Roli Seabord Block of Sensel Morph

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.467
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
de titel zegt het al. ik ben niet van plan, maar het kan zijn, dat ik het binnen 5 minuten bestel, 1 van deze 2 nu aan te schaffen, maar bereid me wel voor (centjes).

de roli seabord block mist de expressie zijkant, noem ik het maar, van zijn grote broer. de sensel morph heeft het voordeel, dat ie geheel en al expressie is. ik neig naar de sensel morph.
jammer dat music maker's bundle, ook niet de optie voor voor de buchla thunder overlay heeft. de overlay's per stuk zijn wel prijzig.
wellicht is de optie met alleen de buchla thunder overlay, nou ja...

meerdere synths die ik heb, 3 eigenlik, o 4 als je softube modular meerekent (werkt met sensel morph, met wat beperkingen, is nogal ingericht op de roli..) (o ik vergeet er nog 1, dus mischien wel 5..), die kunnen met MPE werken.
en dat zijn juist de synths die het er meest baat bij hebben.

ik weet niet b.v. wanneer je piano overlay gebruikt, en de cs-80 V3, via cubase pro 10.5, b.v. ook simpelweg polyphone aftertouch kan bieden.

ik zag een b-stock roli seabord block, goedkoper dan de goedkoopste sensel morph (met tax...). mooie prijs.

wat vraag ik?

wie heeft ervaring met de roli seaboard (block) en/of sensel morph. en hoe bevalt het?

de roli seaboard 25 rise, is natuurlik ideaal, idealer (kan dat??), is de rise 49, maar dan komen we op bedragen, die ik niet kan verantwoorden (ik die per half jaar uitgeef wat een seaboard rise kost... nou ja zo ongeveer).

het zou ook niet mijn main keyboard worden, en ik dacht dat de sensel morph geheel niets voor mij zijn, maar naar het kijken naar wat filmpjes, de specs, etc.

je hebt natuurlik ook de joué, ik weet niet even hoe die heet, lijkt op sensel morph. ik weet niet wie eerst was..

goed. veel mogelikheden, en wellicht, komt er meer (berhinger =)??? :dubbel:).

dus niet als mijn main keyboard, voor ekspressie is een klein oktaaf bereik voldoende lijkt me. anders weet je toch niet meer wat je doet, of althans ik.

ik ben al duidelik denk ik, of niet.

EDIT: zijn er nu geruchten, ik was het bijna vergeten, dat roli over de kop gaat? want dan valt elke ondersteuning weg, wellicht, of zeer waarschijnlik.
 
Ik volg graag even de evolutie in deze thread.

Mijn persoonlijke voorkeur zou de Roli Seabord Rise zijn (liefst 49) want ik heb zo eentje mogen voelen/proberen. Het is even wennen qua keys-gevoel tov gewoon keyboard maar
al gauw probeer je van alles qua expressie. De bijgeleverde software op zich zijn al kanjers en als je er ook nog bvb Falcon bij hebt, dan kom je al een heel eind.
De morph heb ik zelf nog nergens gezien. Maar die lijkt mij ook wel enige mogelijkheden te bieden.

Wat Roli betreft : er zijn geruchten, doch met het lightkeys en de bijhorende funding, lijkt het mij niet dadelijk te wijzen op een faling. Ze hebben ook veel pro gebruikers die hen
steunen. Zie maar Hans Zimmer en andere die dit product een serieuze toegevoegde waarde toekennen als instrument/besturingsapparaat.

Ik vernam uit goede bron dat heden de productie van de Rise even gestopt is, niet enkel door covid maar ook omdat er sprake zou zijn van een komende B-versie (geen b-stock he).
Maar ik vind over een mogelijke opvolger of V2, geen yota terug op het internet. De bron vanwaar dit komt is, naar mijn ervaring, heel betrouwbaar. Ken deze persoon dan ook al
het grootste deel van mijn muzikaal leven, zeg maar. :)
 
Ik volg graag even de evolutie in deze thread.

Mijn persoonlijke voorkeur zou de Roli Seabord Rise zijn (liefst 49) want ik heb zo eentje mogen voelen/proberen. Het is even wennen qua keys-gevoel tov gewoon keyboard maar
al gauw probeer je van alles qua expressie. De bijgeleverde software op zich zijn al kanjers en als je er ook nog bvb Falcon bij hebt, dan kom je al een heel eind.
De morph heb ik zelf nog nergens gezien. Maar die lijkt mij ook wel enige mogelijkheden te bieden.

