Help!!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

stefspijk

Nieuwkomer
Lid sinds
15 september 2004
Berichten
24
Locatie
den haag
apple freaks, pc freaks help me out!

ik ben sinds mijn geheugen het toelaat, gebruiker van windows. nu ben ik mij een beetje ben gaan verdiepen in de wondere wereld van audio op de laptop, stuit ik op een ernstig dilemma. het is vooral ook een dilemma, aangezien deze discussie al jaren zich voordoet. na hevige research ben ik nog niet echt veel wijzer geworden, en roep ik 'the knights of the synthforum' op als mijn laatste redding....let's fight this battle once and for all! (go planet...??)

het dilemma.....de PC vs. de Mac.

de types:

- de Dell Inspiron 8600c met Intel pentium M processor, 1,7 Ghz, 2MB L2 cache 400 mhz FSB, 1024MB 333Mhz DDR RAM
http://commerce.euro.dell.com/dells...r&l=nl&s=nlbsd&store=nlbsd&sbc=nlbsdinspn&v=d

- de Apple Ibook 1,33-GHz PowerPC G4, 512 KB op 1,33 GHz (L2 cache), 1,25 gig DDR SDRAM
http://www.apple.com/nl/ibook/specs.html


de applicaties (o.a.):

- Ableton Live 4
- Reason 2,5
- Reaktor 4

ik heb mij laten weten dat de Pc's vaak sneller zijn, maar instabieler dan de Apple's. Maar waar de Dell in dit geval zo'n 1500 euro is en de Ibook tegen de 2000 euro ligt.

Nu wil ik graag gewoon weten, welke laptop is beter voor dit soort programma's. Kan de Ibook (waar mijn voorkeur ligt) dit allemaal aan, of zou ik dan toch voor de Dell moeten gaan?

Mensen, laat uw stem horen! mocht je er toevallig persoonlijke ervaring mee hebben (zij het apple of dell) deel dit graag met ons!


mijn dank is groot!

stef

ps. wat is nou precies die L2 cache? is het belangrjik voor softsynths? 512kb van de apple lijkt stukken minder dan de 2mb van de dell, maar merk je dat?

pps. bestaat er de mogelijkheid om je Ibook te upgraden met nieuwe hardware, zoals bv. die L2 cache of een snellere processor?

ppps. mocht je tijd en zin hebben, vertel me alles wat je weet over dit onderwerp, want ik ben het spoor bijster...

dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank en dank!
 
ik geef dit topic nog 10 minuten :bekdicht:
 
dit is het vreemde vraag dan? ik kan overal allemaal algemene informatie vandaan halen, maar ik wil geen algemene informatie,maar specifieke.... en is dat dan vreemd of vervelend dat ik hier dan om specifieke informatie vraag? ik zie deze forum serieus als een van de betere informatiebronnen die internet te bieden heeft, iets wat je alleen maar kan zien als een compliment naar jullie toe.... maar sorry als ik iets doms of stoms vraag dan
 
PC vs Mac discussies hebben nogal eens de neiging uit de hand te lopen.
Waarom? Omdat mensen eigenwijs zijn.

Maar die computer is eigenlijk maar bijzaak. Wat veel belangrijker is, is waar hij komt te staan en hoe jij werkt. En ook niet onhandig om computerwinkels binnen te lopen, verkooppraat te negeren en zelf een gevoel proberen te krijgen wat je koopt. En budgetgewijs blijft het niet bij die laptop. Het lijkt me niet onverstandig om een lijstje (of 2) te maken met alle dingen die je belangrijk vind en evt extra erbij zou willen kopen. En je dan rot schrikken hoe die paar kleine extras bij elkaar nog best wel centen kosten.
En die technische details zou ik me ook niet te druk over maken. Als je wat gericht zoekt her en der kom je al gauw veel tegen. Maar je dan ook niet door alleen 1 site laten informeren. Dan liever een paar meer zodat je een volledig beeld zelf kan maken. En hier is al zo ontzettend veel over dit onderwerk geboomd dat je denk ik nog wel een vette kluif hebt om ea te lezen.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top