Behringer UMC404HD

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.039
Locatie
Apeldoorn
Omdat ik te weinig ingangen had op m'n line 6 en geen mixertje ertussen wilde zetten want dan ligt de hele tafel vol met draden heb ik besloten een nieuwe interface aan te schaffen.
Ik zocht iets met 4 ingangen en omdat Focusrite goed bekend staat heb ik eerst daar 'ns gekeken.
Maar ik zag dat bij meer dan 2 ingangen je niet alleen op usb 'm kon gebruiken maar dat je een adapter nodig hebt dus keek ik naar iets wat aan usb voeding genoeg had.
Na best wel wat reviews gelezen te hebben viel me op dat die umc404HD toch behoorlijk goed tevoorschijn kwam qua geluid en ook wat de bouw betreft en 105 euro is niet veel geld, eigenlijk wel weinig kan je zeggen.
Dus ik dacht als het niet goed is dan stuur ik 'm gewoon terug en kijk voor iets anders.
Vandaag binnen en ik moet zeggen dat het er prima uitziet en ook zo voelt, solide metalen behuizing, knoppen vertonen geen speling en de ingangen maken ook een goede indruk.
Voeding via usb, kabel zit erbij en er wordt een adapter bij geleverd als je pc/laptop te weinig levert en een hele smalle adapter zodat ie niet in de weg zit in je stekkerblok, daar hebben ze over nagedacht in ieder geval, top!
Ook wel fijn vind ik dat ik nu eindelijk bij de uitgangen geen verloop van tulp naar jack nodig heb naar m'n monitors en zowel als jack als tulp en je kan er 4 monitors op aansluiten en switchen dus dat is voor mij prima.
Jack is ook 6.35 mm en geen mini, ook al goed dus.
De 4 ingangen kan je op line of instrument schakelen en mij viel op dat al zet je de gain echt op een abnormaal veel te hoog level dat je nog geen ruis hoort op je ingangen, echt top die Midas preamps.
Je hebt op alle ingangen ook nog een pad knop waarmee je het signaal als ik het goed schat zo'n 20 a 24 db omlaag gooit.
Handig als je bijv een track opneemt en de andere track wat op de achtergrond laat meelopen bijv.
Het mooiste is dat ik nu met een ongekende lage latency speel in Ableton namelijk op 80 samples dwz een input van 2.81 ms en een output van 3.90 ms (op windows) en dat gaat veel verder dan m'n Line 6 ooit geweest is. :halleluja
Er zit ook nog een midi in en out op en een paar inserts voor als je nog verder wilt nabewerken.
Echt top en ik kan niet anders zeggen dat zowel de bouwkwaliteit als de andere zaken bij deze Behringer voor dit prijsje echt ongelooflijk is, ik kan 'm echt aanraden wat dat betreft! :okdan:
Enigste is dat ik hoop dat ie het lang blijft doen maar de eerste indruk is erg goed moet ik zeggen.
 
Laatst gewijzigd:
Leuke review,

Is de installatie vlot verlopen? En zit er nog iets van bruikbare software bij?

Op de site van behringer staat namelijk ook een eigen DAW programma, ik ben wel benieuwd naar
meningen van gebruikers hiervan.
 
Hier heb ik dezelfde ook even in huis gehad, werkte redelijk, maar werd af en toe niet goed herkend door de macbook. De klank van de output was niet slecht en ook de latency was werkbaar. Best veel voor erg weinig geld..
 
Is de installatie vlot verlopen? En zit er nog iets van bruikbare software bij?

Op de site van behringer staat namelijk ook een eigen DAW programma, ik ben wel benieuwd naar
meningen van gebruikers hiervan.

Als je je registreert dan krijg je automatisch 3 jaar garantie en de full version van Traction, da's een daw waar alles op één pagina zich afspeelt en volgens mij komt die daw van Mackie af indertijd, ik heb vroeger 'ns versie 2 gehad.
Installatie was een kwestie van de driver downloaden en daarna gebruiken, op windows dan en mac heb je geen driver nodig.
Maar elektrovolt heeft niet zo'n goede ervaring icm mac begrijp ik.

werkte redelijk, maar werd af en toe niet goed herkend door de macbook.

