Individuele outs gebruiken als trigger / gate in?

Zoidsity

Go with the flow..
Lid sinds
22 januari 2003
Berichten
13.945
Locatie
在一種幻覺
Lijkt mij opzich geen probleem, maar heb tevens een vermoeden dat ik iets over het hoofd zie.. :

'k Wil een individuele (audio) output van een synth/sequencer gaan gebruiken om een analoge "drumsynth" (Icon Design DSM-200) via trigger/gate in aan te sturen.

Is dit gewoon mogelijk of is dit toch schadelijk qua bijv. uitgangsniveau van de synth/sequencer?
Kon zo gauw niks terugvinden hierover .. :erm:


Uw hulp wordt ten zeerste geappricieerd!! :okdan:
 
Neem een rim shot oid (met sterke attack) uit je bron en zet het volume op 0. Daarna start je je sequencer
en stuur die output naar je drumsynth. Dan schroef je je volume net zo lang open tot hij triggered. :)

Het belangrijkste is dat de attack van je sample hoog is.
 
Ik heb de DSM200 ook hier staan en ik gebruik hem op precies de manier zoals jij denkt hem te gaan gebruiken met een TR-626. Ik heb zeer goed nieuws voor je: de DSM-200 is gebouwd om met normale drumsounds te werken dus als je een hihat of snare out neemt dan kun je (met dynamiek!!!) de DSM-200 op die manier aansturen.

Er is ook een normale trigger input. De TR-626 heeft een echte trigger output maar een compleet opgepitchte rimshot werkt in alle gevallen waarin ik trigger nodig heb ook prima. Een gesamplede trigger werkt ook prima aangezien het simpele 'tik' is (dus geen speciale eisen aan de output zoals CV/Gate toepassingen).

Maar persoonlijk is het veel cooler om bijvoorbeeld zo'n droge dikke 626 snare (denk French Kiss van Lil' Louis) laaggepitcht af te spelen en tegelijkertijd de DSM-200 te laten triggeren zodat je hem inclusief dynamiek layert met een DSM-200 snare.
 
Wat een tips, wat een tips!! :okdan:

'k Zit alleen meer te denken aan een (korte(re)) synthsound via individuele out naar de DSM, omdat het bakkie dat ik wil gebruiken geen drum/rimshot sound heeft..
 
Wel heel kort houden, dan raakt ie niet van slag. :D

Nope hij pakt heel veel juist! Korte synth sound zou ook moeten werken, nooit geprobeerd alleen. Probeer te spelen met hard / zacht, kort / lang etcetera. Je hebt dus twee inputs, pad en trigger. De pad ingang is bedoeld voor drums. Die is het.
 
'k Ga wel ff uitproberen :) Ging me voornamelijk erom dat het geen kwaad kon voor de DSM.

Bedankt voor de tips! :biertje:
 
Is te gek hoor. Hier een Simmons sds7 die getriggered wordt door losse audio outputs TR 909. Let ook op accent. Want idd volume heeft absoluut invloed in positieve zin.

 
Back
Top