Echo audiofire 8 chainen met echo audiofire 12

boombipbass

Het lid
Dismembered
Lid sinds
2 september 2007
Berichten
479
Locatie
diep in de zee
Beste synthforum,

Ik wil mijn echo 8 chainen met een echo 12. Ik heb de echo 8 als master via firewire naar mijn windows 10(heeft altijd goed gewerkt) en via de andere firewire naar de 1e poort van de echo 12.

De BNC word clock gaat van de out van de 8 naar de in van de 12.

Echter zie ik op mijn Echo console op mijn windows alleen de 8 en mijn oude Behringer ADAT digi staan, in het menu kan ik niets veranderen en de software heb ik nog een keer geinstalleerd maar er gebeurd ook niets(waarschijnlijk omdat de software van de 12 en de 8 hetzelfde .exe bestand zijn?

Kan iemand mij helpen die hier verstand van heeft want ook al zijn het oude beestjes en wordt het niet meer geupdate de Echo 8 klinkt goed qua A/D converters en deze heeft het ook altijd al gedaan. Dus samen zou het ook moeten?

De manual staat minimale informatie en ik zit met mn handen in mn haar want ik heb de extra outputs hard nodig. Ze zeggen dat ik "De clock master" op Word moet zetten maar ik zie alleen in de software echo console Clock source staan en ik kan hem niet op Word zetten.

Thanks voor jullie vakkennis!:okdan:
 
Ik heb 2 AudioFire's 12 in daisychain gehad, onder windows 7 werkte dat prima.

De AF8 moet als master op 'Internal' clock source staan (als er geen inkomend signaal is dan is Word ook niet beschikbaar). De AF12 moet op 'Word' komen te staan, maar dat lukt alleen als je connectie weet te krijgen met de console.

1. Ik neem aan dat je de meest recente Echo drivers hebt geinstalleerd? Officieel geen windows 10 support.... kan een probleem zijn.
2. Heb je de AF12 al eens direct aangesloten op je pc? Wordt hij dan wel herkend, en werkt ie dan?
3. Brandt het 1394 ledje op de AF12? Zo niet, dan werkt de firewire niet. Ga terug naar stap 2. (let op: de firewire is niet hot-pluggable; zet je pc en units altijd uit voordat je met kabels gaat wisselen. Een kennis van mij heeft de firewire kaart al eens kaduuk gehad. Ze schijnen nogal gevoelig te zijn daarvoor).
4. Op het moment dat je de software console opstart zou deze automatisch voor beide units moeten openen.
4. Zit er een 75 Ohm terminator op de out van de AF12? Is nodig, maar ook zonder word clock signaal zou de software console moeten openen.
 
Thanks voor je tips!
Heel sporadisch werkt de AU12 en zie ik hem bij de consoles, de 8 werkt al n jaar of anderhalf prima ook met windows 10.
Heb de clocks aangepast. De eerste keer bij de console 12 toen ik hem zag in het venster al, daarna was hij weer offline en zag ik hem niet. Kan ik dit updaten somehow?

Heb ook al een paar keer geprobeerd de Echo 12 te flashen via de About in de console maar dan loopt de console vast op mijn windows en moet ik hem opnieuw starten.

1394 ledje weet niet welke dat is? T oranje lampje brand en drie groene rechts van de audiofire nu.

Op dit moment wil hij ableton wel openen maar krijg ik er geen geluid uit miss dat t zo anders is maar de vorige x was t ook niet zo.

Is er nog een richting hoe ik het geluid moet aanzettten? Want doe nu eerst AU12 en daarna de AU8(master)

Thanks voor je info! :W

Ik heb 2 AudioFire's 12 in daisychain gehad, onder windows 7 werkte dat prima.

De AF8 moet als master op 'Internal' clock source staan (als er geen inkomend signaal is dan is Word ook niet beschikbaar). De AF12 moet op 'Word' komen te staan, maar dat lukt alleen als je connectie weet te krijgen met de console.

