Push 1 wordt niet herkend via Ableton

Xypes

Stamgast
Lid sinds
3 juni 2012
Berichten
479
Beste

Ik heb pas een nieuwe push en deze wordt niet herkend via Ableton...
Soms wel, soms niet^^
Hij wordt wel gewoon bekend als ik hem aansluit via usb,
en de kaders komer er te staan in Ableton,
maar voor de rest 'gaat hij niet aan'.

Wat ik wel zie is dat de push 2 software in de map zit?
Mag ik dit gwn verwijderen etc of?

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Heb de winkel ook juist een berichtje gestuurd!

Gr & bedankt
Yannick
 
Is er niks met je usb poort? Mijn Push 1 had problemen, maakte soms wel/niet contact. Freeze'te soms en reageerde niet meer.. Dus hij kreeg wel stroom, maar liep vast op data...
 
Kan wel, soms start mijn pc ook gek op.. (hoor je)
Misschien voeding / moederbord eens nakijken!
Goed idee...

hij maakt wel contact want bij mijn devices staat wel dat hij hem herkend!

Of kan het nog ergens anders aan liggen?

Gr
 
Bij waren de klachten in volgorde:

1. Push deed het.. maar freeze't. Lichtjes waren aan, maar hij reageerde niet meer.
2. Dus ik tilde hem op als wanneer hij normaal werkte, hield hem op zn kop: freeze
3. usb ontkoppelen, usb weer er in: lichtshow, maar geen contact meer met Ableton
4. op een gegeven moment ging hij helemaal niet meer aan
5. opgestuurd voor reparatie naar Ableton

Volgens mij is het logicboard vervangen, en de pads zijn gecallibreerd, hij deed het weer..
Ik vond de workflow niet fijn, erg omslachtig en beperkt. Ik heb hem direct verkocht :D
 
Laatst gewijzigd:
Misschien kun je eerst even delen waaraan het lag? Wel zo handig voor andere gebruikers met hetzelfde probleem! 8)

Dat lijkt me inderdaad zeer nuttig. :)
 
Lag dus aan mijn voeding van de pc enerzijds, kreeg niet alle usb-apparaten meer getrokken
maar dus ook aan de usb-kabel. Ik gebruikte een langere, niet officiƫle kabel die normaal zou moeten werken.
Maar deze werkte dus ook vaak niet. Nu werkt alles top!

Bedankt voor alle hulp!

Fijne feestdagen
Yannick
 
Wat ik nu wel weer heb is het volgende hehe...

Als ik mijn keyboards en push insteek werken de keyboards niet en mijn push wel,
steek ik enkel de keyboards in werken deze wel maarja...

Ik heb het al een keer bekeken met dat programmatje van midi-ox maar
wordt er niet echt wijzer van...

Iemand enig idee?
 
Had je 'm aan de adapter hangen of via usb-voeding?

Wellicht een powered usb-hub aanschaffen?
 
Gewoon rechtstreeks naar mijn usb-poort in mijn pc en ook adapter.
Hij had altijd wel stroom, maar het probleem was dus die kabel (en soms de poort omdat mijn voeding toch wel stuk was :p)

Als je het over mijn keyboards hebt, deze zitten ook rechtstreeks op mijn usb-poorten van mijn vaste pc.
Dus wat zou je dan doen? Ik wil gwn md push en met mijn midi-keyboards vst's kunnen aansturen, meer niet.

Gr
Yannick
 
Dit mag een vreemde tip zijn, maar als je in windows de usb midi apparaten regelmatig van usb ingang verandert, installeert windows voor elke usb poort de driver opnieuw. Zo had ik onlangs 6 minilogues als usb midi devices staan en het geheel deed niks meer.
Bij de Korg midi driver zit ook een uninstall tool die voor andere merken usb midi apparaten ook werkt, tenminste als je het vinkje show all usb midi devices aanvinkt. Gewoon even de Korg usb midi driver installen, in de Korg folder staat een uninstall progje waarmee je overbodige of duplicaten van usb midi devices veilig kan uninstallen. Als je ze daarna opnieuw inplugt is het dikwijls joepie het werkt weer.
Althans, bij mijn minilogue was dat het geval en de keystep heb ik op die manier ook al weer tot de levenden gewekt.
 
Klinkt nog steeds als een power vs data overdracht probleem. Gebruik je de usb poorten achterop je pc?
 
@Relexted

Ja, btw waar ik pas ben achtergekomen is dat deze soms ook niet werken terwijl deze vanvoor ook nog altijd werken!
Mss voedingsprobleem toch nog niet opgelost?
 
Back
Top