Vraagje aan Boost 303

AudiotiC

Ingeburgerd
Lid sinds
16 oktober 2001
Berichten
33
Locatie
Eindhoven
Hoi,

In jouw kit list zag ik dat jij een yam 01v + RME hammerfall kaart hebt. Ik heb ook een 01v en ben van plan om ook deze RME kaart + 8 extra analoog in te kopen.

Ik wilde deze als volgt gebruiken:

- Als fx processor voor hw synthesizers. Deze aansluiten op de 8 analoog in en doorlussen via adat naar de 01v.

- Voor vsti zoals Hallion.

Een collega van mij denkt dat vooral het eerste problemen kan opleveren zoals vertraging omdat alles in realtime moet gebeuren.

Weet jij of dit zou kunnen werken en wat zijn jou bevindingen van deze kaart?

Mijn alternatief is een hw sampler.

ps: ik doe verder niets aan hd recording .
 
Met die Setup kan je VSTi's gewoon bespelen alsof t hardware is. kijk uit met HALion dat hij alleen maar goed ondersteund door cubase, ik werk met Logic en kan hierdoor nog niet volledig met HALion werken, erg jammer want ik vind t echt een geweldige sampler. Ook kan met je met deze setup gebruik maken van latencyvrij monitoring maar om je compu als effectenbak te gebruiken heb je Logic nodig omdat dat als enige progje tegenwoordig nog ' live' inputs heeft. Ik heb dit nog nooit geprobeerd, theoretisch is t mogelijk maar ik heb zo'n vermoeden dat t niet zo vlekkeloos gaat werken als dat het lijkt omdat Emagic van mij die live inputs nog even wat mag doorontwikkelen, bij mij wil het zaakje nog wel eens Crashen wanneer ik er gebruik van maak.
 
Bedankt voor je reactie!

Ik werk onder cubase dus betreft Halion zit ik dus goed. Wat betreft het gebruik van de compu als fx bak, hierover had ik al vermoedens dat dit niet eenvoudig was. Voorlopig koop ik geen 8 analoog in voor de RME.

Het leek mij anders wel een mooie oplossing. Dan kon ik de 8 extra ingangen van de yamy gebruiken als digitale en analoge ingangen. Extra ingangen zijn altijd handig he.

Grts,
 
Back
Top