Welke laptop moet ik nemen (Windows)

Renaud

Ingeburgerd
Lid sinds
22 januari 2012
Berichten
29
Hallo,
Aangezien mijn huidige laptop niet krachtig genoeg is wil ik een nieuwe kopen voor gebruik met Ableton live 10.
ik maak veel gebruik van plugins zoals Serum, sylenth, KONTAKT enz.

zelf had ik een ASUS ROG Strix GL704GW-EV005T in gedachten..... iemand een beter idee ? ik wil iedergeval een (i7 of i9 8 Gen. serie) met min 16gb aan geheugen
Ik weet mensen zullen me een apple aanraden, maar ik bezit alleen windows en ben niet met apple computer thuis.
[h=1][/h]
 
Hallo,
Aangezien mijn huidige laptop niet krachtig genoeg is wil ik een nieuwe kopen voor gebruik met Ableton live 10.
ik maak veel gebruik van plugins zoals Serum, sylenth, KONTAKT enz.

zelf had ik een ASUS ROG Strix GL704GW-EV005T in gedachten..... iemand een beter idee ? ik wil iedergeval een (i7 of i9 8 Gen. serie) met min 16gb aan geheugen
Ik weet mensen zullen me een apple aanraden, maar ik bezit alleen windows en ben niet met apple computer thuis.
[h=1][/h]

Ik heb de laatste maanden wat onderzoek gedaan kwa windows laptops en kom tot de conclusie dat je alleen met de duurdere laptops iets fatsoenlijks hebt om Live 10 redelijk te draaien. Neem iets van Alienware of HP met een 6 core I7 en minimaal 32 GB geheugen en een SSD van minimaal 500Gb. Zorg voor minstens 3 USB 2 poorten en een USB audio kaart naar smaak. Ben je denk ik tussen de €1500,00 en €2000,00 kwijt.
 
Heb zelf ook een Asus ROG, en werkt prima. Gebruik gemiddeld 40 tot 60 tracks (Cubase 9.5) met aardig wat plug ins (3rd party) en alles loopt goed. Moet er wel bij vermelden dat je de koeling kan horen als je de laptop bezig met zoveel sporen en plug ins. Maar dat blijf je houden met laptops, en zoals ik het ervaar, is het niet erg hard of storend.

Gekocht 1.5 jaar geleden voor ongeveer 1300euro.
 
ASUS ROG Strix GL704GW-EV005T

Een monster van een laptop, met ook een monsterprijsje. Ik denk dat dit prima gaat werken. Hou er wel rekening mee dat de accuduur van dit soort laptops ruk zijn. Je mag blij zijn als deze het 2 uur uithoudt. Dit is ook een laptop dat een 144mhz scherm heeft. Dat helpt ook niet mee wat accuduur betreft.

Als je er niet op gamed zijn er betere alternatieven.

Tweakers heeft een review:

https://tweakers.net/reviews/6826/1...raytracen-met-rtx-2060-en-2070-inleiding.html
 
Waarom niet gewoon een desktop naast je huidige laptop? Zal het altijd beter doen dan een laptop met soortgelijke specs voor een veel kleiner prijsje, gaan ook langer mee en makkelijk te upgraden.
 
Waarom niet gewoon een desktop naast je huidige laptop? Zal het altijd beter doen dan een laptop met soortgelijke specs voor een veel kleiner prijsje, gaan ook langer mee en makkelijk te upgraden.

Heb ik ook, een Asus ROG Maximus X code met een i7 8700k coffe lake en 16gb ram
mijn laptop is een Asus N76VB i7 3630qm ook 16gb maar kan gewoon niet tippen aan me desktop als ik de tracks op de laptop inlaad.
 
Heb ik ook, een Asus ROG Maximus X code met een i7 8700k coffe lake en 16gb ram
mijn laptop is een Asus N76VB i7 3630qm ook 16gb maar kan gewoon niet tippen aan me desktop als ik de tracks op de laptop inlaad.

En dat zal 'ie nooit kunnen ;) Tenzij je het voor werk oid echt nodig hebt, waarom zou je je laptop zo beefy willen hebben? Een middle-of-the-road laptopje gaat vaak nog langer mee ook dan zo'n laptop die volgestouwd word.
 
Back
Top