Opzoek naar een audio interface!

bjonson

Ouwe rot
Lid sinds
8 juni 2013
Berichten
1.489
Locatie
In een paddestoel
Ik ben opzoek naar een nieuwe interface, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Mijn budget is 1100,- en ben opzoek naar een interface met meerder inputs en low latency.

Tot nu toe is mijn oog gevallen op een Motu 828 se.

Wat zijn volgens jullie nog audio interfaces waar ik naar moet kijken alle inputs is welkom!!


Gr,
Bjorn
 
De gold standard is volgens mij nog steeds RME.
 
Gaat meer over de drivers en de latency.
 
Voor mij totaal niet.

Die feature set en kwaliteit van de converters die motu nu biedt met zijn nieuwe serie is veel interessanter dan RME.

Dus ik zou lekker voor die 828 es gaan als dat is wat je zoekt qua I/O

Lijkt mij inderdaad niet weinig relevant. Juist met meerdere producten van MOTU is het per slot van rekening zeer wel mogelijk wanneer nodig uit te breiden, bijvoorbeeld met deze van hun: http://motu.com/products/avb/ultralite-avb/body.html

Scheelt aardig wat qua aanschafkosten. Verschil laat zich dan weer aanwenden voor andere leuke dingen, toch?
 
Na slechte ervaringen met Motu ben ik naar RME gegaan en dat is echt vele malen beter. Maar ik weet niet hoe de kwaliteit van de huidige Motu drivers is?
 
Gaat meer over de drivers en de latency.

Die motu is class compliant toch? Ik heb nog nooit problemen gehad met Motu drivers.

Een RME zal misschien wel anders klinken dan een Motu, maar dat is een verschil. De ene is niet slachter dan de andere.

Ik heb een 828 MK3 en een 2408 aan elkaar hangen voor 20 inputs en 20 outputs.. dikke prima.
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

@Pepertje : thanks voor de tip om naar de ultralite van motu te kijken, bijna de helft goedkoper dan de motu 828 se , en idd uit te bereiden met adat. Een ander optie is om dan voor de ulralite AVB te gaan om later met uitbreiden van de technologie gebruikt te maken om meer inputs te krijgen.

*Nog meer mensen slechte ervaringen met de motu drivers? en dat gaat het mijn voornamelijk om de nieuwe interfaces. (gebruik zelf een macbook retina 2018 touchbar)

*Zijn er hier al mensen die gebruik maken met de AVB technologie zo ja wat zijn jullie bevindingen hier van?
 
Die motu is class compliant toch? Ik heb nog nooit problemen gehad met Motu drivers.

Een RME zal misschien wel anders klinken dan een Motu, maar dat is een verschil. De ene is niet slachter dan de andere.

Ik heb een 828 MK3 en een 2408 aan elkaar hangen voor 20 inputs en 20 outputs.. dikke prima.

Class compliancy gaat alleen over standaard USB functionaliteit. De drivers van RME zijn best in class ASIO drivers. De klank gaat weer over oa de DACs, en die kunnen best wel eens hetzelfde zijn als bij Motu.
 
Ah okay. Ikke mac, dus geen ASIO
 
Na slechte ervaringen met Motu ben ik naar RME gegaan en dat is echt vele malen beter. Maar ik weet niet hoe de kwaliteit van de huidige Motu drivers is?

Idem hier...
 
Mijn MOTU828mk2 USB doet het niet meer op de nieuwe OS ....
 
Back
Top