Nieuwe DAW PC

uit nieuwschierheid staat hij veel goedkoper dan de NH-D15 ?
Een tientje goedkoper, is de NH-D15 beter? Voor een tientje hoef ik het niet te laten haha!

jep ik bedoel die I9
Voor honderd euro meer zou ik zo de i9 doen, maar ik las in een aantal posts daarboven dat DreamXcape zei dat ik dan ook een duurder moederbord nodig heb.

Hele mooie set dacht ik zo ! Jij weet niet wat je mee gaat maken als je het vergelijkt met je oude pc.

Haha, dat denk ik ook! Mijn recente loopt vaak vast en moet hem op de één of andere reden vaak twee keer opstarten voor die het goed doet. Ook de USB (2.0 nog) werken soms wel/niet.
Ik zal in ieder geval als de PC er is een mooi plaatje van schieten :okdan:
 
voor een tientje meer een extra heatsink en een extra extra fan ik zou echt niet twijfelen hoor
nee nee gewoon doen!!!

wordt gezien als de beste aircooler die d15 en zijn voorloper de de14 was ook al de beste;)
als je wil kan ik u wat fotoos sturen van die d14 op een asus prime

Voor honderd euro meer zou ik zo de i9 doen, maar ik las in een aantal posts daarboven dat DreamXcape zei dat ik dan ook een duurder moederbord nodig heb

nee hoor die i9 9900K past zeker op
ASUS PRIME Z370-A II
i9 9900K heeft een 1151 socket dus je moet kijken of het gekozen moeder bord een 1151v2 moederbord met een Z370 of Z390 Chipset
en misschien heb je het al zelf gezien dat de chipsetnaam in de model naam zit
:beard: eerste selectie vr keuze moederbord is u cpu intel Of AMD
tweede selectie is u chipset

je kiest dus eerst een cpu naar keuze bij een selfbuild want dat bepaalt u type moederbord(amd of intel en welke chipset)
dreamXcape had het op dat ROG moederbord van asus dat is inderdaad vr een ander socket

tis vr hobby he serumassasin?
Indien aantal outputs en resolutie van onboard cpu niet voldoende is kan je nog een andere kaart steken maar voor hobby muziek gebruik en je gaat niet gamen op die pc is die onboard voldoende

ik heb echter wel gekozen dat te splitsen maar gewoon omdat ik goed wou overclocken en die gpu toch ook warmte produceert die ik dan ook mee moest koelen.

Had ook naar de bus structuur van mijn i7 Cpu gekeken en je maakt toch een ander vrij op u CPU( wil hier niet zwaar in detail gaan;)) als je die GPU uitschakelt logisch natuurlijk, weliswaar miniem
ik vond dat te moeite in combinatie met die warmte ;)

ben dan ook nog van de iet wat oudere generatie die gewoon is van steeds een vga kaart in een pc te moeten steken
en nen CPU is nen CPU:dubbel::dubbel::dubbel:
 
ik heb echter wel gekozen dat te splitsen maar gewoon omdat ik goed wou overclocken en die gpu toch ook warmte produceert die ik dan ook mee moest koelen.
ahja en we praten dan niet over een I9900K:dubbel::dubbel::dubbel::dubbel:
stel u vr een i9:okdan::halleluja
 
Dit is de fan die Noctua aanraadt als 2e fan op de cpu koeler(NH-U14S):
https://azerty.nl/product/noctua/3262086/nf-a15-hs-pwm-chromax-black-swap-ventilatorhuis-140-mm



Wat betreft de behuizing:
De Fractal Design R5 heeft 2 fans inbegrepen, de Antec P100 1 fan. Als je je pc echt stil wilt hebben zul je deze aan moeten vullen met extra fans anders wordt de warmte niet goed afgevoerd, zeker met een i9.

De Fractal Design R5 heeft plek voor 8 fans van 14cm.
Dit is een goede Noctua 14cm fan:
https://azerty.nl/product/noctua/667457/nf-a14-pwm-ventilatorhuis-140-mm

De Antec P100 heeft plek voor 1 12 cm fan en een 4x 14cm
Dit is een goede 12cm fan
https://azerty.nl/product/noctua/462183/nf-f12-pwm-ventilatorhuis-120-mm
of deze
https://azerty.nl/product/noctua/607619/nf-s12a-pwm-ventilatorhuis-120-mm

Aan de binnenkant lijken de 2 behuizingen heel sterk op elkaar, aan de buitenkant ook wel een hoop.
Bij Fractal Design heb je wel wat meer keuze in kleur en design, de Antec is ietsje goedkoper.



