Imac 2011 geheugen van 12 gb naar 32 gb ?

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.403
Locatie
Obdam (NL)
Heeft het zin om van me imac 2011 van 12 gb naar 32 gb geheugen te gaan ?
 
Dat dacht ik ook maar er zijn mensen en reparateurs die zeggen 32 gb aan kan ook al geeft apple dat 16 de Max is.
 
Ssd gaat eind oktober in me imac.
2x4 gb heb ik er bij geprikt tijd geleden al en standaard zat er 2x2 gb.
Als dus 32 gb wil maken moet ik 4x8 gb en kost bijna € 300,- euro is dat waard voor dat geld ?
 
Ik zou eerst de SSD afwachten en kijken wat dat met de performance doet. Als die voldoende is, zou ik het niet doen. Loop je nog steeds tegen performanceproblemen aan, zou ik eerst uitzoeken waar het probleem zit en dan op de forums van de betreffende application kijken of een memory upgrade zin heeft.
 
De SSD zal de algehele prestaties van je systeem een enorme boost geven. Het extra werkgeheugen alleen als je intensieve plugins als Kontakt en Omnisphere veel gebruikt. Voor het draaien van een flink project met reguliere plugins is 16GB voldoende, maar meer kan altijd uiteraard gewoon omdat het kan :P
 
Bedankt voor jullie advies ik heb nu bijna geen problemen met me imac gelukkig ik wacht eerst die ssd af.
 
Ik heb 12GB in mijn iMac zitten en werk veel met zware/grote plugins (Omnisphere, Kontakt, Falcon, Keyscape, etc.) en loop eigenlijk nooit tegen RAM gerelateerde beperkingen/traagheid aan. SSD zal inderdaad meer effect hebben, dat is een verschil van dag en nacht.
 
Bedankt voor jullie advies ik heb nu bijna geen problemen met me imac gelukkig ik wacht eerst die ssd af.


..je hebt geen problemen met je iMac maar wil desondanks toch 300,- investeren in 32gb geheugen? :erm:
Als hij het goed doet, waarom laat je hem dan niet zo?
 
Investeren in RAM is altijd goed, ook als je al een SSD hebt.
Met een SSD merk je eigenlijk alleen het grootste verschil bij het opstarten van je Mac en het openen van Apps terwijl een verdubbeling van het RAM je hele Mac sneller maakt in al het gebruik. Een goede investering dus. Het maakt je Mac ook meer waard en sneller verkocht mocht je hem ooit van de hand willen doen.

De beste manier om de performance van je Mac te testen is met Geekbench
 
ik zou geen 300 euro meer stoppen in een imac die vermoedelijk 500 waard is ...
 
Zoals eerder gezegd: zoek een snelle SSD en je hebt er meer lol aan. Mijn PC heb ik 6 jaar met 16 GB en loop zelden tegen de limiet. Ik wil een nieuwe kopen en vermoed dat ik gewoon bij 16 GB blijft, die extra uitgaves voor memory lonen niet. Een vlotte (of meerdere) SSDs wel.
 
Ik heb zelf een Imac uit 2010. Ik heb het geheugen meteen uitgebreid naar 16 G (max).
Niet heel veel verschil.
Na de ssd ging het een stuk beter, het is zeker niet alleen met opstarten.
Ssd doen dus :okdan:
 
Kun je niet in een soort systeemmonitor zien wat je systeem doet?
Ik zou nooit blind upgraden. Pas dan wanneer je ergens tegenaan loopt. Als je in monitoring kunt zien dat je werkgeheugen bijna vol zit, is het een signaal om te gaan upgraden, heb je dat signaal niet, waarom zou je het dan doen.

Voor mij was het signaal om te upgraden toen ik zag dat bij het laden van een multi-sample mijn 12GB werkgeheugen er 11GB in gebruik werd genomen. Toen heb ik zsm ge-upgrade naar 24GB (PC).
 
Investeren in RAM is altijd goed, ook als je al een SSD hebt.
Met een SSD merk je eigenlijk alleen het grootste verschil bij het opstarten van je Mac en het openen van Apps terwijl een verdubbeling van het RAM je hele Mac sneller maakt in al het gebruik. Een goede investering dus. Het maakt je Mac ook meer waard en sneller verkocht mocht je hem ooit van de hand willen doen.

De beste manier om de performance van je Mac te testen is met Geekbench

Dat is niet per se waar, alleen als je te weinig geheugen hebt (en het systeem dus moet gaan swappen op de vaste opslag). Als je 12GB hebt en zelden meer dan 10GB gebruikt heeft een upgrade naar 16 of 32GB geen enkel effect.
 
Volgens mij klopt dat wel, zo denk ik er ook over!
 
Het verschilt per model en de hoeveelheid RAM je upgrade maar sommige RAM upgrades kunnen zelfs je processorsnelheid verhogen:




Het is het uitzoeken waard. Verder als je met een DAW werkt kan een RAM upgrade de boel ook soepeler laten lopen.
 
Back
Top