iPad wil niet als audio device aansluiten op MacBook Pro

AxiMaxi

Het is tijd voor muziek!
Lid sinds
25 juli 2004
Berichten
1.155
Locatie
Riederwaard
Mijn vraag
Mijn iPad wil ik als audio device aansluiten op mijn MacBook. De gebruikelijke manier is om dan naar Audio/Midi-configuratie te gaan en daar op 'schakel in' te clicken. Maar als ik dat doe, wordt de knop donker, gaat de zandloper draaien en gebeurt er verder niets.
In het verleden lukt het me nog weleens om het aan de praat te krijgen door eerst met Quicktime een schermopname te maken, maar ook dat helpt niet meer. De schermopname kan ik gewoon maken en ook met iTunes kan ik verbinding maken, maar dan houdt het op.

Check deze video om te zien wat er gebeurt als ik op 'schakel in' click:
[Video: http://dokmai.home.xs4all.nl/tweakers/ipad_noconnect.mov]

Wat moet ik doen om de verbinding weer te kunnen maken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPad Retina (2012), iOS 10.3.3 (verder updaten kan op mijn iPad 4 niet)
MacBook Pro (2015), Mojave 10.14.2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- iPad via verschillende USB poorten aangesloten
- met en zonder USB-hub ertussen
- verschillende volgorde van aansluiten en opstarten
- met en zonder audio apps draaiende op zowel MacBook als iPad
- met en zonder QT draaiende, al dan niet eerst een schermopname gemaakt
 
Heb sinds een week studiomux, die maakt Au/vst's van jouw apps, voor in een daw... kost wel iets van 8 of 10 euro..
Voor de rest geen idee hoe je je ipad via je mac af kunt spelen...:erm:
 
Ook op Tweakers.net blijft het angstvallig stil en ik kan op internet ook niets vinden over dit probleem.
Studiomux ken ik, ga ik wellicht eens proberen, thanks.
 
Wanneer was de laatste keer dat het wel werkte? Met ander woorden, kan een recente macOS update de boel om zeep geholpen hebben? Ik kan in ieder geval bevestigen dat het nog prima werkt in de combinatie iOS 12.1.2 + macOS 10.14.2, zowel met een iPad als met een iPhone. Misschien dat de combi 10.4 en iOS 10 inmiddels niet meer werkt.
 
Ik geloof niet dat het ooit helemaal soepel heeft gewerkt, maar je zou een punt kunnen hebben met de "afstand" tussen beide OS-en.
 
Back
Top