Audiointerface met veel inputs voor iMac 2017

Het lijkt erop dat Thunderbolt de issues verholpen heeft. Heb de officiele Apple Thunderbolt 2 kabel en Thunderbolt > USB-C verloop gebruikt - wel duur, maar ik heb geen zin in eventueel gedoe met knockoff spul na al het gekloot dat ik al heb gehad.
 
Laatst gewijzigd:
Goed om te horen! Die kabel en het verloopje heb ik hier al leggen, denk toch maar dat ik de 16a aanschaf.

hoe heb jij je monitors aangesloten en hoe bedien je het volume op de 16a?, aangezien er geen monitor outputs opzitten en volume knop.
 
Ik heb er een SMAudio Nanopatch tussen zitten, maar je kunt ook gewoon de volume regeling van de Mac gebruiken.
 
Het lijkt erop dat Thunderbolt de issues verholpen heeft. Heb de officiele Apple Thunderbolt 2 kabel en Thunderbolt > USB-C verloop gebruikt - wel duur, maar ik heb geen zin in eventueel gedoe met knockoff spul na al het gekloot dat ik al heb gehad.

Ja kan ik mij ook wat bij voorstellen. Nieuwere kabels zijn complexer dan oudere dus de kans dat er iets fout gaat is groter.

Maar nu afwachten of dit echt gaat helpen. Ik hoop het.

wel nog die vriend gesproken en hij was weer terug naar USB ivm korte lengte tb kabel. En die zei dat het goed werkte. En hij werkt ook met iMac al weet ik niet uit welk jaar. Al draait ie Mojave dus heel oud zal ie niet zijn.

Wel benieuwd wrm de a16 moeilijk deed op USB. Je zou bijna denken dat ie conflicteerde met andere USB devies want het is eigenlijk ook van de gekken dat het met USB niet werkt. Maarja je moet maar zin hebben omdat allemaal uit te gaan sluiten als ie 1 keer in de 3 weken een fout gaf.
 
Trouwens op wat voor latency loop je nou? Is dat bij Tb lager dan bij USB?
 
Bij 64 samples buffer op 1.67ms. Ik weet niet wat het eerst was, maar volgens mij wel hoger.
 
Opvallend detail is dat ik mijn sample buffer een stuk lager kan zetten. Waar ik met USB meestal op 128 of 256 zat, kan ik mijn huidige project met Thunderbolt prima draaien in 64. Of misschien heb ik mijn project gewoon goed opgeruimd, maar volgens mij niet.

Overigens heb ik vandaag flink getest met zowel opnemen van hardware synths als dingen doen met plugins en tegelijkertijd andere audio apps draaien als Spotify of een Youtube filmpje afspelen en tot dusver nog geen kuren geconstateerd. Ook de unit uit en aan zetten gaat nu goed zonder dat 'ie alles meetrekt. Dus de investering lijkt zijn vruchten af te werpen.
 
Mooi! Kan je ook lager dan 64 samples? En zo ja loopt dat nog lekker?

USB lijkt meer een consumer standaard en TB zoals FireWire voor het serieuzere werk.

Usb 3.1 = 5gbit en Tb 2= 20gbit volgens mij. Maar dat is niet alles bepalend voor latency.

Ik begreep namelijk dat er bij FW een soort van safety protocol was ingebouwd waardoor je dus extra latency kreeg.
 
Mijn huidige project draait niet op 32 samples, te zwaar. Zal met alleen audio opnames zonder teveel fx plugins wel werken denk ik.
 
Prima. Ik was op zich zeer tevreden over zowel de hardware als software behalve dan de eerder beschreven issues. Maar die lijken nu echt voorbij te zijn.
 
Back
Top