TR-09 hidden parameter probleem

SKE

Stamgast
Lid sinds
14 november 2004
Berichten
274
Locatie
Utrecht
Ik vroeg mij af of meer mensen dit probleem hadden:

Als je shift en comp tegelijk indrukt kom je bij wat "verborgen" parameters.
"Gain, Tune, Decay Pan".

Als ik bijvoorbeeld mijn open hihat tune naar benden draai werkt dat, maar terug omhoog dus niet meer. Nu heb ik dus een hele slome hihat ;)
Het gekke is dat bijvoorbeeld gain wel gewoon omhoog gaat, dus een kapotte pot lijkt het me zeker niet, die werkt gewoon stabiel bij alle andere functies.

Is dit een bug of is mijn Tr-09 niet meer oke?

Na fabrieksinstellingen is alles oké, behalve mijn open hihat, die blijft op -128.
Laatste update staat erop, helpt dus ook niet.

Ik kom er net achter dat als ik de pot met korte snelle bewegingen omhoog draai ben ik na ongeveer een minuut van -128 wel bij de 0, lijkt me niet dat dit normaal is.
Aan het eind van het filmpje zie je de waarde ook net omhoog gaan.

 
Laatst gewijzigd:
owww, ik vrees een slechte Tempo knob "stappen-pot-meter"
 
Dat lijkt me sterk, omdat die perfect werkt. Alleen in deze parameters doet hij dit.
 
tja, nee, ik denk dat het die pot meter is,, da's met ander gear ook zo, met dit soort stappen pot meters,,
dat werkt voor kleine stappen, maar bij snel doordraaien niet,
soit, terugsturen onder garantie,,?? kzie,niet direct potmeters op ebay staan, anders die (roland) music service center mailen

check eens beter met clockwise te draaien!! op de video is dat niet goed gedaan,,
gewoon default pattern select,, van 0 naar 32 en terug,, dan weet je of het niet aan de hidden parameters ligt
 
Laatst gewijzigd:
Voor elke functie werkt de potmeter perfect!
Als ik dat ding 8 uur gebruik met de normale functie hapert hij niet.
Alleen in de hidden parameters gaat het fout.
 
ja okey dan,,, hier met de mijne heb ik dat niet,, die laatste system stond er al op,,
 
Zal Roland wel mailen. Omdat ik er niks over kan vinden online ben ik toch wel heel benieuwd hoe dit komt.
 
Kan je de cc achterhalen van de tune? Dan kan je softwarematig proberen de tune te wijzigen.
Het kan zijn dat het een bug is in de os waardoor het tune-commando beinvloed wordt door externe (cc?) commando's via midi/usb.




edit;
Heb je al geprobeerd de os opnieuw erop te zetten?
 
een midi loop is het niet maar soit, k heb genoeg technieker talk gegeven,,
 
Back
Top