Audiointerface met veel inputs voor iMac 2017

Voor een MOTU 16A (van ca. € 1.500) zijn er zover ik weet geen vergelijkbare alternatieven. Of je zou aan bijv. 2-3x een UR824 met USB moet denken. Maar dat wil je niet. Een pluspunt is wel dat je eventueel met 3 units tot 24-in / 24-out kunt komen. Weet je heel zeker dat je t.z.t. aan 16-in / 16-out genoeg zult hebben? Je kunt wel meerdere MOTU 16A's aan het elkaar koppelen, maar daar heb je denk ik een MOTU AVB Switch (van ca. € 400) voor nodig. En samen met twee 16A's zit je dan al op een bedrag van ca. € 3.400.

De Motu 16A kan mbv ADAT uitgebreid worden tot 32 kanalen in en 32 kanalen uit dus die goedkope uitbreidbaarheid is er wel (en verwacht ik niet nodig te gaan hebben aangezien ik totaal geen ambitie heb om naar een hardware-heavy setup te gaan).

Goed plan vind ik, mits het geen hardware FX's zijn die ook net zo goed met plug-ins mogelijk zijn.

Ik heb heel veel gitaarpedaaltjes en een Sherman etc. die ik nu meestal beurtelings aansluit maar waarvan ik er dan wat meer 'vast' in de setup zou kunnen hangen.
 
Ik denk inderdaad dat je met je gewilde specs het beste de MOTU kan aanschaffen. Anders ga je echt in het duurdere segment zitten. Ik zou kijken naar een tweedehands RME of Apollo 16 als ik zelf opzoek was. De Antelope Orion heb ik van gehoord dat de drivers instabiel zijn en de mod matrix kut is. Ik was als producer met een band in een studio en de Orion gaf toen veel problemen (gelukkig was het niet mijn rol om deze op te lossen ghehe)
 
Net besteld bij Bax - die waren al het goedkoopst en nu met de 10% korting voor iets meer dan €1300. Nog wel een bak centen, maar ik verwacht dat ik hier wel weer een goede tijd mee vooruit kan.
 
Ding heeft regelmatig kuren (valt soms uit of ineens slechte geluidskwaliteit, trekt bij uitschakelen alle USB en Bluetooth devices mee), maar of het aan de interface of mijn Mac ligt is niet helemaal duidelijk. Gebeurt niet vaak, maar toch irritant.
 
Ja, ik heb ze eens een mail gestuurd. Thanks. Ik verwacht er niet veel van, het heeft alle schijn van een conflict of iets van die orde. Mijn vorige Motu had ik ook regelmatig problemen mee. Denk dat dit mijn laatste was, volgende keer maar gewoon RME ofzo.
 
Dat klinkt niet best :(

ik weet dat mijn 828mk2 hier ook last van had. Helaas is dit euvel in de nieuwere modellen ook nog niet verholpen. Hebben meer mensen met de 16a hier last van ?

waar zal ik dan is naar gaan kijken deze is kwa prijs en inputs de voordeligste keuze ..
 
Schijnbaar is het een probleem in CoreAudio en is via Thunderbolt aansluiten de beste workaround.
 
ik weet dat mijn 828mk2 hier ook last van had.

Mijn 828mk2 heeft ook wel eens "iets" gehad in het verleden, maar die is juist onder 10.14 "rock solid", terwijl er gek genoeg nooit drivers voor 10.14 gekomen zijn. Het enige dat nu nog speelt is dat ie loopt te miepen dat ze 32-bit zijn, dus tenzij MOTU nog iets doet zal het later dit jaar wel einde verhaal zijn.

Ik zit niet aan de high-end kant en zit zelf te kijken naar de Tascam US-20x20. Iemand daar ervaring mee? Ik gebruik geen mics dus pre-amps kunnen me gestolen worden.
 
Dus als je de interface via thunderbolt gebruikt zijn er geen problemen meer?

Ik twijfel nu tussen een a16 of een Apollo 8 duo.
Als ik voor de laatste zou kiezen zal ik snel weer moeten uitbereiden via adat.. lastige keuzes altijd.
 
