Antelope Audio Orion 32+en Thunderbolt op Windows 10

boombipbass

Het lid
Dismembered
Lid sinds
2 september 2007
Berichten
479
Locatie
diep in de zee
Beste synthforum,

Ik wil een nieuwe geluidskaart en had deze op het oog, nu heb ik een windows computer
met firewire en usb 3.0. Ik dacht eraan om thunderbolt te kopen zodat de geluidskaart op een slot in mijn computer via thunderbolt informatie kan versturen om de latency zo min mogelijk te hebben.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Mvg L
 
orion32 is USB2.0
orion32+ is USB2.0 en TB
orion32hd is USB3.0 en HDX

TB met windows schijnt ie niet te ondersteunen.

Orion32 werkt goed op usb2.0 port op windows 8.1, maar verbruikt 80-90% van je poort.
Zorg wel dat je de usb2.0 volledig ontlast in je BIOS en OS!

edit;
Ik verwacht dat ie op de usb3.0 poort zonder wijziging moet doen.
 
Ik dacht dat ik meneer RME in een interview hoorde zeggen dat de latency van USB 2 & 3 identiek is, alleen de bandbreedte verschilt tussen beide (en die van USB 2 volstaat voor de meest courante huis, tuin en studio behoeften).

FireWire is op sterven na dood maar via een Thunderbolt-2-FireWire converter wil het meestal wel lukken, dus kan je je FireWire interface nog wel een tweede leven geven.

Thunderbolt zit rechtstreeks op de bus dus verwacht ik minder latency (tov van USB en zelfs FireWire) maar heb nog niet zo veel interfaces gezien en al zeker niet met goede Windows ondersteuning...
 
Ik dacht dat ik meneer RME in een interview hoorde zeggen dat de latency van USB 2 & 3 identiek is, alleen de bandbreedte verschilt tussen beide (en die van USB 2 volstaat voor de meest courante huis, tuin en studio behoeften).

FireWire is op sterven na dood maar via een Thunderbolt-2-FireWire converter wil het meestal wel lukken, dus kan je je FireWire interface nog wel een tweede leven geven.

Thunderbolt zit rechtstreeks op de bus dus verwacht ik minder latency (tov van USB en zelfs FireWire) maar heb nog niet zo veel interfaces gezien en al zeker niet met goede Windows ondersteuning...

https://www.whinkel.nl/asus-thunder...Gukvq8Q1lTyitQPXcFdFuLytY6ElvMk8HAaAjDq8P8HAQ

Ik kwam deze tegen en dacht dat t daarmee wel kon. De firewire die ik nu heb geinstalleerd is ook een interface voor mijn Echo Audiofire geluidskaarten geweest.

Het ding is een ebetje, t is n vrij duur apparaat ik vind de 32 ins en outs echt een plus alleen als de latency met een windows computer met essentieel alleen USB 3.0 is dan vind ik het wel zonde.

Heb ook nog een beatstep, ableton push 2 etc. etc. aangesloten via usb.

Thanks voor de replies!

:baco:
 
https://www.whinkel.nl/asus-thunder...Gukvq8Q1lTyitQPXcFdFuLytY6ElvMk8HAaAjDq8P8HAQ

Ik kwam deze tegen en dacht dat t daarmee wel kon. De firewire die ik nu heb geinstalleerd is ook een interface voor mijn Echo Audiofire geluidskaarten geweest.

Het ding is een ebetje, t is n vrij duur apparaat ik vind de 32 ins en outs echt een plus alleen als de latency met een windows computer met essentieel alleen USB 3.0 is dan vind ik het wel zonde.

Heb ook nog een beatstep, ableton push 2 etc. etc. aangesloten via usb.

Thanks voor de replies!

:baco:

Quote van Antelope Tech;
the drivers for Orion 32+ do not support Thunderbolt for Windows. They are only for Mac computers.

Een desktop pc heeft als het goed is meerdere usb-bussen. Dan kan je je Orion32 op een aparte bus zetten.

:biertje:
 
Back
Top