RME digiface usb ervaringen.

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.403
Locatie
Obdam (NL)
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met deze RME digiface usb zo ja kan iemand mij uitleggen of ik deze ook gewoon los audio interface kan gebruiken voor de mac(book)
https://www.rme-usa.com/digiface-usb.html
Digiface-USB.png
 
ik kwam later ook nog een RME Babyface pro tegen die zou ik als alternatief kunnen nemen als RME digiface usb niet wat voor mij is.
 
Die Digiface kun je gebruiken, maar dan heb je nog wel losse ad/da converters nodig als je analoge spullen wil aansluiten. Het ligt er puur aan wat wil aanluiten aan je macbook, die babyface kun je meteen gebruiken om analoge audio en microfoons op te nemen en omdat deze ook 1 adat poort heeft, kun je via een losse converter nog 8 extra kanalen opnemen/afspelen.
 
Laatst gewijzigd:
Ik ga liever dan toch voor babyface pro die kan gewoon out of the box direct alles aansluiten wat veel praktischer is en vu(babyface pro) meters zijn erg handig!
 
Ik heb nu een focusrite 6i6 gen 2 te leen van een vriend van me want die van mij is kapot gegaan 6i6. gen 2.
Nu kan ik hem over kopen van hem voor een zacht vrienden prijsje exacte kosten hebben we nog niet afgesproken.
Maar nu ik RME babyface pro zag op internet tijdens het bekijken van RME site ga ik misschien toch liever voor de babyface pro i.p.v digiface waar ik oorspronkelijk voor ging kijken.
Daarom wil ik graag weten of ik hier goed aan doe om toch voor RME te gaan enige nadeel opzichte van focusrite is de prijs RME is veel duurder!
Ik heb die software van RME total mix filmpjes(youtube) gekeken van RME en moet zeggen dat ik daar zwaar onder indruk van ben!
Wie kan er ervaringen over RME geven wat ik precies op voor uit ga of juiste keuze is ?

Bedankt
 
Nu ik deze usb controller zag ARC USB van RME site :



Kan ik ook eventueel een andere type RME nemen .
Met deze usb controller creëer ik hier als ware een jogweel voor type RME interface die geen jogweel zelf hebben!

Open misschien nog meer mogelijk heden of keuzes.
 
Is het ook mogelijk om meerdere geluids interface op zelfde computer te installeren en tegelijk gebruiken ?
 
Wow, Da's wel cool multi client progs op win 10 voor de digiface USB dankzij die totalmix,
Da's m'n eerste audiocard die dat kan.

Dat hadden ze mij wel eens eerder mogen zeggen,
Ze zeggen altijd maar dat RME goeie en blijvend ondersteunende audiodrivers heeft.

OKey dus,
M'n eerste digiface draaide al enkele maanden perfect op OSX 10.8.5 in de studio corner,, De 2de digiface voor op win 10 zou onderweg zijn,,
 
Okey, nog effe txt'n over de digiface,, De asio driver is idd multi client op win, en da's intessant

Maar ik vind de digiface wel erg 'helder' klinken, dat valt op, zeker tov de CDJ

Da's plezant en 'wow' voor overdag, maar voor 's avonds en na enkele uren word dat toch vermoeiend
Da's mss zoals een leesbril opzetten ??, Dat geeft toch stress en maakt je lui of dan trekken m'n oren niet open,,

De digiface z'n "helderheid' doet me denken aan de soundblaster,

'k weet niet of je daar kan op masteren ?? Al is het maar voor mezelf,, ??
'k ga de CDJ als audiocard blijven gebruiken met Samplitude X4 om te multi track mixen en DIY masteren. Om daarna op CD te branden,,

De digiface met jRiver door de TC Finalizer Express is voor overdag,

Ergens heb ik die RME helderheid altijd voelen aankomen,, maar k heb nu pas een RME/digiface voor de win 10 setup,

OKey, ik hoor het wel,,
 
Ik heb lang ook de Motu LP32 in't oog gehouden, MOTU.com - Overview

Maar m'n RME Digiface werkt ook perfect als 4x Stereo Toshlink Audiocard met TotalMix,
en reclockt ook het ingangs signaal zonder pops, en kost mss de helft.

