Maschine jam & Hardware

Joeri_187

Nieuwkomer
Lid sinds
9 oktober 2018
Berichten
21
Ik bezit momenteel een Maschine jam en een Komplete kontrol a49. Hierbij zat da software Maschine 2.0 en de Komplete 11 select.

Ik wil nu uitbreiden met hardware, maar wil dit doen als volgt.

Investeren in een DAW wil ik liefst niet doen.
Ik wil mijn hardware kunnen aansluiten op de Maschine software zodat deze weergeeft wat de hardware uit stuurt.
En graag zou ik de jam gebruiken als sequencer voor zowel de software als de hardware.

Is dit mogelijk?
En kan ik dan meerdere hardware apparaten aansluiten op de jam en deze gelijktijdig bedienen?
En Hoe moet ik dit allemaal aansluiten en wat heb ik nog extra nodig?

Ik heb al eens zitten rond neuzen voor hardware en deze dingen zien er mij wel leuk uit. Maar weet niet of ik er mee kan doen wat ik hierboven heb vermeld.
- vermona drm1 mk3
- Korg volca kick
- Arturia Drumbrute
- Arturia minibrute 2
- Arturia minibrute 2s
- Arturia microbrute
- Behringer model d
- Korg minilogue
- Korg microkorg
- novation bass station 2

De bedoeling is dat ik vooral live ga spelen. Maar wil de tracks ook wel kunnen maken thuis in de studio.

Merci!
 
Wat voor muziek wil je maken? De Vermona DRM1 MK III is een vieze electrobak geen 909 vervanger bijvoorbeeld.

Volgens mij is de Novation Bass Station 2 de beste synth die er tussen staat. Daar kun je lekkere strakke SH-101-achtige dingen mee doen die gewoon altijd goed klinken.
 
Volgens mij moet Maschine dat allemaal wel kunnen ja... Wat betreft hardware ligt het er helemaal aan wat je precies als doel hebt. Met de maschine software is er al veel mogelijk op gebied van drums en sampling. De synths die je noemt zijn allemaal erg verschillend van elkaar. Wil je patch geheugen (lijkt me handig in een live setup) en zo ja, moet het program changes aan kunnen? Moet het allround zijn of juist een specifieke klank die je tof vindt, moet het polyfoon zijn?

Ik weet niet of je al live toepassingen gedaan hebt, maar het lijkt me alsof je nog het een en ander uit te denken hebt voordat je live aan de slag kunt.
 
Ik wil een soort techno maken, maar niet met de altijd gebruikte 808 of 909. Ik hou van verschillende soorten muziek en die wil ik terug brengen in de techno songs.
Met de Maschine Software kan je inderdaad al veel doen op gebied van drums maar vind een drumcomputer toch veel gemakkelijker werken.
Patch geheugen moet hij zeker hebben. Wat bedoel je juist met program changes aan kunnen?
Als eerste synth zou ik liefst een allrounder hebben maar hou gewoon van mooie bass klanken dus wel iets meer naar daar toe gericht. In de Komplete 11 select zitten ook leuke programmas om leads te maken enzo.
Liefst een polyfone synth. Maar een monofone synth bij een bass synth lijkt me dan ook geen probleem.
Ik heb nog geen live toepassingen gedaan, maar heb idd nog veel uit te denken maar soms zie je door de bomen het bos niet meer.
Daarom deze post.
 
Als eerste synth zou ik liefst een allrounder hebben maar hou gewoon van mooie bass klanken dus wel iets meer naar daar toe gericht.

Kijk eventueel naar een Neutron, puik voor de bas, puik voor experimenten en puik in de prijs.
Voor live en polyfoon is een deepmind 6/12 wel handig omdat je dan veel presets hebt en betaalbaar want polyfone bakken zijn vaak wel aan de prijs.
Een jx-03 kan ook handig zijn gezien het formaat, is poly en niet duur.
Als je live wilt spelen en meerdere apparaten op elkaar aansluit let dan goed op of de midi goed geimplementeerd is zodat alles lekker in sync loopt et elkaar.
 
Laatst gewijzigd:
Ik zat in hetzelfde bootje als jouw volgens mij,,..

Ik heb eerst een jam gekocht, om mijn sets op te vullen met ritmes en geluiden en dergelijke.
Alle apparaten die jij noemt zijn allemaal beperkt op hun eigen geluid,. (heb zelf aantal drumcomputers en synths, maar die even buiten beschouwing gelaten)

Eigenlijk kun je met een maschine mk3 bijna alle geluiden creeren die je met de door jouw genoemde producten ook maakt.

Dus mijn advies is verdiep je eens in de MK3, past ook perfect bij je Jam !!!

Enige wat misschien wel een vereiste is, is een goede computer om het op aan te sluiten, maar aangezien je al een jam hebt, lijkt me dat geen probleem ;)





Volgende stap zal zijn kijken naar synths en dergelijke,.. daar kun je nog veel harder op leeg lopen :engel:





weet niet hoe anderen hier tegen aan kijken, qua plus of minpunten?!



Naast mijn MK3 en jam heb ik er een Roland tr-8s bij staan,... maar die gebruik ik sinds ik de mk3 heb wel een stuk minder :o:
 
Merci voor de reacties!
Ik was eigenlijk niet van plan om nog een investering te doen in een mk3 maar heb nog al gehoort dat dat toch de beste oplossing is. Zou ik ook kunnen gaan voor een mk1 of mk2 of is dit niet aan te raden?
 
Ja hoor, de mkI en mkII zijn prima kandidaten, die hebben geen beperkingen tov de mkIII. De mkI heeft alleen gekleurde pads/toetsen
 
Back
Top