probleem Samson Graphite 49

willvandervliet

Ouwe rot
Lid sinds
2 augustus 2004
Berichten
616
Locatie
rotterdam
Misschien iemand hier die ook een Samson Graphite 49 gebruikt en me kan helpen met het volgende probleem.

Ik gebruik hem in Cubase 8 en alles werkt goed ,behalve als ik de sliders,mute en pan knoppen gebruik.

Deze doen het wel ,maar inplaats van op kanaal 1 t/m 8 werken ze op kanaal 9 t/m 16.

Iemand misschien een idee hoe dit is aan te passen ?
 
Klopt ,slider 1t/m 8 zouden gekoppeld moeten zijn aan kanaal 1t/m 8.

Maar dit is dus niet het geval.

Ik heb de Graphite terug gezet naar de fabrieks instellingen maar toch blijft hij in mijn DAW verbonden aan kanaal 9 t/m 16 .

Ik begrijp dat ik dit in het Set Up menu moet aanpassen, maar mijn vraag is dus hoe ik dit kan doen.

Bedankt voor je antwoord
 
Download anders eens midi-ox dan kun je zien of er ook echt wordt verzonden op kanaal 9-16 of dat je in Cubase iets moet wijzigen (misschien in de midi-filter instellingen). Kijk voor de setup in de manual in mijn eerdere bericht.
 
Zodra ik tijd heb ga ik midi ox downloaden .

Het vreemde is nu dat ik de Graphite heb gereset en ik nu wel channel 1 t/m 8 met de sliders kan bewerken.
Maar het vervelende is dat als ik op de G. Een bankchange doe om channel 9 t/m 16 te bewerken hij dit niet aan Cubase doorgeeft.
Ook de channel buttons die er voor moeten zorgen dat er een verschuiving van channels mogelijk is ; b.v. Van 1t/m8 naar 2t/m9 enz. Worden in cubase niet herkend.
 
het hangt ook af wat voor implementatie die samson gebruikt voor de aansturing van de daw... wanneer het niet blijft werken, kun je een generic remote map maken voor de samson, die evenzeer kan werken als daw controller.

ik heb de samson niet, voor de duidelikheid. wel novations, maar die gebruik ik niet voor de daw transport/mixing.
 
Inmiddels ben ik er achter hoe de Graphit bankbuttons met Cubase werkt.

Als ik precies 16 channels in cubase aanmaak kan ik met de bankbuttons switchen tussen channel 1/8 en 9/16.

In het geval van b.v. 15 channels werkt het dus niet.

Nu nog uitvnden hoe de channel buttons door Cubase herkend kunnen worden.
 
Back
Top