Imac bepaalde bestanden op ssd zetten voor betere prestatie

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.403
Locatie
Obdam (NL)
ik vroeg me af welke bestanden van me imac 2011 het beste op een ssd zetten zonder daar van te booten(os opstarten)zetten. ik heb namelijk een thunderbolt kastje met daar kabel aan een ub 3.0 en esata aansluiting en heb een usb 3.0 kabel voor een ssd of kleine HDD.
Had graag gezien daar ik daar van af kan booten/os opstarten maar dat ondersteund die helaas niet.

Mijn imac heeft een 21.5 scherm en een quad core 2.5 een 500 gb intern HDD En 12 GB werkgeheugen.

Nu vroeg ik me af wat ik dan het beste kan doen voor beste prestatie te krijgen met thunderbolt kabeltje/kastje en usb 3.0 met een aansluiting voor kleine ssd of HDD ?


Ga later anders aanpakken dan als genoeg geld heb voor een docking station me allemaal verschilde aansluitingen(met esata voor me 3.5 HDD behuizing die ik al heb of SSD via behuizing die van 2.5 naar 3.5 veranderd waardoor het net lijkt of het een 3.5 hdd is met daar een ssd er in) waar onder ik dan waarschijnlijk er van af kan booten/OS opstarten.

Nu moet ik het helaas even met deze mogelijkheid proberen om bepaalde bestanden daar op te zetten om zo de beste prestatie uithalen.
 
Interne hdd vervangen me die ssd als ie die al niet heeft. Audio performance winst ga je daar allemaal niet mee halen.

Tenzij je 1000 kanalen wil streamen maar dan nog buffert ie dat.

Volgens mij zijn er progjes die je startup schijf kopieren naar externe ssd en dan kan je daarna die ssd in je imac stoppen. Et voila.
 
ik had stiekem al een beetje verwacht maar ik was gewoon benieuwd of het misschien nog wat kon doen.
als het niks uit maakt dan laat ik het gewoon zo mijn installatie als het toch niet zo veel zin heeft.
dan gebruik ik het voor samples die ik heb me externe ssd.

Ik heb eventueel wel een adresje die een ssd inbouwt bij mij in de buurt.
Ik weet nog niet zeker of ik het ga doen dan zet ik er wel een nieuwe in van Samsung.
Die ssd die ik nu heb van sandisk is niet hele snelle en niet zo heel erg groot maar 64 GB.
Dan gebruik ik hem maar voor samples dan daar is hij namelijk groot genoeg voor.
 
Laatst gewijzigd:
Ik wil graag een Thunderbolt 2 Docking Station - 4K HDMI van startech.
Dit geeft me gewoon meer mogelijkheden voor mijn imac hier zit namelijk zo beetje alle gangbare aansluitingen op voor mij.
Ga vast nog wel een andere computer kopen deze komt namelijk uit 2011 zo lang ik deze nog kan gebruiken stel ik het nog uit hij functioneert nog prima.
Want ik hou er wel rekening mee dat die niet meer nieuw is, en hij is namelijk net 7 jaar oud.
En met deze oplossing kan ik die ssd mee nemen naar me nieuwe computer eventuweel.
Daarom zit ik erg over nadenken dat dit misschien een betere oplossing is.
 
Raar dat je er niet van kan booten. Zou wel moeten kunnen. Heb je de schijf wel goed gepartitioneerd voor booten (anders dan juist formateren)?

Wat ook prestatiewinst geeft is de temp-schijven van je applicaties die zwaar zijn naar de TB schijf dirigeren. Tijdelijke opslag bij Final Cut/Photoshop van interne draaischijf naar een externe SSD verplaatsen heeft bijvoorbeeld ongelofelijk veel prestatiewinst.
 
Raar dat je er niet van kan booten. Zou wel moeten kunnen. Heb je de schijf wel goed gepartitioneerd voor booten (anders dan juist formateren)?

Wat ook prestatiewinst geeft is de temp-schijven van je applicaties die zwaar zijn naar de TB schijf dirigeren. Tijdelijke opslag bij Final Cut/Photoshop van interne draaischijf naar een externe SSD verplaatsen heeft bijvoorbeeld ongelofelijk veel prestatiewinst.

Ligt er ook aan hoe osx die schijf ziet. Smart etc. Maar boten van USB etc moet in principe kunnen maar misschien doen die verlopen rare dingen.
 
Raar dat je er niet van kan booten. Zou wel moeten kunnen. Heb je de schijf wel goed gepartitioneerd voor booten (anders dan juist formateren)?

Wat ook prestatiewinst geeft is de temp-schijven van je applicaties die zwaar zijn naar de TB schijf dirigeren. Tijdelijke opslag bij Final Cut/Photoshop van interne draaischijf naar een externe SSD verplaatsen heeft bijvoorbeeld ongelofelijk veel prestatiewinst.

Op de site staat dat helaas vandaar....
 
Ik ben nu ook voor een ander kastje aan het sparen!
 

Attachments

  • AD274D11-51B4-41F8-9FFA-535E9D7B50BF.jpg
    AD274D11-51B4-41F8-9FFA-535E9D7B50BF.jpg
    16,6 KB · Bekeken: 110
Back
Top