Wat Roli betreft : er zijn geruchten, doch met het lightkeys en de bijhorende funding, lijkt het mij niet dadelijk te wijzen op een faling. Ze hebben ook veel pro gebruikers die hen
steunen. Zie maar Hans Zimmer en andere die dit product een serieuze toegevoegde waarde toekennen als instrument/besturingsapparaat.

Ik vernam uit goede bron dat heden de productie van de Rise even gestopt is, niet enkel door covid maar ook omdat er sprake zou zijn van een komende B-versie (geen b-stock he).
Maar ik vind over een mogelijke opvolger of V2, geen yota terug op het internet. De bron vanwaar dit komt is, naar mijn ervaring, heel betrouwbaar. Ken deze persoon dan ook al
het grootste deel van mijn muzikaal leven, zeg maar. :)

o zeker, al heb ik m nooit kunnen proberen. ja dat is eveneens een probleem, goed de meeste webshops; minimaal 30 dagen proberen. de sensel morph biedt dat overigens ook, al zijn ze niet meer via resellers te verkrijgen.
terug naar de roli seaboard rise 49, ja prachtding. wellicht, wanneer geld geen rol speelt, zou die de voorkeur hebben.

ik zag inderdaad tegenstrijdige berichten, over roli. wellicht speelt covid mee. goed we merken het wel, en je hebt een betrouwbare bron.

ik merkte al ergens anders (ging over geheel iets anders), ik heb niet dé bekende synths, zoals de falcon. ja, ik heb massive (niet x) of reaktor of FM8, die zijn nog bekend.
ik heb een poor-man's serum, vast dynamics vaporizer 2 (die aardig in de buurt komt van serum, of wellicht zelfs... op een bepaald moment). goed.

de synths waarover ik heb zijn LION, MSoundFactory, Pigments 2, Synthmaster 2.9. voltage modular (eigenlik is dat een soort van subdomein, met het aantal modules dat ik heb), heeft een MPE module, softube modular, roli blocks modules, maar kunnen als MPE werken. reaktor kan blijkbaar ook MPE.

cubase kan MPE, reaper. reason 11 volgens mij niet, denk ik.

maar meer en meer komt er MPE ondersteuning.

de sensel morph, je kent de mogelikheden van het ding, is zeker geen poor man's roli. ja, roli, heeft een aantal synths, dacht ik. krijg je de volledige versies?

o ja, je hebt ook nog de linnstrument...

maar roli seaboard block of sensel morph. de block is minder goed gebouwd, maar heeft wel de 5D mogelikheden, wat meer dan genoeg lijkt, zag net een voorbeeld van hoe hij bespeeld kan worden. out of stock overigens. inderdaad.

wanneer ik het zo vergelijk is sensel morph niet 1 op 1 vergelijkbaar met de roli. een net wat andere benadering. en roli werkt niet layouts. sensel morph, bij de music maker's bundle krijg je piano, production en dan kun je uit 2 andere kiezen, waaronder: maak je eigen layout. heel simpel, plastic, waar je papier tussen schuift, lijkt me. je voelt dan niet, bij de sensel een soort van feedback als de roli, maar wellicht maakt dat niet uit, kun je een een sensel morph wennen, zonder tactile response. bij de roli druk je nog een "toets" in, bij de sensel morph tik je toets aan... zeg ik dat goed.

ze hebben beide hun merites.

ik ben ook benieuwd naar evolutie van deze thread. en wellicht komen er meer MPE controllers. o ja, de sensel morph kan met ableton overweg... al heeft ableton géen MPE. ik denk dat ze dat dan via M4L doen? of simpelweg een script... want er staat niet bij dat je M4L moet hebben.

goed. we hebben de tijd (ja, ik kan ongeduldig zijn...).
 
Ik was ook aan het kijken voor een MPE controller aangezien ik een Deckards Dream ga bouwen. Novation Launchpad Pro mk3 heeft ook polyphonic aftertouch. Dan speel je wel met een grid ipv een keyboard maar dat maakt mij niet veel uit, en het is de goedkoopste optie.
 
Ik was ook aan het kijken voor een MPE controller aangezien ik een Deckards Dream ga bouwen. Novation Launchpad Pro mk3 heeft ook polyphonic aftertouch. Dan speel je wel met een grid ipv een keyboard maar dat maakt mij niet veel uit, en het is de goedkoopste optie.

ik heb een push 2, en maschine mk3, beide hebben polyphonic aftertouch, in user/midi mode. in een grid spelen, doe ik wel, maar liever keyboard. maar inderdaad een oplossing.

een Deckards Dream?
 
