Midi instrument veranderen op synth 1: synth 2 doet ook mee

blanka

東京都
Lid sinds
17 april 2017
Berichten
718
Locatie
040
Ik wordt helemaal gek van de programmainstellingen van mijn 2 synths onder midi.
Ik wil eigenlijk gewoon het programma/preset op de synth zelf kiezen, en dat de andere synth en de computer er van af blijven.
Nu gaan ze alle 3 synchroon.
Stuurt computer programma/preset info mee, gaan beide synths mee, zet je synth 1 goed dan gaat synth 2 mee en omgekeerd.
Ze zijn overigens beide over een losse Midi interface aangesloten, ook op een ander kanaal. Snap er niks van.

Gekke is, op de musicroll van Logic/Garageband heb ik als instrument Midi I/O gekozen, en staat programma op "--"

Hoe blokkeer ik op de synth of op de midibus singalen mbt instrumentkeuze?
 
Gewoon op de bronsynth het uitsturen van Program Change boodschappen uitschakelen of 'filteren' op de ontvangende synths.

Het principe is hetzelfde op de meeste synths, de specifieke werkwijze vind je normaal terug in de handleiding.

Een en ander hangt natuurlijk ook een beetje af van jouw MIDI-aansluitingen. Is alles doorgelust via MIDI THRU of gebruik je een multiport MIDI-interface,...
 
2 volstrekt losse interfaces, daarom vind ik het ook zo raar. Computer geeft het blijkbaar door.
 
Gewoon op de bronsynth het uitsturen van Program Change boodschappen uitschakelen of 'filteren' op de ontvangende synths.

Thanx. Net ontdekt dat er onder Midi settings nog 4 tabbladen met instellingen waren.
Beide nu PrgCh op off gezet en nu gaat het goed.
 
Back
Top