erg veel, pigments 2 kan heel wat, biotek2 ook, MSoundFactory niet vergeten. maar dit is wel een andere combi. ik heb presets voor equator (1) gemaakt, zullen wel niet werken in deze versie, mocht, die VA oscillators wel, al kan dat nu als ik het goed begrijp via de sampler, het waren ook samples.. of VA oscillators, dat waren ze niet. of wel.. moet eerst maar eten.

EDIT: de oscillators zijn natuurlik verplaatst naar de wavetable (single cycle waves, 1 slot) dat is ook een manier om een oscillator timbre te verkrijgen.
 
Je kan dus nu wel je eigen samples importeren in Equator 2, dat was wel een groot gebrek in 1 vind ik, bovendien zijn de verbeteringen en nieuwe features over het algemeen enorm. Ik voel mijn bankrekening nu al slinken :bekdicht:
 
Je kan dus nu wel je eigen samples importeren in Equator 2, dat was wel een groot gebrek in 1 vind ik, bovendien zijn de verbeteringen en nieuwe features over het algemeen enorm. Ik voel mijn bankrekening nu al slinken :bekdicht:

ay! ay! je het is wel een beest vol met mogelikheden.
 
voor mij op 2 of 3.... live 11, is wel heel erg goed, en blijf ook bitwig houden, natuurlik, maar live 11 geeft ook heel wat speelgoed weg voor sounddesign. goed persoonlik.

Tja Ableton Live, na bijna 20 jaar een Cubase Fan overgestapt naar Ableton, en het was een soort openbaring, want die clip arrangement view veranderde mijn workflow compleet, en alles ging er zo makkelijk op. Maar de kleuren, de knopjes, de Gui, ik kan er helaas niet te lang naar kijken, overigens meen ik ook te herinneren dat je in Ableton geen clip view en arrangement view door elkaar kon afspelen, misschien is dat nu veranderd? Sounddesign? Had Ableton wel synths eigenlijk? Ik kan het me niet meer herinneren, ja Max for live nog wel een beetje, maar vond ik destijds heel verwarrend. Wel vind ik de nieuwe update heel erg interessant, een mooie nieuwe reverb, comping, MPE, spectral resonator. Zal ik dan ooit weer eens Ableton naast Bitwig gaan gebruiken? Keuzes zijn altijd lastig, in ieder geval maar eens die 90 dagen trial installeren, is dan wel niet deel 11 maar ik was gestopt bij 9.

Equator 2 is erg interessant, ik moet echter nu wel eens een flink verlengkabeltje kopen voor de rolli kit, want ik moet steeds naar rechts rollen om er op te kunnen spelen. En helaas is het gevalletje met de hardware driver ook nog niet opgelost.
 
Tja Ableton Live, na bijna 20 jaar een Cubase Fan overgestapt naar Ableton, en het was een soort openbaring, want die clip arrangement view veranderde mijn workflow compleet, en alles ging er zo makkelijk op. Maar de kleuren, de knopjes, de Gui, ik kan er helaas niet te lang naar kijken, overigens meen ik ook te herinneren dat je in Ableton geen clip view en arrangement view door elkaar kon afspelen, misschien is dat nu veranderd? Sounddesign? Had Ableton wel synths eigenlijk? Ik kan het me niet meer herinneren, ja Max for live nog wel een beetje, maar vond ik destijds heel verwarrend. Wel vind ik de nieuwe update heel erg interessant, een mooie nieuwe reverb, comping, MPE, spectral resonator. Zal ik dan ooit weer eens Ableton naast Bitwig gaan gebruiken? Keuzes zijn altijd lastig, in ieder geval maar eens die 90 dagen trial installeren, is dan wel niet deel 11 maar ik was gestopt bij 9.