1. Ik neem aan dat je de meest recente Echo drivers hebt geinstalleerd? Officieel geen windows 10 support.... kan een probleem zijn.
2. Heb je de AF12 al eens direct aangesloten op je pc? Wordt hij dan wel herkend, en werkt ie dan?
3. Brandt het 1394 ledje op de AF12? Zo niet, dan werkt de firewire niet. Ga terug naar stap 2. (let op: de firewire is niet hot-pluggable; zet je pc en units altijd uit voordat je met kabels gaat wisselen. Een kennis van mij heeft de firewire kaart al eens kaduuk gehad. Ze schijnen nogal gevoelig te zijn daarvoor).
4. Op het moment dat je de software console opstart zou deze automatisch voor beide units moeten openen.
4. Zit er een 75 Ohm terminator op de out van de AF12? Is nodig, maar ook zonder word clock signaal zou de software console moeten openen.
 
Als de AF12 in z'n eentje aangesloten niet goed wil werken dan gaat hij in chain achter de AF8 ook niet goed werken. Dus: eerst de AF12 in z'n eentje direct op de PC aangesloten aan de praat krijgen; als dat al moeizaam gaat zoals je zegt dan betwijfel ik de compatibiliteit met Windows 10 (al eens op internet gezocht op ervaringen hiermee?). Heb je evt. een windows 7 machine waarmee je kunt testen?

Welk ledje '1394' is dat staat er gewoon naast; even goed kijken dus. Een opmerking als "3 groene ledjes branden" daar kan ik niks mee, want er zitten 8 ledjes rechts.... Ga zelf eerst eens goed kijken en proberen te begrijpen wat ze betekenen.
Als hij in z'n eentje werkt dan zouden de 1394 + INT + 1 sample rate leds moeten branden. Als hij op achter de AF8 met word clock goed werkt, dan zouden de 1394 + WORD + 1 sample rate leds moeten branden (snap je het verschil?)

Teminator: zit er standaard niet op. Koop een 75 Ohm BNC terminator bij een audio/electospeciaal zaak en zet die op de word out van de AF12; heb je nodig om echo's in de word clock signaal te dempen. Als je niet weet wat dit is dan raad ik je aan je op het internet te gaan verdiepen in Word Clock en hoe je dit aansluit.

Als alles werkt: eerst de AF8 aanzetten, daarna de AF12.
 
Ik kan melden dat de AF12 het in principe goed doet onder W10 Home 64-bit. Ik werk met de AF12 icm Cubase.

Enige issue dat ik heb sinds de nieuwe release van W10 is dat de instellingen op de custom AF12 niet worden onthouden. Dus als je eigen (afwijkende) instellingen hebt op de AF12 zoals +4/-10dB, andere volumes op de schuiven etc. dan moet je die iedere keer na starten eerst laden voordat je ermee gaat werken.
Ik heb er bv een analoog mengpaneel tussen zitten en daarvoor moeten de kanalen in de Echo software mixer gemute zijn. Dit moet ik iedere keer eerst inladen, want dat is hij iedere keer kwijt. Dat was met de eerste W10 versie en daarvoor (W7) niet het geval. Helaas geen support meer van Echo...
 
3 leds branden. 1394 + word + sample rate idd, sorry t was gister te donker en was in een hurry ook, je hebt helemaal gelijk :P voordat dit zover was moest ik de AF12 wel 1 x restarten. in de console opent hij ook alleen bij ableton geeft hij geen audio weer. Ook niet van de AF8
 
Update: Hij werkt nu wel helemaal thanks echter is er 1 probleem. Ik moet de AF12 5 a 6 x aan en uit zetten wil hij hem pakken. Wat kan dit zijn? Dit lijkt me ook niet goed?
 
Zet je ze altijd gelijk aan? Ik zet altijd eerst de master aan. Als deze helemaal opgestart is start ik de 2e.
 
Back
Top