Workflow Maschine in Ableton

Dat was dus mijn hele punt, hoe je hem inzet, als sequencer, of als soundmodule
als je hem als sound module wilt gebruiken maar je weet niet hoe je de sequencer uit zet.. anyway meerdere wegen die naar rome leiden en zo...gaat erom dat je niet beiden hebt spelen, maar geen idee hebt hoe dat komt.
 
Ik gebruik program changes in ableton om een andere scene te triggeren. Dat betekent dat je gewoon je drums kan blijven editten (in maschine zelf weliswaar) en hoef je niet elke keer je drum paterns te slepen maar ableton. Zeker wanneer je met meerdere groeps werkt is dat erg irritant, want voor het slepen moet je ook het juiste midi kanaal selecteren. Je vergeet dat heel makkelijk en dan hoor je dus niet de goede groep...

Top tip :okdan:

Liet het zelf tot nu toe meelopen binnen Ableton maar best verwarrend idd aangezien de songstructuur met die scenes niet overeenkomt met het matenstelsel aangezien het pattern met de meeste maten binnen een scene bepaald hoe lang de scene afspeelt.. ga dit ook es ff proberen :)

 
Even een algemeen Ableton RTFM momentje......

Als je dit soort basale zaken al niet snapt, is het idd hoogtijd voor een cursus, of i.i.ig. De quickstart handleiding door te werken. Blind downloaden, blind aanklooien werkt meestal niet.

:stupid
 
Dat was dus mijn hele punt, hoe je hem inzet, als sequencer, of als soundmodule
als je hem als sound module wilt gebruiken maar je weet niet hoe je de sequencer uit zet..

Dus nu ga jij adviseren dat iemand de manual moet lezen terwijl je zelf al helemaal niet snapt hoe Maschine werkt binnen een DAW?? :Z Niet als een soundmodule iig :doei:
 
Wat doet die hier dan? :stupid:dubbel::doei:
ik zwaai ff terug hoor

Top tip :okdan:

Liet het zelf tot nu toe meelopen binnen Ableton maar best verwarrend idd aangezien de songstructuur met die scenes niet overeenkomt met het matenstelsel aangezien het pattern met de meeste maten binnen een scene bepaald hoe lang de scene afspeelt.. ga dit ook es ff proberen :)

Triggering MASCHINE Scenes with MIDI Notes in Ableton Live - YouTube

Dus nu ga jij adviseren dat iemand de manual moet lezen terwijl je zelf al helemaal niet snapt hoe Maschine werkt binnen een DAW?? :Z Niet als een soundmodule iig :doei:
 
Wat doet die hier dan? :stupid:dubbel::doei:
ik zwaai ff terug hoor

Gewoon een goeie tip naast mijn huidige werkwijze waarderen.. Wat jij hier in dit topic doet is mij een raadsel trouwens.. Heb je eigenlijk weleens met Maschine gewerkt??
 
Raphie is bezig om z'n postcount omhoog te werken...
 
Dus nu ga jij adviseren dat iemand de manual moet lezen terwijl je zelf al helemaal niet snapt hoe Maschine werkt binnen een DAW?? :Z Niet als een soundmodule iig :doei:

Nouja, dat Raph advies over spullen waar hij niet mee werkt, tja dat mag.. Hij leest veel op internet, is in zijn wereld een expert...

Maar mijn vraag is... waarom moet dat altijd op een megabotte onsyphatieke manier???? Altijd weer die denigrerende houding naar anderen toe en 'ik weet het het beste'. Man-man-man.. Het moet haast wel iets psychisch zijn..

Ook hij is maar een fanatieke hobbyist die op z'n zoldertje deuntjes maakt.. die 'ik ben mega pro' houding is echt ongepast..
 
Maar mijn vraag is... waarom moet dat altijd op een megabotte onsyphatieke manier???? Altijd weer die denigrerende houding naar anderen toe en 'ik weet het het beste'. Man-man-man.. Het moet haast wel iets psychisch zijn..

