luidpreker omchakelaars

Origin X

8 Bit
Lid sinds
27 september 2001
Berichten
600
Ik zoek een luidspreker-omschakelpaneel voor min. 3 luidspreker paren, het liefst met schroefaansluitingen.

Waar heb ik het precies over: over bakkies waarop je een aantal luispreker paren kan aanluiten, waarna je het bakkie aanluit op je versterker. De paren kan je dus apart aan en uit zetten.

www.conrad.nl is de enige plaats waar ik ze kan vinden. De versie met schroefaansluitingen waarop 4 paren kunnen, is het meest interessant voor mij.
Maar het is wel een duur grapje voor alleen een schakelaar (89,-)
Mijn vraag is nu, weet iemand meerdere adressen waar ze zulk spul verkopen???
 
Duur? Valt wel mee, vinnik.

Een andere (dure) optie is de Mackie Big Knob:

Big-Knob-sm.jpg

mackie_bk2.jpg


Kost rond de €400,- en is dus idd andere 'koek'.. Wèl meer mogelijkheden..

Ik dacht dat Behringer ook zoiets had, maar weet 't niet zeker.. Zo ja, dan issie waarschijnlijk wel een stuk goedkoper.

Verder even geen idee..
 
Een poosje geleden had ik een soortgelijk probleem; ik wou graag 2 SPDIF inputs naar 1 output en tegelijkertijd 6 analoge inputs (2 maal L + R + GND) inputs naar 3 analoge output.

Omdat ook nog de GND van de analoge schakelaar absoluut niet aan de behuizing mocht, een ook niet aan de digitale ground, moest ik noodgedwongen zelf een kastje maken.

Leuk werk hoor (not); gaatjes boren, schakelaars plaatsen, connectoren voor zien van krimpkous en plastic ringen om zodoende de aarde te laten zweven t.o.v. de behuizing, draadjes solderen, waaronder coax voor de SPDIF...

Het meeste werk was nog het kastje mooi verfen; gietaluminium verft ook zo lekker ... (niet dus)

Is die 69 euro duur?
Ik denk het niet, zelfbouw is vrijwel net zo duur... en lang niet zo mooi.

Bij Conrad hebben ze de meeste keus, anders probeer je het op www.dos.nl of bij een elektronica zaak.
Vraag anders eens aan de mensen van bijvoorbeeld een megapool, of een Scheer en Foppen waar zij die schakelaars vandaan halen; die gasten hebben altijd zo'n mooie breede partij schakelaars waarmee ze heel eenvoudig plenty boxen kunnen voorzien van de benodigde input.
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
Duur? Valt wel mee, vinnik.

Tis ook niet echt duur, maar het scheelt toch wel wat als je ziet dat je bij Conrad voor een omschakelbox met wipschakelaars voor 3 paren 24,95 betaalt i.p.v 89,-
En zoals je wel meer bij computer en audio onderdelen ziet op internet, kunnen de prijzen van onderlinge bedrijven erg verschillen. Maar goed het lijkt er op dat dit een device, die niet zoveel wordt aangeboden, dus dan wordt het toch Conrad denk ik.
 
Back
Top