Equator 2 is erg interessant, ik moet echter nu wel eens een flink verlengkabeltje kopen voor de rolli kit, want ik moet steeds naar rechts rollen om er op te kunnen spelen. En helaas is het gevalletje met de hardware driver ook nog niet opgelost.

clip en arrangement view door elkaar afspelen werkt niet volgens mij, in ableton. ableton heeft synths, zelfs een paar aardige, of zelfs goede, ik gebruik ze soms, en werkt goed. maar ik werk vooral met de simpler, die voor mij heel krachtig werkt, met het type samples dat ik maak.
altijd zelf besnuffelen.

ja bij mij staat het nog immer vreemd opgesteld, al kan ik er wel goed op spelen, op de blocks, maar ik moet het eens reorganiseren. goed.

ik had het probleem met de hardware driver vandaag ook, de nieuwe october update van windows, die op mijn desktop, wel installeerde, maar update zag het niet of zoiets. handmatig geïnstalleerd, op hoop van zegen, en nu zit het weer goed. wel weer dat alle apparaten weer opnieuw worden "herkend", geen problemen met cubase, dit keer, eigenlik nooit gehad.. nou ja, opgelost.... maar

roli hardware driver zat niet bij de opstart services meer, roli connect gedeïnstalleerd, opnieuw geïnstalleerd, want die moet de hardware driver installeren en registreren als opstartservice. dat werkte niet.
ik heb toen de hardware driver folder handmatig gewist. werkte ook niet, en opvallend: de hardware driver folder werd niet aangemaakt én dus geen hardware driver (wel in de prullenbak...).

ben gaan googelen en het volgende werkte, op het forum gevonden, was een reaktie van support van roli, die een gebruiker neer had gezet, dit is echt slecht programmeren, want herinstalleren van roli connect, gaat dan blijkbaar logs lezen wat er al gedaan is, en doet dat dan niet, terwijl de logs natuurlik niet kloppen. goed. dit werkte voor mij, daarna wel opnieuw inloggen...
kan ook liggen dat er een update van roli connect was, maar het lijkt me de windows update. ik hoop dat dit werkt! voor mij wel, roli hardware driver staat weer bij opstarten.


Thanks for confirming those details for me. Could you please now try the following steps:


Quit ROLI Studio Player and ROLI Connect, and ensure ROLI Hardware Driver is not running in the Services tab of Task Manager Remove all of the following folders:


C:\Program Files\ROLI\ROLI Hardware Driver


C:\Program Files\ROLI\ROLI Connect


C:\rpkg


C:\Program Data\ROLI Connect


C:\Users\USERNAME\AppData\Local\rpkg


C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\ROLI Connect


C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\ROLI\ROLI Connect


C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\ROLI\Shared


Re-install v1.0.6 of ROLI Connect and attempt to install & launch ROLI Studio Player


Please let me know how you get on and thanks for your cooperation regarding this issue!
 
Ik denk dat ik nu een probleem heb, heb al die folders gewist maar Roli Connect wil niet meer installeren, het blijft ergens net voor de helft van het balkje hangen. Ik denk dat ik hem eerst in apps had moeten de-installeren, niet gedaan, even niet bij na gedacht. nu staan er in apps 2 sessies van roli connect, kan ik beide niet meer de-installeren omdat ik ze handmatig heb verwijderd denk ik. Ga ze misschien maar eens mailen om het op te lossen. :erm:, steeds issues met hun software helaas.
 
Ik denk dat ik nu een probleem heb, heb al die folders gewist maar Roli Connect wil niet meer installeren, het blijft ergens net voor de helft van het balkje hangen. Ik denk dat ik hem eerst in apps had moeten de-installeren, niet gedaan, even niet bij na gedacht. nu staan er in apps 2 sessies van roli connect, kan ik beide niet meer de-installeren omdat ik ze handmatig heb verwijderd denk ik. Ga ze misschien maar eens mailen om het op te lossen. :erm:, steeds issues met hun software helaas.

virusscanner??? bij mij blijft er ook éen staan, de vorige versie, dat ligt aan roli. het staat er niet bij, ik heb er eerst via apps gedeïnstalleerd. is dat wat ze vergeten zijn te melden..
fuck de neuk (moderators!). zelfs bij handmatig weghalen, moet het niet echt uitmaken.
 
virusscanner??? bij mij blijft er ook éen staan, de vorige versie, dat ligt aan roli. het staat er niet bij, ik heb er eerst via apps gedeïnstalleerd. is dat wat ze vergeten zijn te melden..
fuck de neuk (moderators!). zelfs bij handmatig weghalen, moet het niet echt uitmaken.

