Analog keys als audio interface

xpanded stereo

Ouwe rot
Lid sinds
3 augustus 2003
Berichten
2.688
Locatie
Deventer
Weet iemand hoe dit performed?
Werkt het goed op de AK als midikeyboard en Main audio interface te gebruiken?
Dus in bijv Ableton te kiezen als stereo in/out?
Hoe is de latency dan? 96khz kan geloof ik toch?
Werkt overbridge dan ook nog of is dat wishfull thinkig?

Thanks alvast voor het antwoord!
Kon het online niet goed vinden.
 
Als je niet teveel real-time monitort dan werkt het redelijk; ik vind alleen dat ie vrij veel latency heeft. Je verlies echter wat functionaliteit in overbridge als je hem als interface inzet (kan me niet meer precies voor de geest halen wat het was, maar was voor mij genoeg reden om een losse focusrite usb-interface te halen.)
 
Latency is idd wat aan de hoge kant, en je verliest natuurlijk het gebruik van Overbridge NAAST je gewone geluidskaart. Maar het is afwachten wat Overbridge 2.0 gaat brengen, en of de latency ook voor legacy produkten omlaag gaat.
 
Latency is idd wat aan de hoge kant, en je verliest natuurlijk het gebruik van Overbridge NAAST je gewone geluidskaart. Maar het is afwachten wat Overbridge 2.0 gaat brengen, en of de latency ook voor legacy produkten omlaag gaat.


Idd verlies je de functionaliteit ten opzichte van gebruik naast een andere geluidskaart. Ik dacht echter dat met het gebruik van A4 als main interface er geen geluid meer naar het ding te verzenden is via de side chain outputs (overbridge) vanuit bv ableton.
 
Dat weet ik eigenlijk niet zo 1 2 3, je zal iig geen feedback moeten kunnen creeeren, maar ik heb die ext input via overbridge eigenlijk nooit gebruikt. Gewoon kabels in de ext in van het ding vond ik wat beter te behappen dan nadenken over dat soort grollen, hoofdbrekertje...
 
Maar dus gewoon als audio interface zonder overbridge geeft hij hoge latency?
Niet zoals bij een UAD Apollo, NI interface of MOTU oid.?
 
Ik vermoedt van wel, gebruik hem enkel via Overbridge naast mn Metric maar dan knalt ie de latency naar 25-30ms ipv de normale 6ms. Ik meen dat het vooral ook te maken heeft met hun sync protocol en de roundtrip daarvan, veel strakker dan de reguliere clock van je daw maar wel met tot 30ms er bovenop. Weet niet of je dat omzeilt met het als geluidskaart slecteren, dat kan ik nu niet zo snel proberen.
 
Ben erg benieuwd. Als iemand dat eens zou kunnen checken zou dat erg Daupe zijn.
Zodoende kun je hem met een laptop lekker als compact board met audio interface inzetten.
Stereo in voor een iPad Oid. De sound engine dan Maybe wel niet. Maar dat is dan een acceptable trade off in dat scenario.
 
Je kan altijd zowel de interne audio van de AK als de audio in en audio vanuit je daw gebruiken. Het enige is dat je niet meer een geluidskaart naast de AK kunt gebruiken met de AK als plugin binnen je daw. Enige kwestie is performance, dat zal je even moeten uitproberen maar dat merk je snel genoeg.
 
Ik heb de A4 gehad. Ken overbridge en de buffer methodiek.
Ik dacht alleen wat nou als je overbridge helemaal niet gebruikt
En dus de AK alleen als:

Midi keyboard/interface
Audio in/out

Pakte dan een lekkere core audio performance met 256 buffer
Dus puur om bijv met samples en vsti’s te werken icm met Ableton

Dus MacBook, analogkeys en Abletonnen maar. Headphone erin en gaan.

In de studio plug ik hem in Mn Apollo 16. Gewoon analoog in want overbridge is mij nog te onstabiel/performance hog.
 
Back
Top