Hmm...dat klinkt niet mooi van de motu...mijn oog was er ook op gevallen. Ook wel op de 828 ES, maar dan zou ik wat dingen anders moeten aanpakken via ADAT. Iemand toevallig de sound on sound reviewvsn september 2018 gelezen van de 828ES, deze staat nog niet online.
 
Ik zal dit weekend eens de benodigde adapters/kabels bij elkaar schrapen om het via Thunderbolt aan te sluiten. Ik gebruikte USB omdat ik daar de kabels en poorten al voor had.
 
Dat is wel minder, ik draai nu 4 jaar stabiel (oke ik doe weinig op moment) met een inmiddels verouderd motu pciE 424 setje met 96 in en 96 outputs op een 2008 mac pro, reden was toen dat ik van de analoge mixer en patchbays afkon. Helaas heb ik mij hiermee afhankelijk gemaakt van pciE dus een mac upgrade zit er niet meer in, enige optie als ik dit setje wil behouden is upgraden naar pc of hackintosh.

Ik doe (als ik tijd en zin heb) eigenlijk alles tegenwoordig met software op een macbook pro en ik zit wel eens te dromen van een nieuwe snelle mini mac met een leuke soundcard upgrade, ik had eigenlijk wel goede hoop op de nieuwe motu serie met uiteindelijk leuke tweedehandse prijzen, maar als hobbyknooier is dat eigenlijk niet te verantwoorden voor mij dus uiteindelijk zal ik ook wel richting een wat kleinere interface moeten (dus toch weer patchbays) Het is jammer dat je vrij weinig betaalbare opties hebt als je zonder kabels te prikken alles je computer in wilt trekken en motu deed dat toch wel erg goed vond ik.

Die nieuwe motu's werken toch ook via UTP dacht ik?
 
Ik had twee echo AudioFires 12. Super mooie modules, met veel in en uitgangen. Goede kwaliteit en (redelijk) betaalbaar. Maar was FireWire en dat liep ook af op de Mac. Daarom zou ik nu veel liever een hybride geluidskaart willen hebben, maar als de USB dan niet lekker draait tja...als je dan elke zoveel jaar een nieuwe geluidskaart moet, wordt het wel begrotelijk en dan is mijn argument weg dat hardware gewoon blijft werken en software niet....ja de synths natuurlijk wel maar de geluidskaart niet en die is voor mij toch vrij essentieel in mijn setup ;)....en dan te bedenken dat mijn oude vertrouwde Novation V-Station nog steeds prima draait :D...ik blijf die toch vaak gebruiken...maar ik vind hardware ook gewoon zo leuk, dus om nu alleen maar met software te werken, dat zie ik mij (nog) niet doen :mega:.
 
Ik zal dit weekend eens de benodigde adapters/kabels bij elkaar schrapen om het via Thunderbolt aan te sluiten. Ik gebruikte USB omdat ik daar de kabels en poorten al voor had.

USB is volgens mij niet echt voor audio gemaakt. Is ook altijd gezeik mee. Volgens mij heeft dat nog steeds met irq’s te maken maar dat is een gok. Draai hier ook gewoon nog op FireWire. Nooit problemen mee gehad. Ja dat de latenty kut is.

Vriend heeft die a16 op Tb en draait hele lage latency tijden die zelfs oudere RME kaarten niet haalde.
 
Mja, toch wel wonderlijk als je ziet wat voor transfersnelheden je haalt op USB - het is niet dat die paar kanaaltjes audio nou zo veel bandbreedte nodig hebben. Ook beetje jammer dat het me een kleine 100eu aan kabels en adapters gaat kosten voor iets waarmee geadverteerd wordt dat gewoon over USB zou moeten werken. KUTWERELD
 
Voor audio heb je een strakke timing nodig. Transfersnelheid is wat anders.

En USB C kabels kan je voor 10 euro kopen op Amazon.de. Moet je bij dezelfde verkoper ook wel goedkopere USB c verloop naar tb2 kunnen scoren.
 
Back
Top