CS80 clone.

och ja, nu weet ik het weer. zit ook in de naam, hé, :beard:

EDIT: even opgezocht, ben alleen de naam tegengekomen. inderdaad met MPE. wat voor een CS80 zeker een pré is. de polyphone aftertouch is juist heel belangrijk voor het bespelen van een CS-80.
ik ben geheel ITB.

en zelf bouwen! ben benieuwd, hoe die klinkt.

goed, terug naar MPE, sensel morph/roli. en wellicht zijn er vele andere ekspressiemogelikheden, b.v. de machine jam heeft touch faders, mijn sl 49 mkii, 8 faders. daar kun je ook natuurlik mee werken.
het is het instellen, nooit naar gekeken. wellicht eerst kijken wat je kunt bereiken met wat je al hebt. maar per note...
 
de synths waarover ik heb zijn LION, MSoundFactory, Pigments 2, Synthmaster 2.9. voltage modular (eigenlik is dat een soort van subdomein, met het aantal modules dat ik heb), heeft een MPE module, softube modular, roli blocks modules, maar kunnen als MPE werken. reaktor kan blijkbaar ook MPE.

cubase kan MPE, reaper. reason 11 volgens mij niet, denk ik.

maar meer en meer komt er MPE ondersteuning.

Ik vind zelf die Joue wel een interessant ding moet ik zeggen.
Ableton support nog geen MPE, ik heb nog niet zoalang geleden een post gedaan van een MPE template in Ableton; https://www.synthforum.nl/forum/synt...on-live/page37
Hier een overzicht van hard/software die MPE ondersteunen, Reaper staat ook in het rijtje; https://roli.com/mpe
Zodra midi 2.0 erin komt dan zal het standaard zijn denk ik maar in het geval van Ableton zal het wel weer een dure update worden verwacht ik.
 
Ik heb even zo'n roli light block gehad en vond dat 3x niks. het voelde niet fijn, de leds waren nogal onduidelijk en uiteindelijk is 1 zo'n blokje ook veel te weinig.
Ze hebben later nog een lightblock geintroduceerd die vast beter is maar had er weinig vertrouwen meer in.
Ook de seaboard block is heel anders de seaboard rise wat ik heel erg jammer vind want die had ik opzich nog wel willen aanschaffen.

Ben wel super blij met de Launchpad Pro MK3 en benieuwd welke updates daar allemaal nog voor uitkomen de komende jaren.
 
vink; even een zijsprongetje omdat Ableton het nog niet support en jij helemaal itb werkt zou een Touche se misschien iets voor je kunnen zijn?
Daar kan je ook vier verschillende parameters instellen en breidt je ook je mogelijkheden uit.
 
Ik heb een Roli Rise 25. Die gebruik ik momenteel vooral in combinatie met de meegeleverde Equator plugin en met NI Kontakt.
Het is voor mij een fijne tool om de lead partijen in nummers een beetje schwung te geven, door het gebruik van de glissando mogelijkheden van de Rise.
Het is een erg expressieve tool en leuk om mee te experimenteren en jammen, wat ik ook regelmatig doe.
De nadelen: het browsen door de presets van Equator met de +/- knoppen op de Rise werkt niet goed (ik krijg vaak een foutmelding, terwijl ik wel verder kan browsen als ik gewoon de muis gebruik) en ondanks de golven op het oppervlak van de Rise die aangeven waar je de noten kan vinden, is het toch best moeilijk om een zuivere toon te spelen (zeker als je er niet helemaal recht voor zit en/of een partij los probeert in te spelen zonder geluiden te horen waar je op kan afstemmen). De Roli Block productrange zie ik toch meer als speelgoed i.p.v. een serieuze controller. Dat zelfde geldt eigenlijk voor de Sensel Morph. De K-board Pro 4 van Keith Mc Millen en Linnstrument zijn mooie opties die wel weer vergelijkbaar zijn met de Roli Rise. De Joue staat voor mij weer helemaal op zich zelf, omdat het hier gaat om een losse controller waar je enkel de effecten mee bedient en waar je niet de noten op speelt. Dat vergt dus ook een andere manier van bespelen dan de bovengenoemde opties.

Succes met vergelijken en afwegen!
 
