Piepende toon in Ableton via ASIO4ALL-driver

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Heb het probleem dat ik steeds een piepende en storende toon krijg, als ik 'In' activeer bij Asio-driver (via Options, Preferences, Audio, Hardware Setup-menu, USB Audio CODEC).
Tevens kan ik geen Youtube, Soundcloud etc afspelen, als deze driver geactiveerd is.
Zijn er ook alternatieven voor ASIO4ALL, waarmee ik deze problemen kan gaan verhelpen?
 
Toevallig ben ik ook weer een beetje (uit nood) met Asio4all bezit. Je kunt idd geen externe audio luisteren doordat deze voor ASIO in gebruik zijn.
De audio in hoef je niet persee te selecteren als je audio wilt luisteren ;) Het piepen en storen wat je omschrijft is lastig te analyseren zonder audio. Wat voor geluidskaart heb je? En heb je iets op aangesloten?

Je zou kunnen kijken of je 'Wasapi' drivers kunt downloaden mocht je die nog niet hebben.. die geven ook redelijke resultaten.. maar met Asio4all kun je in het menu dingen beter afstellen.. de Wasapi audio drivers zijn door windows zelf ingesteld.
 
In jouw geval zou ik de Behringer als mixer gebruiken en de Alesis niet aansluiten of selecteren.. meerdere devices met Asio4all is nogal tricky.. De ingangen op de Alesis zou je wel moeten kunnen gebruiken om op te nemen.. maar ik vermoed dat de mixer die op de Alesis monitoren staat een groundloop veroorzaakt.. heb je dezelfde klachten ook als je de Behringer alleen los gebruikt als geluidskaart en afluistert met een hoofdtelefoon?

Hieronder staat een videootje van iemand die de Behringer met Asio4all gebruikt.. Je moet in principe daarop de Alesis via de tulpaansluitingen kunnen aansluiten maar dan niet de USB aansluiting gebruiken.
https://www.youtube.com/watch?v=k8vbJL6Y2U8
 
Gelukkig heb ik het probleem zostraks helemaal kunnen oplossen..
Heb zowel op mijn mixer als op mijn speakers geen usb meer aangesloten, alleen tulpstekkers..
Alles loopt nu via een externe USB-geluidskaart (Behringer UCA 202).
Deze had ik nog ergens liggen.
Ideale oplossing :okdan:
 
Hey, goed dat je van die storing af bent. :okdan: En fijn idd dat je oplossing gewoon in huis had. :)
Maar, volgens mij moet je Berhinger mixer stand-alone ook goed kunnen werken als ie op USB werkt.. zolang de Alesis maar niet via USB aangesloten is.

Dit soort (geluids)problemen ontstaan altijd als je audio doorgeeft, en audiobron + audio ontvanger beiden op dezelfde computer via USB aangesloten zijn.
 
Hey, goed dat je van die storing af bent. :okdan: En fijn idd dat je oplossing gewoon in huis had. :)
Maar, volgens mij moet je Berhinger mixer stand-alone ook goed kunnen werken als ie op USB werkt.. zolang de Alesis maar niet via USB aangesloten is.

Dit soort (geluids)problemen ontstaan altijd als je audio doorgeeft, en audiobron + audio ontvanger beiden op dezelfde computer via USB aangesloten zijn.

Ik had dat pas geleden met de blackbox die op de usb gevoed wordt..
Maar toen wel hinderlijke geluiden ging geven op de line in van m'n interface die ook usb gevoed is.
Na overleg met de fabrikant werd me aangeraden de bijgeleverde adapter te gebruiken waarna het probleem meteen over was.
Terwijl als ik m'n Novation Basstation gebruik die ook usb gevoed wordt en dan het geluid gewoon via de line in doorgeeft ik geen last heb.
Heeft dat nou met een soort van (ground)loop te maken waardoor het elkaar beinvloedt?
 
Back
Top