Intel x86-64bit CPU's 30% in snelheid vertraagd ... hardwarebug.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Bericht door een moderator:
Discussie over techniek is prima, maar zullen we de aluminiumhoedjes aan de kapstok laten hangen? Politieke discussies horen niet thuis op synthforum.
 
Ja apple doet z'n updates zo goed dat m'n ipad 2 die ik 4 a 5 jaar terug kocht nu bijna waardeloos is geworden.
Toch fijn zo'n fabrikant.

Maar ik ben benieuwd hoe Intel uiteindelijk reageert want ze zullen toch met een vergoeding moeten komen verwacht ik voor de kopers.
Want het heeft geen zin een snellere processor te kopen die later door zo'n patch 30 % minder snel is geworden.



Soms kunnen hacks ook z'n voordelen hebben want nu kan de NSA alvast 's ochtends je koffiezetapparaat aanzetten als je je bed uitkomt. :D
iPad 2 is uit 2011. 7 jaar oud. Je mag uberhaubt nog blij zijn dat je kan updaten. Meeste hardware bedrijven mag je in je handjes klappen als ie 4 jaar mee kan. Android was vroeger zelfs toestel afhankelijk qua updates. :dubbel::dubbel::dubbel::dubbel:

Je moet gewoon je apple ipad/iphone elke 2 a 3 jaar vervangen. Krijg je er ook nog de helft voor terug als je er zuinig mee bent. Dat kan je bij al die andere zooi absoluut vergeten.

En ja verwacht je een vergoeding? :dubbel::dubbel::dubbel::dubbel:
 
iPad 2 is uit 2011. 7 jaar oud. Je mag uberhaubt nog blij zijn dat je kan updaten. Meeste hardware bedrijven mag je in je handjes klappen als ie 4 jaar mee kan. Android was vroeger zelfs toestel afhankelijk qua updates.

Kocht 'm eind 2013 dus ruim 4 jaar oud en nee, updaten gaat al een tijdje niet meer dus ook nieuwere apps kan ik niets meer mee.
Als ik voor 400 euro wat ie indertijd kostte een pc samenstel dan kan ik er heel wat langer mee toe en kan eventueel een nieuw moederbord erin gooien enz.
Ik vind 400 euro een boel geld voor iets wat na 4 jaar bijna waardeloos is, dat is een afschrijving van 100 euro per jaar, goed verdienmodel van appeltje over de ruggen van mensen.
Ik help als vrijwilliger mensen met pc's en laptops en kom bij mensen met pc'tjes van 8 jaar oud en dan repareer ik ze nog zodat ze weer verder kennen.
Maar ik weet als je Apple fan bent is het lastig om de vervelende kanten van Apple te erkennen.

Je hebt het over de iphone maar mijn eerste nokia van 10 jaar geleden doet het nog steeds en die heb ik nooit na 2 jaar voor de helft moeten verkopen zodat je weer geld moet uitgeven maar misschien is geld uitgeven/weggooien je hobby?
Ik heb dan wel een smartphone maar die hoefde ik niet te kopen omdat de Nokia het niet meer deed in ieder geval.

Maar goed; dit wordt zoals gewoonlijk weer een soort van discussie over het bekende onderwerp dus laten we hier maar verder mee stoppen.
 
Kocht 'm eind 2013 dus ruim 4 jaar oud en nee, updaten gaat al een tijdje niet meer dus ook nieuwere apps kan ik niets meer mee.
Als ik voor 400 euro wat ie indertijd kostte een pc samenstel dan kan ik er heel wat langer mee toe en kan eventueel een nieuw moederbord erin gooien enz.
Ik vind 400 euro een boel geld voor iets wat na 4 jaar bijna waardeloos is, dat is een afschrijving van 100 euro per jaar, goed verdienmodel van appeltje over de ruggen van mensen.
Ik help als vrijwilliger mensen met pc's en laptops en kom bij mensen met pc'tjes van 8 jaar oud en dan repareer ik ze nog zodat ze weer verder kennen.
Maar ik weet als je Apple fan bent is het lastig om de vervelende kanten van Apple te erkennen.

