Korg Volca Drum: hoe vind je dat 'ie klinkt?

MeneerJansen

Ouwe rot
Lid sinds
6 januari 2017
Berichten
1.448
Locatie
Lokatie
Sinds gisteren staan er een boel video's op Youtube over de gloednieuwe Korg Volca Drum (ong. € 170). Hoe vinden jullie dat hij klinkt? Ik vind de geluiden die ik hoor iets weghebben van de Teenage Engineering Pocket Operators. Zeker als ik 'm vergelijk met de Korg Electribe ER-1 van rond het jaar 2000. Die maakt zijn geluiden ook via een synthesizer waardoor de mogelijkheden om je sound uniek te maken zeer groot zijn. Maar die laatste kon nog klinken als een serieuze drummachine.
 
Er zijn hele kudde's met mensen die de volca's helemaal geweldig vinden, ik heb er meer gadget gevoel bij,.....
Heb zelf de Korg Electribe EA-1,.. lekker geluid, maar is ook mijn enige referentie richting dit formaat apparatuur.
 
Die 2 layers per part kan wel handig zijn voor o.a. snare drums enzo, dan kan je de noise component en tom component afzonderlijk shapen ... dat kon op de ER-1 niet dacht ik. Bij mij klinkt het veelzijdiger dan de ER-1... maar ja hangt wat van de basis engine af ... hoe intïitief die werkt enzo ...
 
Die 2 layers per part kan wel handig zijn voor o.a. snare drums enzo, dan kan je de noise component en tom component afzonderlijk shapen ... dat kon op de ER-1 niet dacht ik. [... knip ...]

Zoiets als de "snappy" en de "tone" op een 808? Klopt, dat kan niet met de ER-1. Misschien wordt het wachten op iemand op YT die goed een drum-compu programmeren kan.
 
Ik heb een stukje van de Cuckoo tutorial zitten kijken, maar ik werd er niet heel warm van.
 
Back
Top