Deze vraag zal hij wel nooit beantwoorden vrees ik...
 
Jullie 2 zijn volgens mij hier degene die gefrustreerd zijn :D getuige het oneindig inhaken. Ipv jullie 2 een persoonlijke afbrandsessie te geven, raad ik je aan om beiden even wat zelfreflectie te doen door in je posthistorie te kijken. In 95% maken julie je druk om mij. :doei:
 
Jullie 2 zijn volgens mij hier degene die gefrustreerd zijn :D getuige het oneindig inhaken. Ipv jullie 2 een persoonlijke afbrandsessie te geven, raad ik je aan om beiden even wat zelfreflectie te doen door in je posthistorie te kijken. In 95% maken julie je druk om mij. :doei:

Ik haak enkel en alleen in op je lompe botte houding.. en je onsymphatieke reacties..
Je ge-etaleer en het veren in je eigen reet steken dat boeit me iets minder..

en nee hoor gefrustreert ben ik niet.. je bent misschien niet gewend dat je wordt aangesproken omdat je lomp doet... Maar geen punt, dat doe ik dan toch gewoon :D
 
Nou het is objectief gezien iets meer dan dat F5, maar goed, je doet maar, ga niet verder voor je cateren.....
 
Mischien werkt het voor jou helemaal niet maar wat ik doe (werk weliswaar in studio one),maar ik bouw mn scenes mee met de opbouw van mn song. of in jou geval arangement. Want in maschine 2.0 kan je loop points veranderen van je scenes/song mode. Dus op de lege plekken voor de maschine(waar die dus niks moet doen) gewoon lege patterns droppen. En als je song opbouw veranderd kan je scenes tussen je bestaande scenes op je maschine droppen. T,is een beetje rewire idee zeg maar. Want als je in arrangement naar zeg maat 127 gaat gaat maschine netjes mee. Voor mij werkt het prima. Beetje omslachtig is t wel. Want als je een stukje in ableton loopt moet je ook ffkes naar maschine gaan om dat stukje te loopen.
Iig succes!
 
dat kan natuurlijk zeker
voor kortere dingen zoals opdrachtmuziek voor commercials doe ik dat ook,
maar voor langere tracks vind ik dat niet lekker werken.
ook omdat het midi editten in maschine nou niet echt zo soepel gaat als in protools.
vaak begin ik wel zo. mee arrangeren in maschine, opbouwtje maken..
maar als ik serieus aan de gang ga sleep ik de midi in protools.
vind ik echt t allerfijnste.
even een snaretje erbij op die plek zonder dat t gelijk in al je patterns zit is 1 klik in je daw, maar meer gedoe in maschine. dat soort dingen
 
dat kan natuurlijk zeker
voor kortere dingen zoals opdrachtmuziek voor commercials doe ik dat ook,
maar voor langere tracks vind ik dat niet lekker werken.
ook omdat het midi editten in maschine nou niet echt zo soepel gaat als in protools.
vaak begin ik wel zo. mee arrangeren in maschine, opbouwtje maken..
maar als ik serieus aan de gang ga sleep ik de midi in protools.
vind ik echt t allerfijnste.
even een snaretje erbij op die plek zonder dat t gelijk in al je patterns zit is 1 klik in je daw, maar meer gedoe in maschine. dat soort dingen

Klopt! Helemaall!!! Het is idd meer een schets apparaat dan opbouw muziek bak... (in mijn oren/ogen) een hele song maken word lastig in mijn (muziek/werkwijze/smaak), met dit ding... Maar ik gebruik hem/haar meer als idd schetsbak of als lekkere geluidenbak om per sample vst te kunnen draaien en te tweaken... En daarna te resamplen en in de desbetreffende DAW of vst te droppen...(btw? 2.0 is wel sexy!!!!)
 
Back
Top