Bedankt voor je hulp. Alles doet het gelukkig weer. Nu weer terug naar Equator 2. Zal vast geen Black Friday deal krijgen, sterker nog. Die 90 Euro is al een deal. nog even over nadenken. Het is denk ik wel een must-have bij een Seaboard, even die geluiden nog eens horen, als er Swam achtige geluiden in zitten is het het absoluut waard denk ik. :verkoght::stupid :engel::duivels:
 
Bedankt voor je hulp. Alles doet het gelukkig weer. Nu weer terug naar Equator 2. Zal vast geen Black Friday deal krijgen, sterker nog. Die 90 Euro is al een deal. nog even over nadenken. Het is denk ik wel een must-have bij een Seaboard, even die geluiden nog eens horen, als er Swam achtige geluiden in zitten is het het absoluut waard denk ik. :verkoght::stupid :engel::duivels:

haha! swam achtige geluiden, ja er is geen demo, dus heb naar swam achtige geluiden, voorbeelden zitten luisteren. het hoort bij een seaboard heb je geheel gelijk, ik vond equator al fijn, al is het op het oog een raar ding, werk ik er met plezier mee.

het is jammer dat ie zo prijzig is, zit op het nivo xfer, u-he. of MSoundFactory, die steeds meer instrumenten krijgt, ook physical modelling, ook in voltage modular (gewoon een reeks VCF's als resonators).
violen, strings zijn nog wel het moeilikst. ik heb MSoundFactory (nog voor €80...), en dat ding wordt steeds groter, ik heb m niet voor de instrumenten gekocht maar om er zelf mee aan de slag te gaan, nog niet gedaan overigens...
o zit wel in 1 track, met eigen preset. ik wachtte totdat ie in zekere zin uit de beta kwam. en er missen nog steeds wat modules. er wordt nu vooral op instrumenten ingezet. en MSoundFactory en MPE... het is melda, dus dat zit goed..

ik ben benieuwd! ik zal toch nog even de equator 2 pagina bekijken... :?:stupid
 
Quit ROLI Studio Player and ROLI Connect, and ensure ROLI Hardware Driver is not running in the Services tab of Task Manager Remove all of the following folders:


C:\Program Files\ROLI\ROLI Hardware Driver


C:\Program Files\ROLI\ROLI Connect


C:\rpkg


C:\Program Data\ROLI Connect


C:\Users\USERNAME\AppData\Local\rpkg


C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\ROLI Connect


C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\ROLI\ROLI Connect


C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\ROLI\Shared


Re-install v1.0.6 of ROLI Connect and attempt to install & launch ROLI Studio Player


Please let me know how you get on and thanks for your cooperation regarding this issue!

ik quote mijzelve, even apart, wat in dit lijstje ontbreekt, en waarom het dan niet werkt:

deïnstalleer eerst roli connect!

deze methode werkt wanneer je de hardware driver niet automatisch, als opstartservice... opstart... b.v.

ter verduidelijking.

en gooi het weg in de prullenbak. wanneer alles werkt, kun je de prullenbak legen. heb je nog een vorm van backup...
 
Jullie zitten aardig te swammen met z'n tweëen. :D
Geintje hoor, ik vond 'm te mooi om 'm niet in te koppen. ;)

:D:D8):okdan: het is een mooi ding, zeker. ik overschreid simpelweg al anderhalf jaar of langer, mijn maandbudget voor muziek soft/hardware... ik kan t hebben, maar toch... keuzes moeten er worden gemaakt!

let us know! swammers onder elkaar!
 
Back
Top