Da's wel vervelend zeg, terwijl je voor mac geen driver nodig hebt.
Jammer dat je 'm weer terug kon sturen want m'n eerste indruk is dat het een behoorlijk complete interface is.
 
Laatst gewijzigd:
Vergat nog te vertellen dat er in totaal 4 inserts opzitten voor effectapparatuur en twee mic in met 48V switch.
Hij werkt op 24 bits/192 khz.
 
Leuke review,

Is de installatie vlot verlopen? En zit er nog iets van bruikbare software bij?

Op de site van behringer staat namelijk ook een eigen DAW programma, ik ben wel benieuwd naar
meningen van gebruikers hiervan.
Hier heb ik dezelfde ook even in huis gehad, werkte redelijk, maar werd af en toe niet goed herkend door de macbook. De klank van de output was niet slecht en ook de latency was werkbaar. Best veel voor erg weinig geld..
Ik heb dit apparaat ook. Voornamelijk omdat hij geen drivers nodig heeft (nee: ook voor Mac niet). Hij's Standard Compliant, iets dat veel van z'n duurdere broertjes niet zijn. Waarom zijn drivers zo irritant? Omdat ik na ruim 20 jaar computergebruik dood- en doodziek word van het feit dat je je apparatuur die een driver nodig heeft weg kan gooien als je een nieuw besturingssysteem moet installeren (lees: overgaat van Win XP naar Win 7 of Linux).

Tweede zeer, zeer grote pluspunt dat veel mensen vergeten (omdat het zo'n koopje is voor een mixer met Midas pre-amps) is dat dit een v/d weinige audio interfaces is die zich (en ik herhaal: zonder drivers) aanmeldt op je computer via USB als multi track audio kaart (weet even niet hoe je dat anders moet noemen). Wat wil dat zeggen? Dat alle 4 de inputs als aparte track in je DAW gezet kunnen worden. De meeste mixers melden zich aan bij je computer als stereo apparaat (lees: 2 kanalen terwijl de 404HD er 4 heeft). Dus als je een bandje hebt met vier mensen dan kun je een jam opnemen op 4 discrete aparte kanalen voor drums, gitaar, bas en synth en die nadien apart bewerken. Dus: alleen de bas partij opnieuw inspelen? Geen probleem. Probeer dat maar eens met een "gemiddelde" mixer met 4 inputs.

En dat voor 100 Euro. Dank u Behringer. :)


P.S Trialware bij mijn hardware: daar zit ik niet op te wachten (there ain't no such a thing as a free lunch!). Die Behringer DAW werkt als het goed is ook op Linux maar ik kreeg het niet voor elkaar om de registratie key via het net aan te vragen bij Behringer. Dat moet geloof ik via de DAW zelf. Over geklaagd bij B.: geen reactie gehad.
 
Een nieuwe driver installeren als je naar ene heel ander OS gaat is niet zo'n ramp, met de mac heb ik daar iig geen last van. Ik wilde deze Behringer eigenlijk voor live toepassingen, maar uiteindelijk na een aantal (Behringer, Motu, Audient, Focusrite) te hebben geprobeerd toch maar voor een RME gegaan en dat werkt vlekkeloos. Het kan zijn dat mijn oude macbook ook redelijk gevoelig is, maar ik vermoed dat er gewoon een gare Behringer tussen zat. Kwaliteitscontrole is duur.

Toch heb ik hier onlangs een kleinere versie, de 202HD in huis gehad voor een project. Die werkte prima, behalve de phantom power: deze leverde te weinig stroom waardoor de microfoons niet goed werkten. Dit is een typisch probleem met interfaces die geen eigen voeding hebben, of het nou Behringer is of een ander merk.
Dat 'Midas preamps' zou ik natuurlijk met een korreltje zout nemen, het zal zeker niet identiek zijn aan een duurder Midas ontwerp maar een meer uitgeklede versie ervan.

Hoe dan ook, krijg je veel voor het kleine bedrag dat je betaalt maar je krijgt natuurlijk niet alles. Heb je hier voldoende aan, dan heb je een goede deal!
 
