geluidsinterface(extern) met send en return

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.403
Locatie
Obdam (NL)
hallo allemaal,

Ik vroeg me af of er geluidsinterface(extern) bestaan die send en return ondersteund om externe effecten kastjes te kunnen gebruiken is het ook mogelijk om het via adat te doen ?
 
Iedere geluidsinterface met genoeg inputs en outputs ondersteunt dat. Gewoon de ins van je effectenbak op de outs van je interface aansluiten en de outs van je effect op de ins van je geluidskaart. Volgens mij is de meeste opname software flexibel genoeg om aux sends naar externe apparaten te sturen. Ik gebruik zelf Cubase en daar kan je zelfs externe effecten configureren die je daarna net als plugins kan gebruiken.

Als je de routing echt in je audio interface zelf wilt hebben kan je misschien beter kijken naar mixers met ingebouwde audio interfaces. Iets als de A&H Zed R16 is een 18 in en uit audio interface met alle features van een mengpaneel. Maar ook de meeste digitale mengpanelen als de Behringer X32 of A&H Qu16 doen dit. Ik heb ook wel eens goedkopere mixertjes van Phonic gezien met een firewire audio interface ingebouwd.
 
Iedere geluidsinterface met genoeg inputs en outputs ondersteunt dat. Gewoon de ins van je effectenbak op de outs van je interface aansluiten en de outs van je effect op de ins van je geluidskaart. Volgens mij is de meeste opname software flexibel genoeg om aux sends naar externe apparaten te sturen. Ik gebruik zelf Cubase en daar kan je zelfs externe effecten configureren die je daarna net als plugins kan gebruiken.

Wat 4-tek zegt. Maar het hangt dus denk ik vooral van je DAW mogelijkheden af of het daarin kan. Maar het werkt dus niet zoals een hardware mixer met send en return maar gewoon een paar outputs en inputs op je interface opofferen.
 
Wat 4-Tek zegt is wat het is, maar...Deze heeft 2 hardware inserts :-)
http://www.apogeedigital.com/knowledgebase/ensemble/ensemble-connections-on-the-rear-panel/

Heel af en toe 2dehands te vinden. 500-750€
Ik gebruik deze in 16 I/O config. Klank is superieur.

En de Symphony heeft zelfs 8 x insert
http://www.apogeedigital.com/products/symphony-io/thunderbolt

Schrik van de prijs voor de 16x16 config. En enkel Thunderbolt of ADAT (en heb je dus een ADAT kaart voor je computer nodig)

En je hebt sowieso een Mac nodig.
Maar wat een prijzen! Boy o boy!
 
Een insert op een input gebruik je doorgaans niet om naar externe fx te routen maar om bv een comp/limiter of eq te inserten op je inkomende signaal.
Externe fx doe je idd via je daw op in- en uitgangen van je interface zoals 4tek zegt.
 
Back
Top