Het moederbord wat je nu hebt gekozen heeft aansluitingen voor maximaal 5 fans. Als je die van je cpu opslit(dat zijn 2 fans als je die extra erbij neemt, splitter levert Noctua mee), kun je 4 extra fans aansturen vanuit je moederbord.
De fans aansluiten op het moederbord is belangrijk omdat ze dan automatisch met de temperatuur mee kunnen gaan.



Ik zag trouwens dat ook dit Asus moederbord die RGB verlichting enzo heeft. Blijkbaar kun je die extra zooi moeilijk ontwijken bij Asus.
Ik zal nog eens kijken of ik daar een betere suggestie voor heb.
 
Ik heb nog even gekeken voor een ander moederbord. Helaas zijn de Z390 moederborden een beetje karig kwa aansluitingen.
Je zou daarom ook bij het moederbord kunnen blijven wat je nu hebt in de hoop dat je die RGB verlichting en extra zooi kan uitschakelen.

Het moederbord wat je nu hebt:
Asus PRIME Z390-A II
- 1x 4k HDMI (30Hz), 1x 4k DisplayPort (60Hz), 1x DVI 1080p
- 1x M.2 Slot voor SSD
- 4x aansluiting voor fan
- Intel netwerk



Anders zijn dit zo'n beetje je keuzes:

Asus PRIME Z390-P
- 1x 4k HDMI (30Hz), 1x 4k DisplayPort (60Hz)
- 2x M.2 Slot voor SSD, waarvan 1 op halve snelheid
- 3x aansluiting voor fan
- Realtek netwerk
https://azerty.nl/product/asus/3639442/prime-z390-p-moederbord-atx

MSI MPG Z390 GAMING PLUS
- 1x 4k HDMI (24Hz), 1x 1080p DVI
- 2x M.2 Slot voor SSD
- 6x aansluiting voor fan
- Intel netwerk
https://azerty.nl/product/msi/3652127/mpg-z390-gaming-plus-moederbord-atx

MSI Z390-A PRO
- 1x 1080p DVI, 1x 4k DisplayPort (60Hz), 1x VGA
- 1x M.2 Slot voor SSD
- 6x aansluiting voor fan
- Intel netwerk
https://azerty.nl/product/msi/3652130/z390-a-pro-moederbord-atx

Van deze 3 heeft de laatste mijn voorkeur, ook scheelt je dat 60 euro zodat je met je budget nog net iets verder komt.



Ik hoop dat dit je een beetje helpt in je keuze.
 
Asus PRIME Z390-A II
- 1x 4k HDMI (30Hz), 1x 4k DisplayPort (60Hz), 1x DVI 1080p
- 1x M.2 Slot voor SSD
- 4x aansluiting voor fan
- Intel netwerk

die heeft 2 m2 sloten hoor
 
die heeft 2 m2 sloten hoor

Crap... Helemaal gelijk, specificaties verkeerd gelezen.
Ook vond ik nog 2 extra fan aansluitingen verstopt onderaan in de specs... Lekker bezig... :stupid

Kortom, ff opnieuw:

Het moederbord wat je nu hebt:
Asus PRIME Z390-A II
- 1x 4k HDMI (30Hz), 1x 4k DisplayPort (60Hz), 1x DVI 1080p
- 2x M.2 Slot voor SSD
- 6x aansluiting voor fan
- Intel netwerk
 
Lekker bij dat moederbord blijven zou ik denken. 2 x m2 is heerlijk. Heb ik ook. Voor de rest zit er alles in wat nodig is. Voor het betere grafische werk kan je altijd nog een aparte grafische kaart erin zetten.
 
Ik wil een nieuwe daw pc bouwen. Ik heb deze draad dan ook met veel enthousiasme gevolgd... Ik ben erg aan het twijfelen tussen de I7 8700K of de nieuwe Amd zen 2 structuur. Ik lees alleen veel reacties dat de Amd niet zo goed presteert in single core performance. Wie gebruikt AMD (2700x) in combinatie met Ableton 10? En wat is de ervaring hierin met betrouwbaarheid van deze CPU? Ik wacht nog met benchmarks van de Zen2 maar zoek nog advies met name mbt in de betrouwbaarheid van AMD in combinatie met Ableton 10. Alvast bedankt ;-)
 
Ik lees alleen veel reacties dat de Amd niet zo goed presteert in single core performance.

Dat hebben ze nu juist in de nieuwe serie opgelost! Kan nu mee met intel. Ook meer cores voor je geld.
Of het lekker werkt met Ableton kan ik je niet zeggen.
 
Back
Top