RME Fireface / Ableton dropouts...

barn

Detroit nerd
Lid sinds
16 augustus 2002
Berichten
2.374
Locatie
Amsterdam
Ik probeer simpel 8 kanalen op te nemen in Ableton met een Fireface 802, en elke recording zit er een stukje dropout in... alsof je macbook het niet meer trekt.

Mijn cpu load blijft rond de 5%, en heb mijn samples al op 256 gezet. Maar maakt niets uit. Probleem treedt ook op als ik maar 2 kanalen opneem.

Nu las ik dat het aan de agressieve CPU power-saving profiles kan liggen? Dat er te weinig load is en dat ie dan wil over schakelen naar een lagere stand ofzo. Workaround raden ze dan aan om een programmaatje te laten draaien die dan de cpu constant op een 10% load houdt ofzo.

Dit kan toch niet de finale oplossing voor dit probleem zijn? Ik ga het nu in mijn volgende recording wel proberen, maar hopelijk heeft iemand van jullie dit probleem al een keer getackeld?

Dit is 1 vd linken die het beschrijft: https://www.forum.rme-audio.de/viewtopic.php?id=24435
 
gister een take opgenomen met die systemload app aan op 10%, en dat mix programma van rme uit (stond ook ergens). En die opname is zonder dropouts verlopen...
 
Back
Top