Hoe oud is te oud?

Ik heb, na het defect raken van mijn laptop voor 50 euro een keurige HP i5 minidesktop gekocht met 8GB en 320 HD (restpartij van een bedrijf dat failliet ging). Deze heb ik aangevuld met nog een 1 TB SSD. Er zat ook nog windows 7 en office op, maar die heb ik gratis weten te updaten naar Windows 10. De ventilatoren maken wel wat achtergrond geluid, maar je kunt niet alles hebben. Werk er nu al een jaar naar tevredenheid op met de nieuwste muzieksoftware :). Ergo, even rondkijken op marktplaats want het hoeft allemaal niet zoveel te kosten.
 
doe m eens open en blaas t stof er uit (eventueel penseeltje) - wie weet is 't blazen verholpen :)
 
Wow, voor de gein eens gekeken op MP en je hebt echt een vrij sterke PC voor een prikkie. Gelukkig heeft m'n werk m'n laptop betaald, anders zou ik bijna verdrietig van worden.
 
De Rapsberry Pi is ook leuk voor muziek, dingen als Pisound en Pure Data werken iig prima, en zeker geschikt voor het expirimentele werk.
Het zou mijn budget keuze zijn, omdat het goedkoop is EN nieuw.
Omdat je hele OS enzo op een SD kaarjte staat, is het ook heel uitwisselbaar. Je kan een kaartje hebben voor je retro arcade syteem, en een andere voor je muziek syteem.
 
Wow, voor de gein eens gekeken op MP en je hebt echt een vrij sterke PC voor een prikkie. Gelukkig heeft m'n werk m'n laptop betaald, anders zou ik bijna verdrietig van worden.

nu windows 11 er aan komt met strenge hardware eisen verwacht ik dat de komende tijd heel veel redelijk moderne systemen (2015 - 2017) betaalbaar te vinden gaan zijn. Die zijn snel genoeg om iig tot 2025 (wanneer support van win’10 eindigt) te blijven gebruiken.

ter indicatie: zelf gebruik ik nog een i7 uit 2013 en, zeker voor audio met een paar vsts werk ik op de laagst mogelijke buffer size. Tuurlijk, meer dan 1 softtube modular kan niet maar als je toch veel met audio werkt hoef je echt niet het meest krachtige systeem.
 
Back
Top