claret 4 pre of 8 pre thunderbolt op win 10 systeem

Kenneth

In the demilitarized zone
Lid sinds
24 februari 2015
Berichten
815
Locatie
Gent
Hier al mensen die een claret 4pre (of 8pre) thunderbolt gebruiken op een win 10 systeem met de beta driver van focusrite ? (eventueel in samenwerking met Cubase)

Met uiteraard de adapter vr usb-c naar thunderbolt 2 aansluiting.


pc :intel socket 1151,chipset370
MoBo: asus prime z370-a met een asus thunderbolt3 pcie card.
 
Was niet zo evident maar het is mij gelukt de asus thunderbolt ex3 kaart juist te installeren.

Nadat de thunderbolt ex3 kaart correct was geconfigureerd, werd mijn clarett 4pre thunderbolt herkent.

Hier de gegevens van de hardware vr mochten er nog mensen zijn die de clarett4 thunderbolt willen gebruiken op een W10 systeem

MOBO: asus primeZ370 A (met laatse nieuwe firmware)
cpu i78700K coffee lake
thunderbolt kaart : asus thunderbolt ex 3 pcie kaart(met laatse nieuwe firmware)
win 10 home fully updated
focusrite claret thunderbolt beta driver for win10 Focusrite Control-2.1.9.exe

En zoals focusrite aanraad is de clarett verbonden met de thunderbolt kaart met de apple usb-c to thunderbolt 2 adapter en een apple thunderbolt 2 kabel

latency values in Cubase 9.5 project bestaande uit 6 vsti zijnde 4x halion se, x1 prologue en 1x retrologue en 2 audio sporen met elk 5 plugins op de inserts en 2 aux sends effects sporen)

buffersize 128 @24 bit/96Khz latency: 2.789 ms


alhoewel ik nog niet veel kunnen testen, werken heb met de clarett
Hier mijn eerste indruk
pots voelen stevig aan en hebben een goed verloop
Na wat ik al gehoord heb zijn de preamps dik ok, klinken zo op het eerste gevoel klaar en helder
Focusrite control vind ik wel overzichtelijk en handig.

Kortom ik vind het een degelijk en kwaliteits vol product.
 
Back
Top