Ik vind zelf die Joue wel een interessant ding moet ik zeggen.
Ableton support nog geen MPE, ik heb nog niet zoalang geleden een post gedaan van een MPE template in Ableton; https://www.synthforum.nl/forum/synt...on-live/page37
Hier een overzicht van hard/software die MPE ondersteunen, Reaper staat ook in het rijtje; https://roli.com/mpe
Zodra midi 2.0 erin komt dan zal het standaard zijn denk ik maar in het geval van Ableton zal het wel weer een dure update worden verwacht ik.

ableton heeft inderdaad géen MPE, ik dacht M4L wél. de sensel morph kan wel met ableton werken dat staat voluit op de site. hoe weet ik niet. en programma, device?

Ik heb even zo'n roli light block gehad en vond dat 3x niks. het voelde niet fijn, de leds waren nogal onduidelijk en uiteindelijk is 1 zo'n blokje ook veel te weinig.
Ze hebben later nog een lightblock geintroduceerd die vast beter is maar had er weinig vertrouwen meer in.
Ook de seaboard block is heel anders de seaboard rise wat ik heel erg jammer vind want die had ik opzich nog wel willen aanschaffen.

Ben wel super blij met de Launchpad Pro MK3 en benieuwd welke updates daar allemaal nog voor uitkomen de komende jaren.

de lightblock was ik ook in geïntereseed, effecten van unfiltered audio ondersteunen het. maar wellicht is dat té weinig voor een lightblock. ik zag dat er een nieuwere was. ik ben, puur door te lezen en kijken YT, ook niet overtuigd.
dank over je opmerkingen over de lightblock, streep ik die weg..

vink; even een zijsprongetje omdat Ableton het nog niet support en jij helemaal itb werkt zou een Touche se misschien iets voor je kunnen zijn?
Daar kan je ook vier verschillende parameters instellen en breidt je ook je mogelijkheden uit.

de touché is wellicht ok een erg goede optie. die moet ik eens beter bekijken. vond ik altijd te duur, wellicht is dat al voldoende voor wat ik wil. kan iets zijn, ja. onderzoek! dank!

de sensel morph heeft een vorm van integratie met ableton. hoe goed die is? maar dat heb ik al gemeld.

Er is ook nog de K Pro van Keith McMillen.

die kende ik nog niet, ziet er goed uit. zal deze onderzoeken.

Ik heb een Roli Rise 25. Die gebruik ik momenteel vooral in combinatie met de meegeleverde Equator plugin en met NI Kontakt.
Het is voor mij een fijne tool om de lead partijen in nummers een beetje schwung te geven, door het gebruik van de glissando mogelijkheden van de Rise.
Het is een erg expressieve tool en leuk om mee te experimenteren en jammen, wat ik ook regelmatig doe.
De nadelen: het browsen door de presets van Equator met de +/- knoppen op de Rise werkt niet goed (ik krijg vaak een foutmelding, terwijl ik wel verder kan browsen als ik gewoon de muis gebruik) en ondanks de golven op het oppervlak van de Rise die aangeven waar je de noten kan vinden, is het toch best moeilijk om een zuivere toon te spelen (zeker als je er niet helemaal recht voor zit en/of een partij los probeert in te spelen zonder geluiden te horen waar je op kan afstemmen). De Roli Block productrange zie ik toch meer als speelgoed i.p.v. een serieuze controller. Dat zelfde geldt eigenlijk voor de Sensel Morph. De K-board Pro 4 van Keith Mc Millen en Linnstrument zijn mooie opties die wel weer vergelijkbaar zijn met de Roli Rise. De Joue staat voor mij weer helemaal op zich zelf, omdat het hier gaat om een losse controller waar je enkel de effecten mee bedient en waar je niet de noten op speelt. Dat vergt dus ook een andere manier van bespelen dan de bovengenoemde opties.

Succes met vergelijken en afwegen!

ja, ik heb wel reakties gelezen over de rise versies, dat deze niet altijd erg fijn spelen. daar staan ook weer andere reakties tegenover, maar daarin worden ook nadelen genoemd, die ik niet zó prettig vindt.
dank voor je reaktie! brengt me veel verder, dan waar ik was.

de joué heeft meerdere producten, ook met lay outs, zoals de sensel morph. je doelt op de touché?

deze thread geeft wel meer inzicht, en moet ook goed bekijken wat ik bereiken wil. en welke workflow voor mij het best bevalt. normaal keyboard met touché b.v. of normaal keyboard met sensel morph.
of wachten op de nieuwe roli's. de k-board is ook interessant. nou, lekker onderzoeken.

dank allen!
 
