Daisychaining Motu 828mk2's

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het daisychainen van meerdere motu828mk2's. Werkt het stabiel bij jullie? en is naast het chainen via Firewire ook een bnckabel nodig voor de worldclock?

Bij mij doen ze het goed. Usb en firew ik heb ook de bnc aan gesloten maar dat hoeft denk ik niet. Ik gebruik ze met lightpipe kabels,
Nadeel is je kan alleen kiezen tussen opnemen of afspelen niet allebei tegelijk
Voordeel is dat je ook cv gate kan uitsturen daarom zijn ze gewild (doe ik niet ) mk2 is een snelle adda converter.
Het programma vind ik lastig. Maar het is 1 keer instellen
Ander nadeel is hij gaat maar tot 96000 puntjes per fram ipv 192000.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb een tijd gedraaid met 1 828mk2 en 2 travelers gechained via Firewire en dat werkte prima. Op Mac kon ik zowel opnemen en afspelen tegelijkertijd. Later heb ik er een Antilope Orion 32 er bij gezet en toen werd het systeem instabiel. Als het draaide draaide het wel goed maar opstarten was een crime. Wel gaaf...98 I/O :D

Nu draai ik alleen nog de Orion 32 op mijn main system. Veel betere converters.
 
Bij mij doen ze het goed. Usb en firew ik heb ook de bnc aan gesloten maar dat hoeft denk ik niet. Ik gebruik ze met lightpipe kabels,
Nadeel is je kan alleen kiezen tussen opnemen of afspelen niet allebei tegelijk
Voordeel is dat je ook cv gate kan uitsturen daarom zijn ze gewild (doe ik niet ) mk2 is een snelle adda converter.
Het programma vind ik lastig. Maar het is 1 keer instellen
Ander nadeel is hij gaat maar tot 96000 puntjes per fram ipv 192000.

Als ik het goed begrijp gebruik je de 2e als expander via de adatpoorten. Ik heb momenteel alleen de drivers geinstalleerd, is het het cuemix programma wat je gebruikt voor de instellingen?
 
Ik heb een tijd gedraaid met 1 828mk2 en 2 travelers gechained via Firewire en dat werkte prima. Op Mac kon ik zowel opnemen en afspelen tegelijkertijd. Later heb ik er een Antilope Orion 32 er bij gezet en toen werd het systeem instabiel. Als het draaide draaide het wel goed maar opstarten was een crime. Wel gaaf...98 I/O :D

Nu draai ik alleen nog de Orion 32 op mijn main system. Veel betere converters.

Ah ja die Orion is tasty inderdaad.(ligt net wat boven mijn beschikbare budget op het moment jammer genoeg) Ik gebruik 2 828mk2's, het manual geeft aan dat je er 4 kan chainen, dat zou 40 inputs betekenen wat een mooi aantal is. Ik vraag me af of de firewire bandwijdte dat gaat trekken en of dat stabiel is. Voor mij gaat het alleen om de inputs en een low latency en stabiele werking.
Heb jij een bnc kabel gebruikt bij het daisychainen van de motu;s voor de clock?
 
40 inputs? Je vergeet er ff een aantal. Zelf heb ik een 828mk2 EN een mk3 (plus nog een defecte mk2).
mk2:
8 analoge inputs...
2 Mic inputs...
spdif stereo = 2 inputs...
8 adat i/o (via een adat converter)

Dat is bij elkaar dus 20 inputs op een 828mk2....
Op de mk3 heb ik 2 adat converters staan.
Beiden hebben een dedicated firewire poort.
Geen wordclock extra nodig. Toen ik er 3 gebruikte had ik wel wat sync problemen.
 
Als ik het goed begrijp gebruik je de 2e als expander via de adatpoorten. Ik heb momenteel alleen de drivers geinstalleerd, is het het cuemix programma wat je gebruikt voor de instellingen?

nee en rmeufx is de master bij mij.
 
Back
Top