Die Behringer DAW werkt als het goed is ook op Linux maar ik kreeg het niet voor elkaar om de registratie key via het net aan te vragen bij Behringer. Dat moet geloof ik via de DAW zelf.

Als je op Traktion 6 googelt dan kom je op de site en je vult oa je email en wachtwoord in en daarmee unlock je ook de daw voor zover ik het kan zien.
Die is ook gewoon gratis.
Of ze geven Traktion 7 weg bij aankoop van de interface, dat zou een leuke deal zijn.
 
he thx willem 1958 vr deze review
Heb daar ook al naar zitten kijken en ik wil niet mijn pc veranderen (ook al is hij een in pc termen een heel oud beest) dus moet die kunnen draaien op xp32 bit (want volgens berhinger zou deze dat moeten kunnen)

Ben ondertussen ook aan het kijken naar de fca1616 en de foucusrite18i8 meer inputs is plezanter he

Traction, da's een daw waar alles op één pagina zich afspeelt en volgens mij komt die daw van Mackie af indertijd
volgens mij ook
 
Ruim een jaar verder: bevalt deze Behringer nog steeds goed?
 
Ruim een jaar verder: bevalt deze Behringer nog steeds goed?

Ik heb er begin van het jaar één gekocht voor muziek productie i.c.m. Mac mini. Ik ben zeer tevreden met dit apparaat heb zelfs een tweede gekocht als geluidsinterface voor een tweede computer. Klinkt zoveel beter dan onboard audio.
 
Ruim een jaar verder: bevalt deze Behringer nog steeds goed?

Ik heb er begin van het jaar één gekocht voor muziek productie i.c.m. Mac mini. Ik ben zeer tevreden met dit apparaat heb zelfs een tweede gekocht als geluidsinterface voor een tweede computer. Klinkt zoveel beter dan onboard audio.

Ik sluit me bij 3ddie aan; ik kan niet anders zeggen dan dat deze audio interface me niet heeft teleurgesteld.
Alles voelt nog aan als in het begin; geen speling of whatever, gewoon degelijk.
Prijs/kwaliteit is nog steeds prima wat mij betreft; een aanrader voor diegene die gewoon voor thuis voor een klein bedrag een goede audio interface nodig heeft.
 
Heb hier de UMC1820 (t/m 96 kHz, dus geen HD). Ook bij deze uit de serie veel functionaliteit & fatsoenlijk geluid.
Plak er bijv een ADA8000/8200 via ADAT aan en je kunt zelfs met 16 analoog naar binnen.
Gebruik 'm niet heel vaak, maar nog steeds goed werkend.
Wel veel drukte op frontpaneel om alles erop te krijgen, maar da's logisch.

'k Zit ook te kijken naar een compactere variant zoals de UMC204HD of UMC404HD (vnl. live-playback), en dan is USB-powered wel aantrekkelijk. Goed te weten dat USB-powered ook voor de UMC404HD kennelijk OK is, zolang er geen phantom power vereist is.
 
Heb zelf de umc202hd gekocht zodat ik ook eens wat op onze brakke laptop kan opnemen werkt utstekend. Door midi uit kan je gewoon een klein synthje meenemen en heb je een leuke mobiele setup die 2x mono of stereo kan opnemen. Zo had ik er een circuit (mono uit) en mam303 aan hangen op de midi clock van ableton. Leuk!

Kwaliteit van geluid en bouw vond ik goed
 
Laatst gewijzigd:
Hallo
Ik heb de behringer 404HD. Plotseling probleem mee. Een kanaal bij opname doet het niet. 1+2 instelling op mic. Komt maar een kanaal tevvorschijn. Draden vervangen mic getest etc etc. Nieuwe Behringer gekocht bleek hetzelfde euvel te hebben . Dit ook op audacity etc. Word wanhopig kan probleem niet vinden. De soundkaart intern van mijn mac is in orde want als ik daar een u control Behringer UCA222 aansluit pakt hij keurig twee kanalen . Gaat dus buiten de Behringer interface om. Wat kan hier aan de hand zijn?
 
Back
Top