De Joue staat voor mij weer helemaal op zich zelf, omdat het hier gaat om een losse controller waar je enkel de effecten mee bedient en waar je niet de noten op speelt. Dat vergt dus ook een andere manier van bespelen dan de bovengenoemde opties.

De Joue speelt gewoon de noten als je op youtube kijkt anders zou je niets horen, je hebt niet nog een keyboard nodig.
Maar net als de andere controllers is het touch sensitive en dus kan je op die manier vibrato en string bending doen, een beetje zoals een gitaar, op de software stel je de rest in.
De Touche se die gebruik je naast een keyboard, daar bedien je verschillende parameters mee die je kan instellen zoals bijv modwheel en bending en daarnaast effecten, flanger, delay of zoiets.
Dat was voor mij de enigste optie voor meer mogelijkheden aangezien Ableton en Studio One (m'n daws) precies de twee zijn die nog niet MPE support hebben.

de touché is wellicht ok een erg goede optie. die moet ik eens beter bekijken. vond ik altijd te duur, wellicht is dat al voldoende voor wat ik wil. kan iets zijn

219 euro bij Bax als je de usb versie neemt, da's voor itb wat je nodig hebt als je alleen met software werkt.
De cv en midi versie die is wel weer duurder.
 
Laatst gewijzigd:
ondanks de golven op het oppervlak van de Rise die aangeven waar je de noten kan vinden, is het toch best moeilijk om een zuivere toon te spelen (zeker als je er niet helemaal recht voor zit en/of een partij los probeert in te spelen zonder geluiden te horen waar je op kan afstemmen)

Vond ik bij de eerste noten spelen ook, maar dan gaf de eigenaar mij de tip om de gevoeligheid even lager te zetten en het ging heeeel behoorlijk. Na een half uurtje wou ik deze al stiekem
in mijn pakje tabak wegstoppen en meenemen... :luv:
 
De Joue speelt gewoon de noten als je op youtube kijkt anders zou je niets horen, je hebt niet nog een keyboard nodig.
Maar net als de andere controllers is het touch sensitive en dus kan je op die manier vibrato en string bending doen, een beetje zoals een gitaar, op de software stel je de rest in.
De Touche se die gebruik je naast een keyboard, daar bedien je verschillende parameters mee die je kan instellen zoals bijv modwheel en bending en daarnaast effecten, flanger, delay of zoiets.
Dat was voor mij de enigste optie voor meer mogelijkheden aangezien Ableton en Studio One (m'n daws) precies de twee zijn die nog niet MPE support hebben.



219 euro bij Bax als je de usb versie neemt, da's voor itb wat je nodig hebt als je alleen met software werkt.
De cv en midi versie die is wel weer duurder.

de joué board kan inderdaad als een normaal klavier gebruikt worden, of normaal, en heeft net als sensel morph meerder modules, pads, schijnbaar genoemd, die ook otomatische herkend worden. o ze worden eveneens modules genoemd.

de joué touche kan ik niet vinden op bax shop. ik dacht altijd dat ie veel duurder was (zal dan de cv/midi versie geweest zijn). nadenken, en onderzoeken. jammer dat niet alles ergens uit te proberen valt.

Vond ik bij de eerste noten spelen ook, maar dan gaf de eigenaar mij de tip om de gevoeligheid even lager te zetten en het ging heeeel behoorlijk. Na een half uurtje wou ik deze al stiekem
in mijn pakje tabak wegstoppen en meenemen... :luv:

ok, tegenstrijdige berichten. op het KVR forum is iemand ook geheel verslaafd aan de rise. wellicht toch kombinatie. want heel goed gebouwd zijn ze niet, meen ik te hebben begrepen, maar voldoende goed, blijkbaar.

dus:

sensel morph (dat is de minst bekende, in de zin van, niemand die m werkelik eens geprobeerd heeft hier, tot nu toe)
joué board (komt rond de €400, met de grand clavier, €360 zonder modules, grand clavier is €40, de andere modules zijn in verhouding met sensel morph goedkoper).
roli keyboard blocks.

de rise 25 is nieuw rond de 660. al is out of stock..

en het is goed mogelik dat roli met een nieuwe ronde komt.

en ja, de joué touche, kan al voldoende zijn.

nou al een rijtje controllers. roli heeft het nadeel, niet uitbreidbaar, maar in zekere zin volledige.
joué lijkt wat groter dan de sensel morph, en uiteindelik zijn er meer modules, en veel betaalbaarder.

moeilik blijft het, maar ik werk gewoon door... en leer hier veel van.

nu iemand met ervaring met de sensel morph of joué board/touché....

