Motu 24AO en 828MK2

mdy

Stamgast
Lid sinds
11 februari 2012
Berichten
233
Dag Allemaal ;
Ik ga eindelijk overstappen van een klassieke mentafel configuratie (met Analoge en V/A synths ) geen plugins , alhoewel V/A een plug in in een bakje is :) Wat ik nu deed , om finaal te mixen 80% synth en 20% accoustische instrumenten en ook zang, Zette bouncte in Cubase PRO 8.5 de midi files met de synth's rechtsreeks en een Tascam US 20X20 en zo zette ik alles om in 24bit tracks, dat is veel werk, maar je monitort je trecks en kan zeet nauwgelet voldoende headroom creeren en zien dat je een mooi vol signaal hebt tussen -8 en -6Db. zo ging dan alles track naast track in 1 file zelf met de midi erbij mocht ik nog wat willen veranderen , en dat werd dan 24 bit geminderd naar Protools. Nu heb ik de knoop doorgehakt, ik wil de mengtafels weg ik vereenzelf me met het feit dat bvb mijn Moog's ditekt naar 24 bit gaan , maar vroeg of laat moet dat toch tenzij ik terug metv tape ga werken.:beard: Ik dacht ( denk ) aan volgende set up Motu 24AO = 12 stereo inputs , daar aan een tweede hands 828 MK2 of 2 alles netjes de soundcards in pleuren. Is een niet zo heel dure opslossing vermits ik de Tascan verkoop nog bijn nieuw en 2 Mackie VLZ3, mijn vraag hier is, is dit een goede set up. In 828 zitten 2 front ingangen met premamp dus daar kunnen we gitaren azng what server mee doen en ander zetten we nog channelstrip of preamps ertussen. En ik kan nog uitbreiden van de Motu 24 heeft 3 adat aaaansluitingen. Is dit een goede oplossing, en nog een vraag Motu digitale mengtafel zou ik enkel gebruiken om de inpit levvel te zetten , al de rest doe ik in Cubase mengtafels.

Bedankt voor jullie input of verdere tips een voorbeeldje van het soort muziek vind je hier :http://www.sebastopolmusic.be/videos/
 
Vergeet niet dat de motu geen uitgangen heeft in adat en maar tot 96k gaat jammer genoeg.
 
Dat is geen probleem , daar gaan gewoon 12 stereo geluidsbronnen in. Adat is nog niet aan de orde omdat ik de 2 interfaces als 2 aggregated interfaces in Mac en Cubase Pro ga gebruiken heb ik layer dan nog kanalen nodig dan kan ik adat's bijhangen.

Bedankt Groet Marc
Laat jullie opmerkingen maar komen , of er toch geen spreekwoordelijk addertje onder het gras zit .....
:)
 
Back
Top