De nieuwe Amiga1, wie gaat hem kopen?

Hebben ze het nou eindelijk geleerd ?

Hebben ze het nou eindelijk geleerd ?

Ik hoop dat ze van Atari geleerd hebben.. en er een midi-poort ingebouwd hebben. Lijkt me lekker om protracker op Midi mee te laten lopen.. :p
 
Een zeer oude thread... maar ik vroeg me af:
heeft er uiteindelijk zo toevallig iemand van het forum zo'n amiga gekocht?
Of er ondertussen zelfs tweedehands ene weten te scoren?
er is wel nog info over op de amigasites, maar dat is altijd anders
dan gebruikers van het forum die het ding voor muziek willen gebruiken.


eneuh... is het dat grote bedrag waard?


groetz

wolkie
 
weleuh, ik had de indruk, of ergens gelezen, dat de amiga one nogal duur was... 1000€ of zoiets?
 
Zoals iedereen weet worden pc's voor zeer veel minder geld naar je hoofd gesmeten tegenwoordig.
Maar goed, zijn die dan "goed"?
Ik hou in ieder geval wel van de charme en de prijs van de oude amiga's,
en ik vind het ook een goed initiatief om dat ding nieuw leven in te blazen... alhoewel... "nieuw"
is het alweer niet meer denk ik. Ik kon nog geen info vinden over nieuwere amiga ones.

toch leek me die amiga one nogal duur. biedt hij zoveel meerwaarde dan bij een nieuwe pc of mac?
voor de harde kern van liefhebbers misschien.

Ik vraag me gewoon af of het "de moeite waard is" in zekere zin, om voor die nieuwe te gaan.




/edit/ het zal zelfs duurder uitkomen dan 1000€, want een moederbord gaat hier en daar nog maar de deur uit voor 700€ en meer... dus ja... /edit/
 
Laatst gewijzigd:
Van die amiga's en ataris wordt door bepaalde mensen (met IMHO een bepaalde afwijking) nog gebouwd in doorontwikkelde fase. Maar puur nostalgische waarde want het bestaansrecht van een computer is altijd nog de software. En als er voor PC of Mac geen software meer te krijgen was dan was het ook heel snel met ze gedaan.

Leuk om te hobby'en maar dan kun je beter gratis Linux gebruiken IMO.
 
wie heeft er de afwijking? de mensen die ze maken, of die computers zelf? ;) :D


maar je hebt gelijk. Wat draai je dan op die "Amiga one"? juist, linux. en dat kun
je toch even goed op een cheapo pc eigenlijk...
Dus je staat gewoon weer even ver.

Het zou mooi zijn moest er een of andere gek ook met software weer beginnen ontwikkelen en op
de proppen komen... Het zou mooi zijn een hernieuwde concurrent voor fucking Redmond
die iedereen lekker doodconcurreert en opkoopt.

maar goed. dat is offtopic zeker? ;)


wat bij een amiga one verloren gaat en bij de klassieke beestjes wel leuk was naar mijn mening,
is het "alles in een toetsenbord"-concept...
 
Origineel geplaatst door fuse
Van die amiga's en ataris wordt door bepaalde mensen (met IMHO een bepaalde afwijking) nog gebouwd in doorontwikkelde fase. Maar puur nostalgische waarde want het bestaansrecht van een computer is altijd nog de software. En als er voor PC of Mac geen software meer te krijgen was dan was het ook heel snel met ze gedaan.

Leuk om te hobby'en maar dan kun je beter gratis Linux gebruiken IMO.

Beetje beter bij de les zijn fuse
Koop een nieuwe amiga en draai

-morphos
-osx
-os9
-linux
-windows in emulatie

Klinkt te gek toch?
 
of amigaos4 ;)


maar dat zou wel schitterend zijn als die architectuur dat toelaat om macos x bvb te draaien!
 
cloudman> ik zie dat je een amiga zoekt.. welke zoek je precies?


btw:

als niemand BeOS gaat draaien op een bestaand platform, of tegenwoordig Zeta OS op PC platform hoe wil je mensen dan in godsnaam aan de Amiga krijgen.. die tijd is idd echt over. Precies wat fuse zegt.

Het bestaansrecht van een computer is idd software, maar dat niet alleen.
Met een Mac kan ik waarschijnlijk ook alles wat ik wil. Toch ga ik die niet kopen.

Wil ik een nieuw 'vreemd' platform gaan proberen dan moeten er toch echt wezenlijke voordelen aanzitten.
Ik kan die zo nu 123 even niet bedenken. Ik geef de nieuwe Amiga dus ook geen schijn van kans.
Hoezeer ik ook Amiga een warm hart toe draag!
 
Back
Top