Usb c / Thunderbolt naar usb b motu ultralite

Zoltar_Basjer

Power out
Lid sinds
16 oktober 2006
Berichten
359
Vraagje, weet niet of het hier juist staat, maar kan op verschillende plaatsen terecht denk ik...

Probleem is usb hub. Die verbreekt soms de connectie met motu ultralite ...
Lastig tijdens opnames dus.
Al eens gezocht maar niet direct iets gevonden. Gebeurt random.

Nu had ik Thunderbolt/ usb c nr usb b type gezien en gevonden.
Deze bvb

https://www.futureit.be/storeDetail...MIyKWRp6KR2gIVi0AbCh2H_QH9EAQYCCABEgI2CvD_BwE

Iemand ervaring hiermee?
Meestal staat er bvb expliciet printerkabel bij ...
Wil dus rechtstreeks nr MacBook gaan om zo weinig mogelijk verlopen te hebben. Zo direct en zo rechtstreeks mogelijk dus.

Zo n kabel zou dus ideaal kunnen zijn ...
 
Dat zou in principe moeten werken. Ik was zelf ook op zoek naar zulk soort kabels, maar dan naar USB 3.0 micro. Toen kwam ik op een webshop terecht waar je goede kwaliteit kabels voor nette prijzen kan vinden. Ik vind jouw voorbeeld namelijk erg duur. Je moet rekening houden met de datasnelheid, maar die is bij jouw toepassing niet echt hoog te noemen, dus dat moet vast goed gaan. Ik zou de kabel zo kort mogelijk houden. Je voorbeeld was 1,8 meter, is die lengte echt nodig?

Voor een scherpere prijs kan je bijvoorbeeld naar de volgende kijken (in verschillende maten verkrijgbaar):
https://www.onlinekabelshop.nl/usb2-0-kabel-usb-c-m-usb-b-m-1-8-meter
 
Ja idd, tml dure versie.
Hier stonden de specs duidelijk bij...
Iets wat soms/meestal ontbreekt. Had er nog e paar gevonden...

Lengte zou zijn om toch beetje flexibel te zijn. 1,8m zal ook wel lukken. Wil ultralite uiteindelijk in een rack plaatsen.
En een 2e erbij, kosten 2e hands niet veel meer ...
Zie nog wel, nog ander werk genoeg. First things first ... :W

Bedankt voor de link!

Had eig ook gehoopt dat er andere hier ook in deze situatie zitten en hoe ze dit opgelost hebben ...
 
Zelf heb ik een Motu 828 mk3 die nog met firewire werkt en een Macbook Pro van 2017 met enkel usb-c. Ik heb een adapter gekocht om van usb-c (Thunderbolt 3) te gaan en dan een adapter om van 3 naar 2 te gaan naar firewire. Onnodig complex, maar ja... Apple. Ik zie geen reden waarom dit niet kan werken. De gouden regel uiteraard is om nooit je soundcard aan te sluiten op een hub.

Zelfde configuratie werkt niet met Thunderbolt 2 naar hdmi.

Succes.
 
Ja, zoveel verloopstukken wil ik idd vermijden ...

Heb een hybrid, kan zo dus nog kiezen om via usb te gaan.
Liever zo en apart voeden, dan al die adapters ...

Zal nog wachten tot volgende week met bestellen. Wss nog een kabel nodig om keyboard aan te sluiten...
Zal sowieso proberen worden en zien wat het heeft.
Moet normaal wel lukken.

Ik hou jullie op de hoogte!
 
Aangekocht, maar nog niet verder mee gespeeld...
Komen van onlinekabelshop.
Testen staat binnenkort op de agenda.
Eerst nog enkele andere zaken ...
 
Ondertussen beetje mee kunnen spelen.
Krijg 32bit melding mee.
Zal daar wss mee te maken hebben dat hub eruit vloog...
Opgelost dus!
 
Back
Top