Frontier Alphatrack onder windows 10

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.468
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
in mijn studiosetup is de frontier alphatrack overbodig geworden, maar heb nog een laptop, die ik ook soms wil gebruiken voor wat simpelere dingen, met reason 10 (onlangs overgenomen van een SF-forumlid).

het installeren van de drivers gaat in compatibilteitsmodus goed (windows 7), reason 10 herkent de alphatrack en alle mogelikheden zijn er, maar...

hij lijkt in een soort van "midi-loop", of feedback loop te hangen, alle knoppen, en vooral de fader, "flikkeren", i.e. wanneer je een parameter verandert, slaat het display op hol; je ziet m zeer snel schakelen, alsof te snel parameters terugkrijgt van.. sja wat..

de fader is niet smooth dan, wat die krijgt steeds signalen terug, om in een bepaalde stand te blijven.

ook de 3 knoppen werken wel, maar het display gaat steeds in een andere mode, terwijl je aan de knoppen zitten. ik ben niet duidelijk, je ziet de normale parameter screen, maar hij wisselt konstant van weergave, het lijkt dus het meest alsof ie dingen heel snel terugkrijgt, aangezien het uiteindelik midi is, lijkt het alsof midi gelijk wordt teruggestuurd, en dan krijg je een vorm van dubbele invoer...

ik weet niet of ik het goed heb geformuleeerd, het gedrag is hetzelfde onder cubase (die ik even heb geinstalleerd, als trial version, voordat ik 'm gekocht, op de laptop).

wellicht zijn er usb instellingen waarmee alphatrack niet mee kan omgaan. ik gebruik geen hub.

op de laptop staat altijd de laatste versie van windows 10, incluis laatste updates. (en sinds maand een verse installatie, vanwege een fout bij de updates..).

in mijn studio gebruik ik windows 7, daar werkte ie vlekkeloos...

het is geen groot probleem wanneer ik 'm niet onder windows 10 aan de praat krijg, maar zou fijn, wanneer ik mobiel wil werken.

EDIT;

wat ik al geprobeerd heb, de drivers dus in compatibilitetsmodus. dit ook met reason gedaan, werkt niet. reason als administrator uitvoeren, werkt niet... (kan soms problemen oplossen, anekdotisch bewijs, voor bepaalde plugins die niet wilde werken [niet reason, maar maschine])...
nog te proberen, usb instellingen in apparaatbeheer, maar lijkt me een long shot, maar je weet het nooit...
 
Laatst gewijzigd:
hij werkt! reason levert zelf de noodzakelijke plugin, anders zou het niet werken denk ik. ik heb cubase niet geprobeerd, ook niet geinstalleerd op de laptop.

hoe het gelukt is? ooit een nerd, werkt intuïtie soms vreemd, ik heb simpelweg de drivers gedeïnstalleerd, met in mijn achterhoofd, de drivers worden niet gedeïnstalleerd, de frontier alphatrack deïnstallatie werkt niet geheel.... maar verwijdert blijkbaar wel iets...

daarna geen opstandige fader, of scherm.

toch heeft het geen enkele nut, voor reason, de alphatrack, prachtig ding. maar helaas voor mij geen nut meer. heeft zijn taak opzitten bij mij.
 
Ik heb de Tranzport van Frontier. Werk ik mee in Cubase Pro 9.5 onder Windows 10 64-bit. Werkt vlekkeloos als je het truucje kent. Gewoon de 64-bit driver in een bepaalde map in Cubase plaatsen onder program files, en je kunt hem bij je devices zo kiezen. Maar de installer doet het (absoluut) niet onder Windows 10 64-bit. Je moet het bestandje (.dll driver) even handmatig in de map kopiëren.
 
De Frontier Alphatrack draait nu bij mij, in Reaper 5.80/64 onder Windows 10, met de door reaper users ontwikkelde Alphatrack (Pro) plugin. Doet het prima! Driver geïnstalleerd met compatibiliteitsmodus, ook geen enkel probleem.
 
De Frontier Alphatrack draait nu bij mij, in Reaper 5.80/64 onder Windows 10, met de door reaper users ontwikkelde Alphatrack (Pro) plugin. Doet het prima! Driver geïnstalleerd met compatibiliteitsmodus, ook geen enkel probleem.

ik was vergeten de driver in compatibiliteitsmodus te installeren de eerste keer, waarschijnlik werkte daarom een deïnstallatie.. reason heeft zelf updates voor de frontier plugin, maar de funktionaliteit is niet bizonder.

erg fijn dat ie goed onder reaper werkt. voor sonar gebruikers is er iets soortgelijks, als ik het me goed herinner.
 
Back
Top