Bass Station 2 Editor (by SynnyS)

SynnyS

Groot lid
Lid sinds
8 april 2003
Berichten
3.371
Locatie
Hengelo
Net zoals voor de Pulse 2 ben ik ook voor de Bass Station 2 bezig met een editor.

Standalone voor win/mac en een versie voor max for live.

Ik weet dat de BS2 al redelijk hands-on is, maar toch zijn alle mod matrix instellingen een stuk sneller op het scherm in te stellen.

Daarbij komt dat automation in Ableton live hiermee ook een stuk makkelijker wordt, zo hoef je niet continu de midi implementation chart erbij te houden maar kun je alles netjes uit een menu kiezen. Tevens zijn hierdoor ook alle NRPN's aan te sturen (dat kan normaal niet in ableton)

Ik ben nog maar net op weg, maar wou vast even wat laten zien: patch randomizen :D

 
Erg goed Bezig SunnyS!

Welke synth heeft je voorkeur de Pulse 2 of de Bass Station.

Oja, mocht je nog inspiratie zoeken voor weer ene nieuw project, een editor voor de Yamaha AN1x en/of het PLG150-AN Board, het is maar een idee...wel een persoonlijke voorkeur ;)
 
Goed bezig man. Sta je open voor suggesties? De patch randomizer van de Virus TI vond ik fantastisch, je kon per onderdeel (bv ocs, filters etc) aan of uitzetten of ze wel of niet vatbaar waren voor de randomize functie. Weer net even anders dan je randomize functie nu lijkt te werken Denk aan de blauwe balken in jouw editor. Ik hoor het wel als ie af is, misschien heb ik interesse.
 
+1 voor de mogelijkheid om secties te excluden van het randmize proces. Dat geeft veel controleerbaardere maar toch zeer interessante resulaten. :okdan:

Dit zat ook in de Nord Modular G2 editor (naast morphing) en dit was erg nuttig.
 
Pulse 2 editor. Waar? Geef! ;)

Edit: Ok, eerst kijken, dan typen... URL website staat bij elke post. Hurr.
 
ik heb er wel een voor de pulse 2, pulse 1 heb ik ook gedaan maar die is nog niet helemaal af en ik heb mijn pulse 1 verkocht... wellicht dat ik die nog wel afmaak binnenkort...

Prima! Ik wil hem wel voor je testen (heb wel een pulse1 ;-))

Gr
 
heb ook een Pulse1
 
Back
Top