Distortion OctoPre / Scarlett 18i20

NeonNoises

Stamgast
Lid sinds
7 april 2014
Berichten
338
Alle hulp is welkom..

Onlangs de Focusrite OctoPre aangeschaft om via ADAT meer analoge ingangen te krijgen voor mijn Focusrite Scarlett 18i20.

Bij dezelfde settings qua gain enzovoorts wordt alles over de OctoPre zwaar overstuurd. Ik heb een WAV-je bijgevoegd waar dat goed te horen is. Het eerste stukje is opgenomen over de 18i20 rechtstreeks en het tweede stukje via de OctoPre.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb de customer support van Focusrite al gemaild, maar wie weet gaat dit sneller.

Oh ja, ik werk op een Mac met El Capitan en ik gebruik een sample rate van 44.1 op dit moment.

thanks guys
 

Attachments

  • Recording Issue.wav
    3 MB · Bekeken: 103
Welk apparaat is je clock source?

Indien dat de Octopre is is 1 ADAT kabel (OctoPre OUT naar Focusrite IN) voldoende. Indien dat de Focusrite is moet je ook een ADAT kabel van de Focusrite OUT naar de OctoPre IN aansluiten welke de clock naar de OctoPre doorgeeft......

Je kunt dit vrij makkelijk testen door de Focusrite te laten slaven aan de OctoPre (maar welke heeft de meer stabiele klok? ;)). Word-Clock is ook nog een optie maar ik weet vrijwel zeker dat het probleem in deze hoek zit. Een mismatch in clock/samplerate.
 
Back
Top