Cool,,
Wel jammer voor me dat ik 3 maanden tijd heb verloren om op Key Music te wachten voor de eerste digiface,,

tja, maar 't is nu dik in orde,
En beetje raar hoe de RME Digiface driver werkt,, Da's geen ext prog, maar zit ingebouwd in het win bureaublad voor zover ik al weet,

Okeyy
 
Ik heb ook een Digiface USB besteld. Ziet eruit als een ideale oplossing als je al voldoende converters hebt en het alleen gaat om veel kanalen in en uit de computer te krijgen.

Je hebt het over een heldere sound Stephen, maar ik vraag me af of een volledig digitaal kastje die alleen de digitale input en output verzorgt (van en naar ADAT) zonder enige conversie uberhaupt iets met de sound doet. Zou je niet veeleer je converters horen?
 
Ja, ik kijk ook al een tijdje naar de digiface. Maar ik zoek nog een of twee extra Alesis AI3 adat voor extra kanalen en die is niet te vinden. Al de rest is te veel toeters en bellen en heb gewoon 8/16 extra inputs nodig. Behringers zijn geen optie omdat de inputs vooraan zitten. Wie heeft dat ook bedacht ? Dat is mss handig in live omgevingen, maar in een studiorack wil je toch niet dat heel die kabelzooi voor je rack hangt ???
 
Ik heb ook een Digiface USB besteld. Ziet eruit als een ideale oplossing als je al voldoende converters hebt en het alleen gaat om veel kanalen in en uit de computer te krijgen.

Je hebt het over een heldere sound Stephen, maar ik vraag me af of een volledig digitaal kastje die alleen de digitale input en output verzorgt (van en naar ADAT) zonder enige conversie uberhaupt iets met de sound doet. Zou je niet veeleer je converters horen?

tja, nee, t klinkt idd als helderder,

de m-audio transit heb ik eens A/B gebounced/recorded en dat was heel raar, en dan heb je ook nog eens verloren samples

De pioneer CDJ doet ook iets aan de audioqualiteit,, mss door de usb audio driver ? op cd klinkt het ook anders

't is in de praktijk allemaal raar, en niet allemaal 100% dezelfde theorie
 
Ik heb lang ook de Motu LP32 in't oog gehouden, MOTU.com - Overview
Ja beuh... die is 2x zo duur als de Digiface. Wat dat betreft heb ik in lang vervlogen tijd ervaring gehad met Motu 896, maar ook met RME HDSP9652.
Doe mij dan RME maar. En na mijn overschakeling van Motu naar Apogee werd het plots heel duidelijk...letterlijk en figuurlijk dan.
 
Ja, ik kijk ook al een tijdje naar de digiface. Maar ik zoek nog een of twee extra Alesis AI3 adat voor extra kanalen en die is niet te vinden. Al de rest is te veel toeters en bellen en heb gewoon 8/16 extra inputs nodig. Behringers zijn geen optie omdat de inputs vooraan zitten. Wie heeft dat ook bedacht ? Dat is mss handig in live omgevingen, maar in een studiorack wil je toch niet dat heel die kabelzooi voor je rack hangt ???
Creamware/ferrofish biedt veel waar voor het geld. Veel inputs en outputs van prima kwaliteit, line-in zonder preamps. Gebruikt ook geregeld te vinden.
 
Dus de digiface is dus een interface waar zou je infeite bv tot 4 Focusrite Octopre of 2 x Ferrofish 16 samen kunnen aansluiten via ADAT , totaal 32 kanalen ineens dan naar pc via Usb? Geen andere interface meer nodig?
 
Als dat genoeg is voor je behoeftes ben je daarmee inderdaad klaar. Let er wel op dat een eventuele keuze voor verdubbeling van de samplerates (48->96) je channel-count halveert.

Je kunt er in de toekomst altijd nog zo'n setje aan hangen, want de digiface-drivers zijn multi-client..
 
Back
Top