Je hebt het over de iphone maar mijn eerste nokia van 10 jaar geleden doet het nog steeds en die heb ik nooit na 2 jaar voor de helft moeten verkopen zodat je weer geld moet uitgeven maar misschien is geld uitgeven/weggooien je hobby?
Ik heb dan wel een smartphone maar die hoefde ik niet te kopen omdat de Nokia het niet meer deed in ieder geval.

Maar goed; dit wordt zoals gewoonlijk weer een soort van discussie over het bekende onderwerp dus laten we hier maar verder mee stoppen.

In 2013 waren dus de iPad 3 en iPad 4 al uit. Je hebt gewoon echt een verouderd model gekocht. En ja dat is een probleem bij 'smart' technologie.

En met een pc vergelijken is appels met peren. Mijn g5 van 15 jaar oud loopt ook nog prima. Het gaat om vergelijkingen met vergelijkbare apparaten. Dus tablets die bijv Android draaien.

Of een smartfoon die apps draait vergelijken met een nokia waar je alleen mee kan bellen. Je snapt gewoon niet dat bij bepaalde apparaten de technologie gewoon heel hard gaat. Daar kan je tegen verzetten zoals je nu doet of je kan ook wat slimmer er mee omgaan. En ik ben juist tegen het weggooien van geld. Vorige mac book pro heeft mij netto maar 200 euro gekost in 3 jaar.

Dus ik probeer je te leren om daar dus op een slimme manier mee om te gaan.

En zeker Apple 'fan' maar dat komt omdat mijn ervaringen met PC's gewoon slechter zijn. En ik zal niet zo snel een iPad kopen. Juist omdat dat ze zo snel verouderen. Ik heb al een iphone die ik moet 'bijhouden'

Wel ooit een iPad 1 gekregen van mijn pa maar die heb ik meteen weer verkocht. En de koper zei dat ie alleen hele simpele spelletjes er op wilde draaien voor zijn dochter. Want ik had hem gewaarschuwd dat je niet de nieuwste apps kan draaien. Wilde hij later toch zijn geld terug omdat ie de nieuwste dropbox niet kon draaien en hij dingen ging verzinnen dat ie 'kapot' was. Dude had zo'n telemarketing bedrijf die mensen voor andere bedrijven opbelde om 'troep' te verkopen en dacht bij mij wel effe af te blaffen en zijn geld te krijgen. Dat had ie dus fout want ik ken de wet hier over goed en ben ook slim met argumenten en opzoeken wie iemand precies is. Hehehe

Al was dat laatste wel tricky omdat ie voor vreemde zaken was veroordeeld. Dus ik kneep hem wel.

Maar terug naar deze 'lekken'. Ik verwacht dat er amper iets aan de hand is. Dit soort 'lekken' worden op een machine getest waar bij men fysiek aanwezig zijn. Dat is heel anders dan via het internet binnen kunnen dringen. Dat iets KAN betekent nog niet dat het makkelijk is.

Dat is ook het probleem media tegenwoordig. Ze weten zelf amper meer iets en werken met 'experts'. Een 25 jarige die computer beveiligingen studeert weet gewoon niet wat een beveiligingsexpert weet bij Apple of Microsoft. Die is gewoon blij dat ie in de krant genoemd wordt.

En als je een rechtszaak tegen Intel wil aanspannen moet je echt bewijzen dat er spraken is van grove nalatigheid. Ik denk dat dat hier niet het geval is. En je moet ook aantoonbaar kunnen bewijzen dat je 'schade' hebt geleden. En met 0 praktijk voorbeelden hiervan acht ik de kans gewoon klein. Updates installeren voor je Amazon servers? Lijkt mij de normaalste zaak van de wereld en niet vallen onder extra kosten maken. Performance verlies? Ook nog niks van bewezen. Het zijn allemaal vermoedens. Maarja mensen zijn achterdochtig en ik snap het wel maar slim is het niet.
 
Bericht door een moderator:
Dit gaat nergens heen. Persoonlijke aanvallen opgeruimd.
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top