EDIT: een filmpje over de joué board bekeken wat groter dan de sensel morph, en meer mogelikheden, tegelijkertijd. mmmmhh...... sparen!!
 
Laatst gewijzigd:
Zonder enige kennis vooraf van al deze controllers heb ik wat video's bekeken, de Joué spreekt me nog het meeste aan. Je kunt er alle kanten mee op, ik denk dat je daarmee heel lang veel creatief plezier mee kunt hebben.
 
de joué touche kan ik niet vinden op bax shop. ik dacht altijd dat ie veel duurder was (zal dan de cv/midi versie geweest zijn). nadenken, en onderzoeken. jammer dat niet alles ergens uit te proberen valt.

Ik had het over de Touche SE, da's een andere controller zonder MPE, waarschijnlijk heb je een paar dingen door elkaar gehaald;



 
Ik heb een tijd een Seaboard block overwogen, maar het is uiteindelijk een Joué geworden.
Voor de Seaboard block was mijn fijne motoriek blijkbaar niet geoeg ontwikkeld, want ik kreeg er geen zuivere noot uit.

De Joué bevalt me prima. Hij is denk ik wel wat minder gevoelig dan de Roli, maar zoals gezegd was dat voor mij iets té.
Ik vind het met al die dingen wel zo dat je ermee moet leren omgaan.
Het vergt oefening om er leuke dingen mee te doen en in het geval van de Joué ook het nodige programmeerwerk om alles naar wens te laten werken.

Ik heb indertijd ook nog wel naar de Sensel Morph gekeken.
In zekere zin is die flexibeler dan Joué omdat je hem ook voor andere zaken dan muziek kunt gebruiken, maar de Layouts van de Joué sluiten beter aan bij mijn wensen.
 
Zonder enige kennis vooraf van al deze controllers heb ik wat video's bekeken, de Joué spreekt me nog het meeste aan. Je kunt er alle kanten mee op, ik denk dat je daarmee heel lang veel creatief plezier mee kunt hebben.

ik neig nu, door deze thread, inderdaad naar de joué.

Ik had het over de Touche SE, da's een andere controller zonder MPE, waarschijnlijk heb je een paar dingen door elkaar gehaald;





dan zaten we toch op dezelfde lijn, want ik doelde inderdaad op deze, o heet de touche SE, ik heb er een nooit een filmpje van gezien, dus ga ik rustig bekijken. in mijn herinnering, was ie rond de 400 of zo, ik vond m interessant, al een tijd, maar te duur. en aha, nu op bax-shop gevonden, .be, dan. ik wist dat bax-shop wat meer internationaal ging.. goed.. deze blijft een optie... dank voor de filmpjes, waarom heb ik dat nooit eerder bekeken. en 229, is een goed bedrag. maar, ik denk en onderzoek nog..

Ik heb een tijd een Seaboard block overwogen, maar het is uiteindelijk een Joué geworden.
Voor de Seaboard block was mijn fijne motoriek blijkbaar niet geoeg ontwikkeld, want ik kreeg er geen zuivere noot uit.

De Joué bevalt me prima. Hij is denk ik wel wat minder gevoelig dan de Roli, maar zoals gezegd was dat voor mij iets té.
Ik vind het met al die dingen wel zo dat je ermee moet leren omgaan.
Het vergt oefening om er leuke dingen mee te doen en in het geval van de Joué ook het nodige programmeerwerk om alles naar wens te laten werken.

Ik heb indertijd ook nog wel naar de Sensel Morph gekeken.
In zekere zin is die flexibeler dan Joué omdat je hem ook voor andere zaken dan muziek kunt gebruiken, maar de Layouts van de Joué sluiten beter aan bij mijn wensen.

hee tom, dank voor je ervaring met de joué board! dat maakt wat meer duidelik. dat de sensel morph ook voor andere zaken kan gebruiken, vind ik niet zo interessant, al werkt mijn oude MCU (2003 versie) ook met een populaire videobewerkingsprogramma en is wel handig. dus ik moet daar ook rekening meehouden, maar erg veel gebruik de MCU ook niet voor andere programma's.

de layouts van de joué spreken ik me meer aan, en hij is groter. het nodige programmeerwerk? hoeft een nadeel te zijn en lijkt me bij de sensel morph ook nodig.
de roli is in die zin straight forward. alhoewel, natuurlik niet, niet altijd wil het filter, of etc.

zo deze thread helpt me echt. en laat me lekker rustig nadenken. dank, allen voor de reakties, tot nu toe.
 
Back
Top