tip voor extern ergonomisch toetsenbord mac+muis+apart numeriek deel

36251

Nieuwkomer
Lid sinds
18 februari 2017
Berichten
18
hoi allen,

even in een 'upgrade flow' de laatste weken. Ik ben van windows naar mac overgestapt vanwege de stabiliteit, tot nu toe een goede keuze (behalve met mainstage, maar dat is een ander verhaal).

Ik wil nu ook een keuze maken voor een goede ergonomische setup. In het verleden heb ik vaak lange uren moeten maken voor arrangementen (sibelius) en merkte dat ik daarna echt last had omdat de hele constructie niet ergonomisch was.

Heb nu dus macbook pro en wil daarbij een ergonomisch toetsenbord met APART numeriek gedeelte (handig voor Sibelius!) en een ergonomische muis aanschaffen. Het officiele apple spul is (uiteraard) schreeuwend duur. Wie o wie heeft er tips voor een betaalbaar en werkend alternatief?

dank!

Edgar
 
Hoi Edgar, ik kan je zeker adviseren. Ik ben naast producer ook bedrijfsfysiotherapeut en heb jarenlang werkplekadvies gegeven. Het type toetsenbord en muis zijn erg persoonlijk en het verdient de aanbeveling om wat modellen uit te proberen. Modellen met een los numeriek gedeelte bestaan zeker. Apple of toetsenborden met de term ergonomic erop (of van die bolle) zijn niet ergonomisch. Backshop.nl is een goede zaak, waar je ook fysiek langs kunt voor goed advies. Ook kun je hun producten gratis twee weken op proef krijgen. Het voorkomen van klachten hangt ook af van op tijd pauzes nemen en wat oefeningen doen tussen door��. Meer bewegen op de werkplek is zeker aan te raden. Mocht je meer advies willen is een pb handig of ik kan je ook een keer bellen.
 
Een goede ergonomische muis en toetsenbord zijn niet goedkoop (80-120€ En meer). Maar laat de prijs je niet afschrikken. Je gezondheid is het belangrijkst en als je met klachten komt te zitten ben je ook niet blij.
 
Hoi Edgar, ik kan je zeker adviseren. Ik ben naast producer ook bedrijfsfysiotherapeut en heb jarenlang werkplekadvies gegeven. Het type toetsenbord en muis zijn erg persoonlijk en het verdient de aanbeveling om wat modellen uit te proberen. Modellen met een los numeriek gedeelte bestaan zeker. Apple of toetsenborden met de term ergonomic erop (of van die bolle) zijn niet ergonomisch. Backshop.nl is een goede zaak, waar je ook fysiek langs kunt voor goed advies. Ook kun je hun producten gratis twee weken op proef krijgen. Het voorkomen van klachten hangt ook af van op tijd pauzes nemen en wat oefeningen doen tussen door��. Meer bewegen op de werkplek is zeker aan te raden. Mocht je meer advies willen is een pb handig of ik kan je ook een keer bellen.
thanks hajo1
ik ga's even checken..
 
je kan eventueel een 2e hands apple keyboard kiezen (bedraad, spaart je massa batterijen) en zelfs de touchpad met 'n sticker zodat ie naast nummeriek klavier ook nog kan dienen als touchpad. Ik heb dat allemaal gehad en 2e hands verkocht destijds. Beetje zoeken en vast te vinden. Er is zelfs een plat namaak apple los numeriek klavier te koop (ik had ooit een)
2e hands zoeken, komt goed. En indien niet ok kan je 't altijd verkopen en gaan voor de dure ergonomische dingen als daar dan nood aan blijkt...
 
Het Apple materiaal is inderdaad niet goedkoop, echter wel heel goed.
Vlak, dun en tikt vlot.

Recent is het nieuwe Magic Keyb (draadloze keyb met num gedeelte) gelanceerd.
Kostprijs 149 euro incl BTW, niet zo heel duur in vergelijking met andere degelijke
keyboard.

Ikzelf werk dagelijks met de bedrade versie (al jaren) en heb nog geen last van
pols of arm klachten. Ik denk hierbij vooral aan de sumiere hoogte van het keyb.
Een pc keyb is meestal hoger en vraagt een andere polshouding.
 
Het Apple materiaal is inderdaad niet goedkoop, echter wel heel goed.
Vlak, dun en tikt vlot.


Ikzelf werk dagelijks met de bedrade versie (al jaren) en heb nog geen last van
pols of arm klachten. Ik denk hierbij vooral aan de sumiere hoogte van het keyb.
Een pc keyb is meestal hoger en vraagt een andere polshouding.

Dit dus....

ALs je voor goedkoop wilt gaan moet je gewoon GEEN mac nemen. Het kost wat, maar het is het ook waard.
Ik gebruik trouwens een LogicKeyboard, deze fullblown (geen stickers of maar half ingedeeld) Kost wat, maar het is zo mooi en werkt ideaal.
https://www.thomann.de/nl/logickeyb...gl.htm?glp=1&gclid=CKLomfuz_tQCFfUV0wod56EPug
 
Back
Top