Terratec EWX 24/96 MIDI Probleem

Arie_K

Nieuwkomer
Lid sinds
29 oktober 2004
Berichten
2
Locatie
Landgraaf
Hallo,

Ik heb in mijn PC een Terratec EWX 24/96 geluidskaart.
PC Configuratie =
P IV 2,5 Ghz
1024 DDR RAM
80 GB HD

Audio afspelen gaat prima.

Nu heb ik Cubase SX geinstalleerd en mijn Roland JV 30 aangesloten op de Gameport.
Ik krijg echter geen geluid, echter....... als ik een new project begin en track 1 selectreer om op te nemen zie je wel de lampjes oplopen / branden als ik een toets aansla.
m.a.w. binnenkomend geluid wordt waargenomen, maar verder gebeurd er niets.

Ik moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met Cubase.


Heeft iemand ervaring met deze geluidskaart i.c.m. Cubase of weet iemand wat ik verkeerd doe?
Er zitten namelijk van die jumpers op de kaart en waarschijnlijk moet ik daar iets veranderen, maar ik heb geen flauw idee.



bij voorbaat dank.
 
Laatst gewijzigd:
hmmm,ik heb dezelfde kaart alleen gebruik ik de midi van de kaart op dit moment niet meer, heb ik eerder wel gebruikt trouwens...

heb je in cubase wel een midi device geselecteert? en kies je wel de ewx midi poort in cubase bij je channel mapping?
er zijn een aantal punten in cubase waar je wat vindt over midi ,zorg dat alles goed staat,of vertel ons even hoe je het nu ingestelt hebt,anders kan niemand hier iets mee denk ik....
 
Onder Device Setup bij VST Multitrack heb ik ASIO for EWX 24/96 geselecteerd.
Als ik dan op Control Panel klik, komt eerst een melding dat er GSIF of ASIO drivers open staan die ik eerst moet afsluiten.
Nadat ik dus op OK klik verschijnt er een nieuw venster van ASIO Control Panel.

Bij de Channel mapping heb ik wel zowel midi in en midi out, de EWX MIDI gekozen.
 
Back
Top