Welke midi-controller heeft de beste knopjes?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.648
Locatie
Zwolle
Misschien een vreemde vraag, maar ik overweeg een midi-controller te kopen. Ik werk met FL Studio en daarin kun je eenvoudig knoppen toewijzen aan externe controllers. Ik heb nu alleen 2 oude apparaten staan die - ongevraagd - constant midi uitsturen. Klik ik op 'Remote control' dan koppelt FL hem direct aan de verkeerde knop en deze midi-data kan ik volgens mij niet negeren.

Het maakt me een beetje huiverig om een nieuwe controller te kopen. Daarom de vraag: welke is het degelijkst en heeft de beste knoppen?
 
Daarom de vraag: welke is het degelijkst en heeft de beste knoppen?

Als je iets met behalve knoppen ook nog toetsen zoekt kijk dan in ieder geval bij novation.
Ik heb zowel akai, als m audio en nog een b merk gehad maar de beste is gewoon de novation.
Zowel de impulse als de sl hebben gewogen toetsen met aftertouch. (ik heb een SL)
Verschil is dat de SL een Fatar keyboard heeft, die zitten bijv ook op een Virus en een Blofeld dus echt goed.
Deze vind ik heel goede kwalitatieve keyboards/controllers en als je zoiets tweedehands op de kop kan tikken moet je echt even kijken of probeer een nieuwe in de winkel en voel gewoon hoe het in elkaar zit.

Ik heb daarnaast ook een ultranova waar ik een paar keer vragen had ivm de settings en echt een voortreffelijke service want je drukt op de live chat funktie en je krijgt zodra iemand vrij is aan de chat en ze weten adequaat een probleem op te lossen.
Ik heb zelfs een keer gehad dat hij later op de dag nog een filmpje had opgestuurd per mail om het een en ander nog even duidelijk te maken, echt top!
da's echt een verademing ivm met de meeste bedrijven waar je een dag later bijv een mail krijgt met weer vragen terug en zo kan het een paar dagen duren voor je het probleem opgelost hebt.
 
Laatst gewijzigd:
Fijne reacties, dank :okdan:

Bij Novation heb ik ook altijd wel een goed gevoel. Heb ooit een K-station en launchpad van ze gehad.

Jouw reactie stemde me ook tot nadenken, TCM. Ik heb een oude Roland MC-505 en die stond in midi mode 2. Geen idee wat dat betekent, maar ik heb hem in 1 gezet en nu stuurt hij niet constant data uit. Hij heeft helaas te weinig knoppen, maar ik kan wel even verder.
 
Back
Top